tingeling~ Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Jeg vil såå gjerne lære meg å gå skikkelig på høye hæler, men for det første så føler jeg meg meget uelegant, og for det andre så gjør det dritvondt etter kort tid. Hvor lang tid brukte du på å lære deg å gå skikkelig? Og forsvinner smerten? Er klar over at det er viktig med kvalitetssko som passer Alle tips mottas med takk! 1
PrincessConsuela Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Se på hvordan du går i et speil, så er det lettere å få det til å se naturlig ut og få en fin "gange" - så får du bygge deg oppover i høyde etterhvert som du mestrer! Hvor er det du får vondt? Vet ikke hvor høye sko du prøver å gå med, men jeg får ikke vondt når jeg går med hæler men da går jeg heller ikke med 15cm og platå
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Her passer jeg godt at jeg svarer mtp. nick Jeg har gått i høye hæler i mange år og synes fortsatt i dag at det kan være noe ukomfortabelt, men det er alltid avhengig av hvilke type sko jeg velger. Noen høyhælte sko er selvfølgelig lettere å gå i enn andre, spesielt de som er litt dyrere med god kvalitet. Det tar lang tid å lære seg å gå i høyhælte sko om man ikke har gått i dette tidligere. Jeg vet ikke hvor lang tid, men det går seg til inviduelt. I dag må jeg nesten kalle meg proff i å gå i høye hæler. Uansett hvordag føret er, eller hvor beruset jeg er så går jeg som en catwalkmodell nedover gata. Haha NEIDA!!! (Jeg går vanlig og ikke sjanglende med dårlig holdning i vært fall )
Chanchan Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Selv ga jeg opp, i hvert fall. Gidder ikke å ha på meg sko som gjør dritvondt etter to timer bare for å se litt høyere ut. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Jeg bruker innleggssåle framme i skoen hvis det er av typen ukomfortable, ellers kan jeg tipse om at skomerker av det litt dyrere slaget (Chie Mihara, f.eks.) er særdeles behagelige å gå på, selv når jeg har dem på en hel, lang dag. Anonymous poster hash: 92cf8...b1c 1
vimsefrøken Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Det å gå med høye hæler, er som med alt annet, det kommer med trening. Selv klarer jeg helt fint å gå med høye hæler, men ett problem blir jeg aldri kvitt, og det er at det gjør vondt i føttene utover dagen. Etter mange år med hæler har jeg per nå mer vondt i føttene enn tidligere pga diverse plager som ikke går bort, og ergo har jeg måttet legge bort hælene til fordel for flatere sko. Savner hæler, føler meg mer elegant, og at jeg har en bedre holdning med hæler enn det jeg har i lave sko, da gangen gjerne blir mindre feminin, men savner ikke den vonde følelsen i føttene som alltid kommer i løpet av lange dager. En av tingene du bør passe på, er hvor høye hæler du faktisk skaffer deg, og er hælene veldig høye, bør de også ha god såle under tærne, da det gjerne er de som verker i løpet av dagen. Kvalitet på skoene har mye å si her.
Gjest Lille-pus Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Kvaliteten på skoene er alpha og omega. Når du har funnet gode sko med riktig vinkel mellom hæl og såle, så er det det 'å gå' som er essensen. Bevegelsene skal tas med hoftene, - det er vel oftest der det kan gå galt vil jeg mene.... det er for mange veldig uvant å gjøre det.... altså å ta bevegelsene med hoftene. Et lite tips vil være å ikke starte med 13 cm stiletthæler, men derimot med 8cm hæler, en vikel mellom hæl og såle som føles behagelig, - og med en litt mer solid hæl som det føles 'trygt' å gå på Edit: Et av mine egne favorittpar, som jeg springer rundt på fra rundt klokken 7 til rundt 17, er disse: - de ser nok høyere ut enn de er. Hælene er 9,5 cm. Vinkelen mellom hæl og såle passer den naturlige vinkelen i min fot ganske perfekt. Det er ingenting som klemmer, det er rom for bevegelse alle steder samtidig som skoen ligger inntil foten alle veier. Disse er ikke helt gratis, det er et par Bruglia, ikke velkjent i Norge, men anerkjent italiensk skomakerindustri. I mitt skounivers er de vel verd de 142 Euro jeg gav for dem, og så kom mva i tillegg. - dette ikke som skryt, kun for å påpeke at håndsydde sko i godt lær, av kvalitet og vel verd kommede skomakerbesøk ved behov, koster noen kroner. Endret 7. juli 2014 av Lille-pus 3
amadine Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Mitt tips er å begynne med en lavere hæl. Simple pump 70 mm fra Christian Louboutin er lette/gode å gå i.
Apocalypse Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Jeg synes det er best å gå i hæler som har litt platå foran. Har et par hæler på 8,5 cm som jeg ikke orker å gå en hel dag i fordi det kun er en tynn såle foran, og et par på 14 cm som jeg godt kan gå lenge i fordi de har platå. Vil også anbefale å kjøpe sko med relativt tjukk hæl i starten, stiletter er litt verre 1
FantasDick Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Jeg er godt vant med hæler, men jeg synes likevel det er ganske ubehagelig over tid. Jeg lider for skjønnheten! 1
kills Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Enkelte sko blir aldri behagelige å gå i. Som nevnt tidligere så er både kvalitet og vinkel veldig viktig. Av egen erfaring så er gjerne dyrere alternativer enklere og mer komfortable å gå i enn billigere alternativer, men det viktigste er at skoen passer godt til foten din.
Miss Lucky Skrevet 8. juli 2014 #12 Skrevet 8. juli 2014 Sko av god kvalitet og ofte litt stivere pris er som flere sier veldig viktig. Det er også viktig at skoen ikke er for stor, da er det lett for at man blir litt vinglete. CL sine sko synst jeg dessverre er av de mindre behagelige hælene. Men tror kanskje det er fordi jeg har for smal hæl. Skoene fra Rene Caovilla og Bruno Magli er helt fantastiske til meg. Og det samme er Nine West som ikke er så dyrt heller
Djungelvrål Skrevet 8. juli 2014 #13 Skrevet 8. juli 2014 Nei, jeg lærer aldri å gå fint på hæler over 9 cm. Derfor kjøper jeg aldri hæler som er høyere. Utenom hvis de har platå foran da. Disse er bare 7 cm, rålekre og ser høyere ut enn det egentlig er. http://www.zalando.no/tamaris-klassiske-pumps-sort-ta111b0hj-q11.html
_Aries Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 Her passer jeg godt at jeg svarer mtp. nick Jeg har gått i høye hæler i mange år og synes fortsatt i dag at det kan være noe ukomfortabelt, men det er alltid avhengig av hvilke type sko jeg velger. Noen høyhælte sko er selvfølgelig lettere å gå i enn andre, spesielt de som er litt dyrere med god kvalitet. Det tar lang tid å lære seg å gå i høyhælte sko om man ikke har gått i dette tidligere. Jeg vet ikke hvor lang tid, men det går seg til inviduelt. I dag må jeg nesten kalle meg proff i å gå i høye hæler. Uansett hvordag føret er, eller hvor beruset jeg er så går jeg som en catwalkmodell nedover gata. Haha NEIDA!!! (Jeg går vanlig og ikke sjanglende med dårlig holdning i vært fall ) Signerer denne. Jeg har brukt høye hæler i mange år, husker til og med at jeg brukte mammas sko da jeg var lita, fordi jeg likte høye hæler så godt. Har mange sko med høy hæler og med platå. Er alltids sko som ikke er behagelige, prisen på skoene merkes ofte på kvaliteten og hvor gode de er å gå i. Hvor lang tid du bruker er individuelt, noen bli fort vant til det andre trenger litt lengre tid. Men øvelse gjør mester; begynn i det små. Begynn med lave hæler, bruk de hjemme, når du skal butikken, osv. Så gå gradvis over i høyere hæler.
Gjest Badabing Skrevet 10. juli 2014 #15 Skrevet 10. juli 2014 Går også an å starte med støvletter til høsten. Støvletter gir mer støtte og gjør en vant med å gå med hæler. Tror det var sånn jeg lærte meg det. 2
LiseTV Skrevet 11. juli 2014 #16 Skrevet 11. juli 2014 På grunn av en fotskade klarer jeg ikke lenger bruke så høy heler. Husker da jeg begynte med høye heler at det var vansklig, men jeg fikk fort treningen. nå bruker jeg maks 5 cm.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Selv ga jeg opp, i hvert fall. Gidder ikke å ha på meg sko som gjør dritvondt etter to timer bare for å se litt høyere ut. Samme her.Anonymous poster hash: c894d...3ef
SoftKitty Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Jeg synes alle sko med heler gjør vondt etter en stund. Har noen støvletter osv som er såpass behagelige at jeg kan gå med dem på jobb, men det er veldig godt å ta dem av når jeg kommer hjem da, så jeg foretrekker flate sko. Jeg får lett vondt under føttene + at jeg veldig lett får gnagsår, mulig jeg er litt sensitiv:P
Persephone Skrevet 13. juli 2014 #19 Skrevet 13. juli 2014 Si hva dere vil, men jeg har et unntak til denne reglen med dyrere sko er så mye bedre. Jeg har føtter som er vanskelig å finne gode hæler til siden de er brede og får ofte vondt av høye hæler. For en stund sia kjøpte jeg meg et par fra New Look for under 300 kroner. De har ganske tykk hæl og vinkelen er perfekt til føttene mine, men de er 12 cm! Disse skoene har likevel vært med på det meste av traving rundt hele dagen, festing og jeg har gått mye på dem i ujevnt terreng. Nå gjelder nok dette for veldig få billige sko, og kvaliteten på selve skoen er jo ikke den beste. Likevel er det jo mer om å finne en sko som er gode akkurat på dine føtter og som du kan gå med hele dagen.
Gjest Sitronmelisse Skrevet 13. juli 2014 #20 Skrevet 13. juli 2014 Men evnen til å gå i høye heler må da helt klart henge sammen med om man har høy eller lav vrist å gjøre? Har man høy vrist er det vel ingen sak, men jeg som har lav vrist får ikke til å vri foten min inn i og gå med sko med 7 cm heler. Dette er ihvertfall det jeg alltid har tenkt om saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå