Gå til innhold

Det at Tele 2 selges til Telia Sonera

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte er det så uheldig når man uansett har One Call og Telipol? Vil ikke de små billig-operatørene klare å holde dagens lave prisnivå? Virker som at dette vil gå fint. Hvis man er kunde hos Telenor eller Netcom så har man jo uansett et veldig avslappet forhold til regninger.

Kom til å tenke på en foreleser på universitetet, som sa at "ingen privatpersoner er kunder hos DNB. Tenker litt på samme måte om Telenor og Netcom, selv om påstanden hans var feil.

Man må ha et veldig spesielt behov for å være kunde hos de to store.

Anonymous poster hash: 71034...ea7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå er det jo marginalt med forskjell mellom aktørene i utgangspunktet. Men det vil egentlig bety at det bare blir to aktører på mobilmarkedet: Så kan man jo spørre seg hvor sunt det eventuelt er.

TeliaSonera og Telenor. TeliaSonera vil eie NetCom, Tele2, One Call (eies av Network Norway som igjen eies av Tele2), Network Norway (eies av Tele2), Chess og MyCall (eies av Network Norway som igjen eies av Tele2) og Telenor vil eie Telenor, Djuice og Talkmore.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Du svarte vel egentlig ikke på spørsmålet. Jeg vet hvordan disse selskapene hører sammen. Jeg har Telipol, og der er det i hvert all litt å spare på mitt bruk (lite ringing og sms, mye data).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du svarte vel egentlig ikke på spørsmålet. Jeg vet hvordan disse selskapene hører sammen. Jeg har Telipol, og der er det i hvert all litt å spare på mitt bruk (lite ringing og sms, mye data).

Jeg har også Telipol :) Fornøyd!

Anonymous poster hash: 2753d...485

Skrevet

Poenget er da at det antagelig ikke blir den konkurransen som kanskje er ønskelig. Kanskje fører det til høyere priser? Kanskje lavere? Fremtiden vil vise.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Da har vi 2 aktører med 90-95% av markedet? Er ihvertfall ikke nødvendigvis godt for konkurransen.

Anonymous poster hash: 83f40...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer mest på er hva som skjer med oss som har bundet oss til Tele2 i 12 måneder når dette trår i kraft. Skal vi da tvinges over til Netcom, eller slipper vi den avtalen da?
Hadde jeg visst at Tele2 skulle selges for en uke siden hadde jeg faktisk heller funnet en annen leverandør. For Netcom skal jeg ALDRI ha igjen, for verre tull både med dekning (eller rettere sagt den hyppige mangelen på sådan), og fakturatull har jeg aldri opplevd tidligere.

Og et oligopol som dette vil bli er på ingen måte sunt for markedet. To store tilbydere er ikke til fordel for kundene. De vil kunne gjøre hva de vil og fortsette å utkonkurrere de små tilbyderne.
Det er ikke forenelig med frie markedskrefter.

Anonymous poster hash: 974c7...f8a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har vi 2 aktører med 90-95% av markedet? Er ihvertfall ikke nødvendigvis godt for konkurransen.

Anonymous poster hash: 83f40...2b3

Det eneste som er interessant er om de små og billige fortsatt kan levere tjenestene så billig som de gjør i dag. Så får heller ni av ti betale det som for de fleste må være unødvendig mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...