Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg låste meg inn den nylig gråmalte ståldøra inn på jobb. Klokka hadde slått syv om morgenen for noen minutter siden, og jeg var sent ute, noe som er ulikt meg.

Jeg småløp gjennom gangene, og hilste på de faste. De samme som jeg nå har kjent en veldig liten stund, men som alltid sier god morgen tilbake, med like stor entusiasme hver gang. Det pleier å være en god start på dagen. Noe det forsåvidt var denne dagen også.

Da jeg endelig kom fram til arbeidsplassen min, møtte jeg blikket hennes. Jeg hadde aldri sett ho før, men jeg kjente allerede da at dette kom til å bli fantastisk - eller forferdelig, alt etter hvordan du ser på det.

Etter at vi bare hadde stått og smilt til hverandre, og sett på hverandre i noen alt for små sekunder, snudde en av mine beste kolleger seg mot meg, og ropte "God morgen, hils på XXX, hun er ny her!". Det virket tilsynelatende som om det gikk oss begge forbi, for vi ble stående å se på hverandre enda litt til før vi begge reagerte, og gjorde opp den formelle og faste hilsningen når det kommer nye vikarer. Jeg hilste pent, men selvsikkert, før jeg gikk videre til teamlederen for å høre status fra gårsdagens arbeid, samt dagens arbeidsoppgaver.

Jeg ble tildelt nye oppgaver sammen med "ho nye", og den gode kollegaen min. Allerede da stormet hodet mitt, mens jeg utenpå var like rolig og avslappet som vanlig.Arbeidsoppgavene er forøvrig forholdsvis like hver dag. De foregår i ett team på tre, som er nødt til å samarbeide, og praten går som oftest i løst og fast. Iallefall med de nye.

Denne gangen var det dog annerledes. Praten med XXX gikk, egentlig som forventet ut ifra førsteinntrykket, utrolig enkelt, og jeg kjente fort at det var en connection der. Ikke en connection man ganske ofte får med personer man har en del tilfelles med - nei, en connection som om vi hadde kjent hverandre lenge, og som om begge var stormforelsket. Vi pratet om oss selv, og begge to virket like nysgjerrige på hverandre.

På ett tidspunkt gikk praten over i fremtidsplaner. Her viste det seg fort at vi ikke bare hadde samme musikksmak, humor, klesstil og politiske meninger mm. til felles, men vi interesserer oss begge innenfor feltene hver av oss skal utdanne oss i, selv om de begge er vidt forskjellige.

Ut over dagen, ett par timer før arbeidsdagen var slutt, kom det ved en ren tilfeldighet fram at XXX hadde kjæreste, som ho akkurat hadde flytta hit med. "Jaja, så flott, da!" var min første tanke. Og tanken var ærlig. På det tidspunktet.

Da jeg senere på dagen kom hjem, begynte tankene fort å snu seg mot XXX. De snudde og vred konstant på seg, og utover kvelden kom tankene. Har jeg akkurat blitt tatt med storm av ei jente, ett halvt tiår eldre enn meg? Svaret kom raskt; ja, jeg hadde blitt betatt.

Det skulle i de påfølgende dagene og til og med idag vise seg at det stemte, og stemmer. Tilsynelatende begge veier også.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Historien over er på ingen måte dagligdags for meg. Ingen jente har noen gang interessert meg på en slik måte, så fort, og tilbake sitter jeg her, som ett stort spørsmålstegn. Og det er ikke ofte det er jeg som får følelsene så fort, som oftest kommer de gradvis etter interesse fra motparten.

Jenta har kjæreste, som jeg har rukket og hilst på en gang allerede. Tilsynelatende kul fyr, som virket ganske lik meg i personlighet. Både det jeg oppfattet, og det ho har fortalt om han. Jeg ønsker på ingen måte å prøve (Og evt. klare) og ødelegge ett forhold, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Tankene mine svirrer rundt denne jenta konstant, og følelser er som kjent ikke noe man kan styre selv.

Dette var først og fremst en utblåsing av tanker, og en liten refleksjon. Hadde dog satt stor pris på tilbakemeldinger. Hva skal jeg gjøre? Det ene blir totalt feil for meg, mens det andre blir totalt feil for noen andre.

Forøvrig, jeg er helt i slutten av tenårene, og ho påfølgende i første halvdel av 20-årene. Begge to er ansatt som vikarer, jeg for sommern, ho for litt utover høsten.

På forhånd, takk!

Anonymous poster hash: a88c7...e16
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver godt :)

Vanskelig situasjon, men du må iallefall bestemme deg for ikke å involvere deg med denne jenta før hun eventuelt har gjort det slutt med samboeren sin. Ha såpass selvrespekt at du ikke roter rundt med opptatte jenter og reduserer deg selv til en forbudt ferieflørt, en nummer-to som ikke er god nok til å ha som kjæreste.

Dessverre er det slik at selv i gode forhold kan man oppleve å bli betatt av andre, som regel går det over, betattheten glemmes og man kommer på at man allerede har den kjæresten man ønsker seg. Så du bør ikke håpe på for mye. Men du står fritt til å gjøre denne jenta klar over at du er interessert, så lenge du unngår å faktisk prøve deg på henne og involvere deg med henne så lenge hun har kjæreste.

Anonymous poster hash: 7cb0a...8ee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hva gjør man i en slik situasjon?!

Ikke lett..

Men jeg tror kanskje du bare må la hverdagen gå sin vandte gang, og "lide" litt under de følelsene du har.

Om dere blir veldig gode venner på fritiden må du jo vurdere om du vil fortelle henne at du liker henne, eller holde avstand for din egen del.

Men slik det virker som det er nå, så må du

nok bare vente å se.. er det gjensidig vil hun jo sansynligvis bli ledig på markedet etterhvert :)

Anonymous poster hash: 73eb2...488

Skrevet

Var faktisk deilig å lese, ikke pga innholdet med måten du skriver på. Kudos!

Men ja, du får nok bare ta det som det kommer og vente på hennes initiativ fremfor å ta den selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle svar.

Som kjent er ikke dette spesielt enkelt, og det vil ikke bli det heller. Jeg tror jeg kommer til å avvente situasjonen, og bare gjøre som før; være meg selv, så får vi se hvor langt jeg kommer med det (Normalt kommer man ikke så veldig langt med slikt, men denne gangen tror jeg det er det beste). Jeg kommer ikke til å prøve på noe spesielt, og "stjele" jenta ellernoe. Men hvis ho kommer til meg først, og spør hva jeg føler, kommer jeg til å være dønn ærlig, og hvis det fører til at ho på eget initiativ slår opp med sin nåværende samboer, sier jeg (For min del; selvfølgelig) ikke nei til det!

AnonymBruker
Skrevet

Takker for alle svar.

Som kjent er ikke dette spesielt enkelt, og det vil ikke bli det heller. Jeg tror jeg kommer til å avvente situasjonen, og bare gjøre som før; være meg selv, så får vi se hvor langt jeg kommer med det (Normalt kommer man ikke så veldig langt med slikt, men denne gangen tror jeg det er det beste). Jeg kommer ikke til å prøve på noe spesielt, og "stjele" jenta ellernoe. Men hvis ho kommer til meg først, og spør hva jeg føler, kommer jeg til å være dønn ærlig, og hvis det fører til at ho på eget initiativ slår opp med sin nåværende samboer, sier jeg (For min del; selvfølgelig) ikke nei til det!

Høres klokt ut :)

Anonymous poster hash: 73eb2...488

Skrevet

Tipper du legger veldig mye i noe helt uskyldig fra hennes side. Ikke sett dere i en pinlig situasjon ved å være "ærlig" i hvert fall.

• Liker 2
Gjest øst94
Skrevet (endret)

Removed, feil oppfatning.

Endret av øst94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...