AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 En arving ønsker å overta ei hytte og må betale ut de andre arvingene. Har det da noen praktisk betydning om man betaler mellomlegget til boet, eller betaler hele taksten til boet, for så å få igjen sin del? Jeg har forstått det slik at alle må være enig, men har det noe å si i praksis for de som betales ut om det gjøres på den end eller den andre måten? Anonymous poster hash: 68161...192
Testosteron Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 En arving ønsker å overta ei hytte og må betale ut de andre arvingene. Har det da noen praktisk betydning om man betaler mellomlegget til boet, eller betaler hele taksten til boet, for så å få igjen sin del? Nei
SiMa Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Ingen som helst praktisk betydning for boet eller de andre arvingene. For den som vil overta hytta kan det være lettere å få nok lån/ha nok sparepenger om verdien av hytta trekkes fra i hans/hennes del av arven, og ev. overskytende innbetales til boet.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Takk for svar, det var det jeg trodde. Jeg forstår ikke helt hvorfor dette har blitt en sak i det hele tatt, og holder på å miste helt tilliten til advokaten. Slik det ligger ann nå kan vi miste familiehytta med stor emosjonell verdi fordi advokaten mente at det var kjempe viktig at dette skulle avgjøres i fellesskap. Jeg forstår ikke hvorfor, den eneste konsekvensen er jo for oss, fordi vi får lån til mellomlegget, men ikke hele summen. Det føles blodig unødvendig når ingen vinner noe på å gjøre det på denne måten.Anonymous poster hash: 68161...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå