AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Evt. så kan du sjekke selvanivelsen og se hva du betaler i året (i fjor). Jeg betaler ca 2.000 per måned og lurer på om det kanskje er veldig lite og at jeg er heldig med det. Har studielån og boliglån. Oppgi før skattefradrag Anonymous poster hash: 9aaf6...fff
Gjest Wei Wei Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Ca. 1900 kr. Bare boliglån. Det er jo avhengig av restlån du har. Så størrelsen på rentene kan ikke sammenliknes med andre. Prosentsatsen kan du derimot sammenlikne. Endret 7. juli 2014 av Wei Wei
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Har 1450 000 I boliglån. Betaler 4000 I renter. Har 200 000 i studielån. Der betaler jeg ca 500 i renter. Altså 5500 tilsammen. Anonymous poster hash: 0c134...cfa
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Jeg vet vi har ulikt restlån, vil gjerne høre hva dere andre betaler i renter Anonymous poster hash: 9aaf6...fff
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Jeg vet vi har ulikt restlån, vil gjerne høre hva dere andre betaler i renter Anonymous poster hash: 9aaf6...fff TS: hva har du i restlån? Hvis vi ikke oppgir det - så kan du jo ikke vite om du er heldig? Anonymous poster hash: 0c134...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Hva slags tulletråd er nå dette?Anonymous poster hash: 02ecd...52d 3
asterix Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Dette er jo bare tull. Hvor mye du betaler i renter i mnd kommer jo helt an på hvor mye du har i lån. Om du er heldig eller ikke er det jo hvor mange prosent rente du har som sier noe om. Er jo himmelvid forskjell på om du har 5 mill i lån og betaler 2000 i rente i mnd eller 100 000 i lån og betaler det samme. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 TS her, jeg mener heldig i den forstand at bokostnadene (rentene) er lave til tross for at man eier egen bolig. Også syes jeg det er interessant å se hva andre er villig til å betale for å låne penger evt. ha mulighet for å betale i renter per måned. Akkuat som en tråd istedenfor for dem som leier hvor en oppgir hvor mye en leier for i måneden. Anonymous poster hash: 9aaf6...fff
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 TS her, jeg mener heldig i den forstand at bokostnadene (rentene) er lave til tross for at man eier egen bolig. Også syes jeg det er interessant å se hva andre er villig til å betale for å låne penger evt. ha mulighet for å betale i renter per måned. Akkuat som en tråd istedenfor for dem som leier hvor en oppgir hvor mye en leier for i måneden. Anonymous poster hash: 9aaf6...fff Er du helt på jordet eller bare later du som? Rentene er ingen "bokostnad". Rentene er en kostnad for å ha lån. Du kan ha lån uten å eie din egen bolig, og du kan eie din egen bolig uten å ha lån. Du er heller ikke "heldig" hvis du har lave eller ingen renteutgifter, da er du flink som har betalt ned (eller unngått å ta opp) lån. Utgifter ved å eie sin egen bolig begrenser seg ikke til renter på et eventuelt lån. En bolig trenger vedlikehold, spesielt eneboliger, og mange leiligheter har betydelige summer i fellesutgifter. Om du har en bra avtale i banken din eller ikke, kommer an på rentesatsen. Fortell hvor mange prosent du betaler i rente, så kan du sammenligne med andre. Anonymous poster hash: 40fa7...efd 1
Gjest Wei Wei Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 TS her, jeg mener heldig i den forstand at bokostnadene (rentene) er lave til tross for at man eier egen bolig. Også syes jeg det er interessant å se hva andre er villig til å betale for å låne penger evt. ha mulighet for å betale i renter per måned. Akkuat som en tråd istedenfor for dem som leier hvor en oppgir hvor mye en leier for i måneden. Anonymous poster hash: 9aaf6...fff Ikke bland epler og appelsiner. Jeg betaler bare 1900 kr i renter, men har bokostnader på totalt 6500 kr (strøm, forsikring, fellesutgifter, vann og avløp, Internet osv). Boliglånet kommer i tillegg (8000 kr). Alt dette er oftest inkludert i prisen hvis noen leier, så jeg kan ikke si at det ville kostet meg mer å leie en tilsvarende bolig. Forskjellen er bare i følelsen av å være "hjemme" i selveid bolig enn å bo i andres hjem.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Dette må jo være en trolletråd. Anonymous poster hash: 02ecd...52d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #12 Skrevet 8. juli 2014 Hjelpes! Betaler ingen renter, for har ikke lån. Ikke leier jeg heller. Men bekostnad har jeg da likevel!Anonymous poster hash: 02daa...005
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Så du sier at du bare betaler renter og ikke avdrag på lånet ditt? Da eier du jo ingenting da, bortsett fra eventuell verdistigning. Vi betaler ca 20.000 i renter i mnd, men betaler da ned såpass i avdrag at vi får 2-300.000 mindre i lån hvert år.Anonymous poster hash: edbcc...df3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 TS her, jeg mener heldig i den forstand at bokostnadene (rentene) er lave til tross for at man eier egen bolig. Også syes jeg det er interessant å se hva andre er villig til å betale for å låne penger evt. ha mulighet for å betale i renter per måned. Akkuat som en tråd istedenfor for dem som leier hvor en oppgir hvor mye en leier for i måneden. Anonymous poster hash: 9aaf6...fff Bokostnader: -Strøm -Kommunale avgifter -Eiendomsskatt -Fellesutgifter -Forsikring -Oppvarming (gass, fjernvarme e.l.) -Renter på huslån -Avdrag på huslån -Avsetning til vedlikehold Å plukke ut den lille i midten sier ikke'no om hvor mye det koster en å bo. For eksempel betaler jeg nette 1000 kr i renter. Billig bolig, ikke sant? Bokostnadene mine er 1000(strøm og varme)+5000(fellesutgifter inkl kom.avg og forsikring)+1000(de omtalte rentene)+1500(avdrag)+1000(vedlikehold) Det koster meg altså 9500 å bo. Fortsatt helt greitt, men ikke lengre billig. Anonymous poster hash: 01252...20d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #15 Skrevet 9. juli 2014 Det må da vel gå ann å få spørre hva folk betaler for å låne penger vel?? Kverrulanter... Anonymous poster hash: 9aaf6...fff
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #16 Skrevet 9. juli 2014 Det du betaler i renter kommer jo an på hvor mye du låner. Går det an?Anonymous poster hash: 0c134...cfa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #17 Skrevet 9. juli 2014 Det må da vel gå ann å få spørre hva folk betaler for å låne penger vel?? Kverrulanter...Anonymous poster hash: 9aaf6...fff Om det er det du er ut etter må du stille andre spørsmål. Hvor mye man betaler for å låne kommer jo an på rente, effektiv rente og hvor høyt lån man har. Ingen her som kverulerer, de påpeker bare at spørsmålet ditt ikke gir mening. Anonymous poster hash: 02daa...005
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå