Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 Hva mener egentlig gurtter når de sier at de trenger tid for seg selv/ finne seg selv igjen? Eksen min sa nemlig det. Han sa han fortsatt hadde følelser for meg, men at han hadde et veldig behov for å være alene en god stund fremover. ..
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Mener ikke å være slem nå- men ofte er det bare en unnskylding for at de ikke vil være sammen med deg mer :-(
Gjest GreenSky Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Den eneste som kan gi deg svar på det, er han selv. Jeg kan jo selvfølgelig gjette, eller fortelle deg hva jeg tror, men det kan godt være at jeg bommer totalt.
Gjest Ethereal Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Det sa min eks også da han gjorde det slutt etter fem år. For så å sitte med ny kjæreste to uker senere. Men det lureste er nok å spørre ham...
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #5 Skrevet 23. juni 2004 Har spurt han mange ganger, pluss at jeg sa til han flere ganger at hvis han ønsket å gjøre det slutt, så måtte han bare gjøre det. Da sa han alltid at det ikke var det han ønsket. Nå var det forsåvidt jeg som gjorde det slutt, hadde mye å gjøre med at han virket usikker på forholdet og at han søkte seg til skoler i Bergen og tr.heim uten å nevne det for meg. Burde vel kanskje tatt hintet allerede da..
Gjest GreenSky Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 Ikke nødvendigvis. Han søkte kanskje på en haug med skoler, for å så se hvor han kom inn. Og det er jo fult mulig med avstandsforhold.
Gjest GreenSky Skrevet 23. juni 2004 #8 Skrevet 23. juni 2004 Tja... *tenke, tenke* Jo, jeg har gjort det samme selv.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #9 Skrevet 23. juni 2004 først hadde han søkt på skoler kun i Oslo, så har han tydeligvis vært inne på nettet og endret på det noen dager før søknadsfristen gikk ut. Sa det til meg først 4 dager etter at fristen hadde gått ut. Følte at han i det minste kunne snakket med meg før han gjorde det, slik at jeg eventuelt også kunne ha søkt til de samme skolene..
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #10 Skrevet 23. juni 2004 Mener ikke å være slem nå- men ofte er det bare en unnskylding for at de ikke vil være sammen med deg mer :-( Jeg tror det også er slik i de fleste tilfeller, skjønt unntak vil alltid forekomme.
Gjest Madley Skrevet 23. juni 2004 #11 Skrevet 23. juni 2004 Men hvorfor skulle du søke på de skolene når han tydeligvis ikke ville at du skulle det?
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #12 Skrevet 23. juni 2004 Men hvorfor skulle du søke på de skolene når han tydeligvis ikke ville at du skulle det? Mitt poeng er det at dersom han ønsket at vi skulle være sammen, og han søkte seg vekk på skoler, så kunne han i det minste ha snakket med meg om det først, og kanskje også spurt meg om jeg kunne ha tenkt meg å studere ved samme skole som han..
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2004 #13 Skrevet 23. juni 2004 Mitt poeng er det at dersom han ønsket at vi skulle være sammen, og han søkte seg vekk på skoler, så kunne han i det minste ha snakket med meg om det først, og kanskje også spurt meg om jeg kunne ha tenkt meg å studere ved samme skole som han.. Kan det være at han tror du har hatt en drøm om å studere der du har søkt, og så ville ikke han ødelegge det for deg med å fortelle at han har søkt seg bort? Clea
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #14 Skrevet 24. juni 2004 dette sa min ex til meg også,ikke skjønner jeg hva han mener.men er han så feig at han sier det i stedet for å være ærlig!!ja tror faktisk det. men han sier han trenger tid alene nå så vil han ta opp kontakten igjen senere og se hva som skjer..kan ikke forholde meg til det. hvis hansier han trengher tid ta som at han ikke vil være sammen deg,det tror jeg. det er ofte så enkelt som at enten vil man være sammen eller så vil man ikke. jeg har på en måte ikke kommet meg videre fordi jeg har gått med et lite håp at han kommer tilbake,det er jo det han gir deg og det er dårlig gjort. så nå begynner jeg å se det etter mange mnd. hadde jeg vært viktig så hadde han kommet tilbake ikke holdt meg på gress. bruk tiden din til og jobbe med deg selv ikke sitt å vent hvertfall det gjør deg bare sliten. lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #15 Skrevet 24. juni 2004 takk skal du ha! Prøver å si det til meg selv, at jeg ikke ska håpe på at han kommer tilbake. men fra nå av skal jeg ikke bare prøve, men virkelig gjøre det!
Lala Skrevet 24. juni 2004 #16 Skrevet 24. juni 2004 Det er ikke bare menn som sier at de trenger tid til å "finne seg selv". Hvis man har vært sammen lenge eller aldri egentlig vært singel/alene, så er det ganske normalt at man etterhvert føler behov for å være alene litt. Det har som oftest ingenting med forholdet gjøre eller man ikke er fornøyd med personen man er sammen med. Man trenger bare litt tid alene. Tid til å tenke. Gjøre det man vil, når man vil (tenker IKKE på utroskap). Ha bare seg selv å tenke på en liten stund. Dette kan være rett og slett sundt for forholdet. Det er selvsagt vondt for deg som ikke ønsker denne pausen, men dersom du virkelig vil ha han, så venter du og gjør han klar over det. Ikke mas på han, men hvis han at du tenker på han og ønsker han tilbake når han er klar. Tipper pausen var max et par måneder jeg. Flere jeg kjenner har gjort dette (meg selv inkludert) og det har vært meget vellykket. Når det gjelder valg av skole, så må jeg si meg enig i at det var dårlig gjort at han endret valg og ikke sa ifra slik at du også kunne gjort det samme! Men når det gjelder skolevalg så syns jeg at alle må velge det som de føler seg mest interessert i uavhengig av kjærsten eller venner. Så utrolig dumt å sitte senere med en utdannelse som man føler at er feil og at man valgte det på helt feil grunnlag.. Lykke til uansett hva som skjer!
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #17 Skrevet 24. juni 2004 Eksein min har så og si aldri vært uten dame, så det ligger kanskje noe i det. Det litt såre derimot er at han ikke ser for seg at vi blir sammen igjen, er vel på tide at jeg også gjør det. Angående skolevalg, så søkte han på samme studier i Bergen og Trondheim som de han først søkte på i Oslo. Er veldig for at man skal kunne studere hvor og hva man vil, og hadde han vært mer ærlig med meg, så hadde jeg muligens reagert litt anderledes. Det jeg synes er litt trist nå, er at han sier at han trenger å få alt på avstand, og at han derfor ikke ønsker å ha noe særlig kontakt med meg. Er en skikkelig overgang å gå fra å være sammen hver dag til nesten ikke å ha kontakt i det hele tatt. Er vel på tide at jeg får meg et liv hvor en gutt ikke står i sentrum.
Lala Skrevet 24. juni 2004 #18 Skrevet 24. juni 2004 100% enig i at han burde vært enig med deg. Vanligvis kommer ikke slike avgjørelser helt ute av det blå, så han kunne jo ha konfrontert deg med sine tanker litt tidligere. Å plutselig søke seg til skoler så langt vekk, særlig når samme linjer finnes i Oslo, virker veldig overdrevet og lite gjennomtenkt. Vet det virker litt klisje men "du får bare ta tiden til hjelp". Du kommer sikkert til å møte mange nye mennesker på skolen likevel og tiden går brått fort. Søndagene er kjipe men.. man venner seg til det.
Lala Skrevet 24. juni 2004 #19 Skrevet 24. juni 2004 oops! skulle stå: 100% enig i at han burde vært ærlig med deg.
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #20 Skrevet 24. juni 2004 Takk skal du ha! Flytter inn til byen til høsten, blir litt som å starte på nytt, tror jeg trenger det nå. Er så innmari utålmodig, men vet at det bare er å ta tiden til hjelt. Satser på at alt ordner seg til slutt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå