AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #41 Skrevet 26. september 2014 Bruker bind og truseinnlegg. Blør i fire dager, to av de må jeg ha bind og de to andre holder det med truseinnlegg. Blør ganske lite og klarer meg fint med de g-streng bindene som nevnt tidligere. På p-piller trenger jeg kun truseinnlegg. Brukte tampong tidligere, men så fikk jeg en lidelse som gir smerter i skjeden og dermed har tampong bare blitt veldig ubehagelig. Anonymous poster hash: b3169...2b2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #42 Skrevet 26. september 2014 Bruker bind. Føler meg mye bedre/freshere med tampong, men pga smerter i underlivet så klarer jeg som regel ikke å bruke tampong. Klarer det kanskje noen ganger om jeg har skikkelig heftig mens og bare bruker tampong et par ganger. Og da må jeg i såfall bruke Tampax. Har aldri klart å få oppi en tampong uten innføringshylse. I tillegg har jeg skikkelig plagsom mens, noen ganger kan det komme mye og vare kort, andre ganger kan det komme mye og vare lenge. Noen ganger kan det komme lite og var lenge, andre ganger kan det komme lite og vare kort. Og noen ganger kommer det både lite og mye og varer både lenge og kort. Men som regel er det lite og lenge og da er det for lite mengde til å bruke tampong. Anonymous poster hash: b0a12...849
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #43 Skrevet 26. september 2014 Kun bind. Anonymous poster hash: 52e58...52a
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #44 Skrevet 26. september 2014 Jeg bruker mest bind, men av og til tamponger! Til dere som sover med tampong, dere vet at dette er farlig? En tampong skal ikke sitte lengre i enn 4 timer. Etter det begynner bakterier å gro for fullt, hørt om tampongsyken? Flere jenter har dødd av dette, så tenk dere om neste gang og bruk heller nattbind!Anonymous poster hash: 535b2...52c Tampongsyken var mye vanligere før rett og slett fordi tampongene sugde for mye opp, nå har de fått kontroll på hvor mye en tampong suger og man vil derfor blø igjennom når den blir full. Faren for tampongsyken er derfor betydlig redusert i forhold til feks 90-tallet. Nå sies det 4-8 timer. Da kan man jo i teorien fint sove med en tampong om natten også, selv om jeg personlig nok ville hatt en tampongpause om natten om jeg brukte tampong. Anonymous poster hash: b0a12...849
MissAlba Skrevet 26. september 2014 #45 Skrevet 26. september 2014 Blir litt fristet til å prøve menskopp, men hvordan setter man den inn? Sitter den ordentlg fast eller kan den skli ned? Vil den vri seg eller bli tømt på hodet? Og hvordan tømmes den? Tømmer dere den i do eller vasken? Høres litt ekkelt ut, men ..
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #46 Skrevet 26. september 2014 Nei, det var et villedende innlegg. Fullt av misforståelser, overdrivelser, skremselspropaganda og feil. Så trist om sånt får stå og kanskje gjøre så folk ikke tør å prøve. Hvordan kan vi sjekke opp i det? Det virket jo som om personen som skrev det hadde peiling. Men det hadde jo ikke vært verre enn å helle litt desinfeksjonssprit på koppen og la den tørke (tørker jo fort). Jeg klarer ikke å bruke kopp heller, fy faen så vondt. Anonymous poster hash: b0a12...849
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #47 Skrevet 26. september 2014 Blir litt fristet til å prøve menskopp, men hvordan setter man den inn? Sitter den ordentlg fast eller kan den skli ned? Vil den vri seg eller bli tømt på hodet? Og hvordan tømmes den? Tømmer dere den i do eller vasken? Høres litt ekkelt ut, men .. Her kan du kose deg med 78 sider med menskoppstoff. Jeg vil tippe du vil finne alle svar på spørsmål du har i den tråden Anonymous poster hash: b0a12...849 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #48 Skrevet 27. september 2014 Hvordan kan vi sjekke opp i det? Det virket jo som om personen som skrev det hadde peiling. Men det hadde jo ikke vært verre enn å helle litt desinfeksjonssprit på koppen og la den tørke (tørker jo fort). Jeg klarer ikke å bruke kopp heller, fy faen så vondt.Anonymous poster hash: b0a12...849 Personen skriver uten å henvise til hvor vedkommende har fått informasjonen sin fra. Det er flere pro menskopp-innlegg som viser til kilder (uten at jeg vet om dette er gode kilder eller ikke), men likevel er det flere brukere her som stoler på innlegget som ikke har kilder. Det virker for meg veldig rart! Jeg bruker tampong, helst Ellen. Om dagen og om natten. Dersom jeg ikke har mulighet til å gå på do på en stund under de første par dagene, må jeg ha bind i tillegg. Blør gjennom de største tampongene på 1-2 timer. Brukte menskopp tidligere, men etter at jeg sluttet på prevensjon har det ikke fungert for meg. Likte det godt da det fungerte!Anonymous poster hash: dfddc...829 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #49 Skrevet 27. september 2014 Mini-tampong. Blør kun to dager, så har ikke så mye å klage på Anonymous poster hash: 8418f...c31
MissAlba Skrevet 27. september 2014 #50 Skrevet 27. september 2014 Her kan du kose deg med 78 sider med menskoppstoff. Jeg vil tippe du vil finne alle svar på spørsmål du har i den tråden Anonymous poster hash: b0a12...849 Da har jeg satt meg godt til rette med kaffe og pledd og gyver løs
Gjest Gia_ Skrevet 27. september 2014 #51 Skrevet 27. september 2014 (endret) Kun tampong på dagtid, blør jeg ekstra mye bruker jeg tynt truseinnlegg itillegg.. Om natten bruker tampong og bind, itillfelle jeg blør igjennom tampongen. Synes det er helt grusomt å gå med bind og veldig ubehagelig å gå med bløt "bleie", hehe! Trener også endel så er mest praktisk med tampong Endret 27. september 2014 av Gia_
Gjest Gia_ Skrevet 27. september 2014 #53 Skrevet 27. september 2014 Bind. Tampong gjør jævlig vondt. Gjorde vondt til meg og, men når jeg fant riktig str og la den langt nok inn/opp så merker man det ikke
bippo Skrevet 27. september 2014 #54 Skrevet 27. september 2014 Gjorde vondt til meg og, men når jeg fant riktig str og la den langt nok inn/opp så merker man det ikke Bruker den aller minste OB'en (sorry for tmi), men likevel er det painfest hver gang jeg prøver, og jeg setter den jo langt opp. Det er mest jævlig når den skal ut. Mye greiere å bruke bind. Blør ikke så utrolig mye, så det er ikke noe stress.
Chizue Skrevet 27. september 2014 #55 Skrevet 27. september 2014 Bruker bare bind jeg, men blør ikke så mye Kan ikke bruke tampong da jeg får sopp med en gang...
Kjerringa Skrevet 27. september 2014 #56 Skrevet 27. september 2014 OB. Tampong altså. Har en sånn greie med at bind/bleier er skikkelig uhygienisk og at jeg ikke takler å gå rundt å gnikka musa på et skittent bind med blod på. 1
Gjest Sunshine23 Skrevet 27. september 2014 #57 Skrevet 27. september 2014 Tampong om dagen, bind om natten.Anonymous poster hash: 6f085...2f0 samme her. Synes det er ekkelt å gå med bind. Klamt og du kjenner blodet renner ut. Æsj.
Gjest Sunshine23 Skrevet 27. september 2014 #58 Skrevet 27. september 2014 Bind. Tampong gjør jævlig vondt. Da tror jeg du tar den inn feil. Jeg kjenner ikke den er inne en gang
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #59 Skrevet 27. september 2014 Da tror jeg du tar den inn feil. Jeg kjenner ikke den er inne en gang Ikke nødvendigvis.. Til tider funker det sånn her for meg i alle fall: Jeg tar den i, kjenner den ikke, men får smerter som minner om sopp eller urinveisinfeksjon. Men jeg får ikke "direkte vondt" av selve tampongen. Erru med? Mens andre ganger er det null stress, setter den i, kjenner ingenting, lever som normale folk, priser meg lykkelig.. høhø Anonymous poster hash: 75213...8e9
PrinsesseNila Skrevet 27. september 2014 #60 Skrevet 27. september 2014 Da kan man jo i teorien fint sove med en tampong om natten også, selv om jeg personlig nok ville hatt en tampongpause om natten om jeg brukte tampong. Anonymous poster hash: b0a12...849 Å bruke tampong om natten er livsendrende i forhold til å bruke bind! En kan jo sove uten å uroe seg for å blø gjennom bindet, og en sover faktisk komfortabelt. Brukte bind i 6,5 år før jeg begynte med tamponger, og etter det er jeg endelig uthvilt og sover godt også den uken i måneden. Før våknet jeg hele tiden for å sjekke om jeg blødde gjennom eller om bindet hadde krøllet seg, og jeg måtte sove stiv som en pinne for å ikke lekke (jeg snur meg egentlig ekstremt mye om natten og liker å ligge på merkelige måter, haha). Uansett, det er nesten større grunn til å bruke tampong om natten enn om dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå