Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

ved en tilfeldighet tok jeg min kone på fersken der hun var i full gang med en annen mann, hun på topp, på vårt soverom.

De oppdaget ikke meg, og jeg frøs nærmest til is der jeg sto. Jeg fatter ikke hvordan hun kunne te seg så løsaktig. Jeg fatter ikke at hun som er så "kristen" kan opptre på en slik lidderlig og troløs måte.

vi har vært gift i 6 år, hun er 25 og jeg er 27.

etter et par uker klarte jeg ikke mer og konfronterte henne med det jeg så. Til min forbauselse så var hun helt rolig, og etter mye om og men mellom oss så sa hun at samlivet mellom oss ikke kunne tilfredstille henne tilstrekkelig, og foreslo nærmest at jeg skulle godta hennes "små erotisk utflukter i ny og ne". (hva foregår opp i hode hennes)

jeg fatter ikke hvordan en person kan forandre seg så mye sånn plutselig. Hun er snill og god dagen lang og har aldri vist noen tegn til å ha en "aggressiv og løsaktig seksualitet" (hun var jomfru da vi ble sammen). Etterhver ble det også klart at dette var langt fra første gang. Dette hadde pågått litt over et år, og med 2 forskjellig menn.

jeg føler meg hjelpesløs, forbannet og at min trygge tilværelse er blitt revet opp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Kristne er jo ike akkurat bedre enn andre mennsker, da.... Det finnes slemme umoralske kristne og det finnes snille veldig moralske ikke-troende.

Skjønner godt at du føler deg hjelpesløs, spesielt hvis hun ikke vil slutte. Har du spurt hva hun savner hos deg? Søke hjelp sammen?

Gjest simone-L
Skrevet

det virker som om du ikke tror at kvinner kan være seksuelt aggressive.

Kristne jenter (og andre) som har undertrykt sin seksualitet kan noen ganger utvise en seksualitet, som kan virke særlig skremmende for menn som har illusjoner om at de er søte og uskyldige

Gjest Anonymous
Skrevet
det virker som om du ikke tror at kvinner kan være seksuelt aggressive.

Kristne jenter (og andre) som har undertrykt sin seksualitet kan noen ganger utvise en seksualitet, som kan virke særlig skremmende for menn som har illusjoner om at de er søte og uskyldige

du gjør meg sint

jenter ar ingen aggressiv seksualitet. Mannen skal være den agressiver, mens kvinnen den passive. Det er helt uaktuelt med slike påstander som du kommer med

Gjest Poirot
Skrevet

OK

Nok en seriøs gjest.

Over og ut.

Gjest GreenSky
Skrevet

jenter ar ingen aggressiv seksualitet. Mannen skal være den agressiver, mens kvinnen den passive. Det er helt uaktuelt med slike påstander som du kommer med

Ja, du har helt rett. :roll:

Gjest gjest denne gang
Skrevet
ved en tilfeldighet tok jeg min kone på fersken der hun var i full gang med en annen mann' date=' hun på topp, på vårt soverom.[/quote']

hun på topp :ler:

du burde faktisk være glad for at du nå har fått en lidenskaplig og sprengkåt kone som kan åpne din seksuelle horisont. (kristen og kåt kan være en morsom kombinasjon)

din kones utroskap er i dette tilfellet ingenting å hisse seg opp over :)

Skrevet

det er nesten slik i dag at kvinner skal være seksuellt aggressive; de skal ha seg et sidesprang i ny og ned; de skal leve ut sin lidenskap

et sexfiksert samfunn er hva vi har fått

Skrevet
det er nesten slik i dag at kvinner skal være seksuellt aggressive; de skal ha seg et sidesprang i ny og ned; de skal leve ut sin lidenskap

Jeg har fått det inntrykket at mange mener at om en kvinne er utro så skyldes det at hun ikke blir tilfredsstillt av parneren, at hun må følge sine lyster osv. Dersom en mann er utro derimot er han drittsekk.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har fått det inntrykket at mange mener at om en kvinne er utro så skyldes det at hun ikke blir tilfredsstillt av parneren' date=' at hun må følge sine lyster osv. Dersom en mann er utro derimot er han drittsekk.[/quote']

min kone var utro flere ganger. får å sette det på spissen så var det vel nærmste hun som "knullet" det mannfolket jeg var vitne til. Det var ikke hun som i et svakt øyeblikk lot seg forføre. Hun er derfor 100% skyldig siden det var hun selv som tok initiativet til sidesprangene

Skrevet

Jeg har fått det inntrykket at mange mener at om en kvinne er utro så skyldes det at hun ikke blir tilfredsstillt av parneren, at hun må følge sine lyster osv. Dersom en mann er utro derimot er han drittsekk.

I mitt hode finnes det ingen unnskyldninger for at verken kvinner eller menn er utro. Punktum

Skrevet

Tråden er ryddet. Marianne Moderator

Gjest ikke logget på
Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert!

Du har levd sammen med en kvinne du stolte på

Grunnvollene i forhold har blitt kraftig ristet, og kanskje til og med rast sammen.

Spørsmålet du må stille deg, som de fleste ville ha spurt en kvinne om, er: skal du fortsette i forholdet, og tilgi utroskapet, eller skal du bryte ut.

Jeg tror mange her forstår deg uansett hvilken vei du velger. Det som er problematisk i ditt tilfellet, er jo at kvinnen ikke ser ut til å ha samvittighetskvaler hva utroskap angår.

Så, skal du akseptere det, eller bryte ut. Vel, jeg synes ikke forklaringen "du tilfredstiller meg ikke" holder som grunn for å være utro med forskjellige menn. Det er slike ting som par snakker om. Sex, hva en liker og ikke liker. I et forhold så lærer man kontinuerlig av hverandre, fordi mennesket aldri slutter å utvikle, ei heller slutter man å lære bare fordi man er gift.

Hvis du vil hun skal slutte med disse forholdene, så må du si fra i klartekst, og foreslå at dere snakker om ting, istedet for å ha separate sexliv.

Hvis hun ikke godtar dette, men fortsatt står på at hun vil ha forhold, tror jeg ikke hun er kvinnen for deg.

Da er hun mer interessert i spenningen ved å være utro, og kommer aldri til å forandre seg. Mao, gå fra henne.

Skrevet

Ser for meg at i et samliv hvor sex er så uskyldig, kan det være vanskelig å snakke om det.

Dette er nok en litt mer komplisert situasjon enn det som vi er vant til...

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, men hvis han vil redde eksteskapet så MÅ man snakke om ting!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Og det var morsomt fordi at?

Skrevet

Du må snakke med henne om dette. Det virker ganske umodent å avskrive det med at du ikke tilfredsstiller henne og må godta at hun er utro?...

At hun er kristen eller ikke synes jeg ikke betyr så mye, her handler det jo om å respektere den man er gift med og liksom skal være glad i?...

Er hun fortsatt glad i deg da? Vil hun fortsette samlivet? Hvordan er nærheten dere imellom på andre plan?

Høres helt sykt ut å bli vitne til sin kjære i full gang med en annen, tror jeg hadde skjelt ut begge to på stedet. Eller gjort noe annet hysterisk! :roll:

Dere må snakke mer om dette, anbefaler dere å gå til rådgiver hos familievernkontoret, alltid greit med en nøytral 3. part som kan sette ting i perspektiv.

Skrevet

Jeg applauderer på ingen måte utroskap, men...

>jenter ar ingen aggressiv seksualitet.

Dette er det dummeste jeg har hørt!

>Mannen skal være den agressiver, mens kvinnen den passive.

Ærlig talt!

Vi har tydelig vis to veldig ulike virkelighetsoppfatninger du og jeg.

Tefra

Skrevet

Makan til tull..

Min "krisnte" kone - hvorfor ører over kristen??

Man kan da ha et kristent livssyn på alle andre områder selv om man tyr til utroskap? Man er ikke mindre troende av den grunn, man utfordrer vel heller gud ved å innse sine svakheter og agere på dem i håp om tilgivelse . . . .

Når DET er sagt - hadde jeg kommet hjem og tatt min kjære på fersken hadde jeg ikke "frøset" eller latt det gå uker før jeg konfronterte vedkommende helelr - jeg hadde hylt og skreket og oppført meg som en syk person med alle verdens kvaler hadde jeg.. Og dersom min kjære rolig hadde forklart at det ikke var nok det jeg gav og at jeg burde finne meg i det - ja da ville jeg tatt min hatt og frakk og funnet meg et nytt tak over hodet for evig tid!

Kristen eller ikke - kvinner og menn har like mye kjønnsdrift, det er bare ikke alle som innser det! OG det er ikke like mye hos alle innenfor samme kjønn heller - så den der med at mannen skal være den aggresive part er i så fall noe du selv har adoptert fra din såkallede kristne bakgrunn - det står ikke noe i bibelen om dette uten at man tolker det dithen - og da er det vel øynene som leser det kommer ann på og ikke ordet som er skrevet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...