Gå til innhold

Finn Kalvik-nyheter, Finn Kalvik kaster ut funksjonshemmet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om denne personen var utviklingshemmet og ikke i stand til å oppføre seg, så burde vel han/hun hatt en person med seg som burde ha tatt med personen ut om det ble for ille. Det har jeg opplevd flere ganger på ulike arrangementer. Ellers synes jeg det er snålt at arrangøren frasier seg alt ansvar her.. det burde vel kanskje vært disse som henvendte seg til en person som laget uro i salen og fikk saken løst.

Anonymous poster hash: 412e7...910
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pose på magen lukter ikke da, med mindre den er lekk - og da ville jo personen det gjaldt gått for å skifte uansett... Merkelig eksempel...

Anonymous poster hash: 824ac...cc0

OK, jeg vet ikke så mye om stomiopererte, men det var forsøk på et eksempel på noe man ikke kan noe for, men som likevel kan være til ubehag for mange mennesker.

Skrevet

Uff, det skal ikke være lett. Helt ærlig så tror jeg at dette er noe hvem som helst kunne ha gjort, og de som dreit seg ut i denne saken er jo ledsagerne. Det heter seg at personer med utviklingshemming bør skjermes når de i forskjellige situasjoner ikke kan styre seg, utagerer, ol, og her høres det jo ut som om denne personen fikk lov å holde på så mye hun ville. I denne artikkelen sier han at publikum faktisk aplauderte da de tre forlot salen, så da kan en jo tenke seg hvordan det var for de andre å være publikum der den kvelden.

http://www.vg.no/rampelys/musikk/finn-kalvik-til-vg-jeg-har-aldri-kastet-ut-noen/a/23248858/

• Liker 9
Skrevet

Uff, det skal ikke være lett. Helt ærlig så tror jeg at dette er noe hvem som helst kunne ha gjort, og de som dreit seg ut i denne saken er jo ledsagerne. Det heter seg at personer med utviklingshemming bør skjermes når de i forskjellige situasjoner ikke kan styre seg, utagerer, ol, og her høres det jo ut som om denne personen fikk lov å holde på så mye hun ville.

Enig i dette. Ble engang vitne til det i en butikk når en psykisk utviklingshemmet drev og skreik og brølte og rev dyre varer ut av hyllene og kastet i gulvet rundt seg - imens stod ledsagerne ved siden av og flirte...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

og de som dreit seg ut i denne saken er jo ledsagerne.

Hva med personen selv som skapte kvalme? Skal personen fritas for kritikk bare pga. en form for funksjonshemming?

Anonymous poster hash: 2a800...424

Skrevet

Hva med personen selv som skapte kvalme? Skal personen fritas for kritikk bare pga. en form for funksjonshemming?

Mener du virkelig dette? En person med psykisk utviklingshemming klarer ikke nødvendigvis å avgjøre om hans/hennes handlinger er akseptable, og derfor trenger de mennesker rundt seg som må skjerme de når de går over grensen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du virkelig dette? En person med psykisk utviklingshemming klarer ikke nødvendigvis å avgjøre om hans/hennes handlinger er akseptable, og derfor trenger de mennesker rundt seg som må skjerme de når de går over grensen.

Så de er unnskyldt, uansett hva de gjør? Om det er snakk om utviklingshemming her, så skal man likevel kunne være på nivå med et barn. Skal ikke barn kunne stå til rette for noe som helst av det gale de gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Er du tilbakestående selv? De skjønner jo ikke bedre.

Anonymous poster hash: e238d...55b

Skrevet (endret)

Det kan jo tenktes.

Men da har vi spørsmålet: Er det greit at psykisk utviklingshemmede forstyrrer folk når de arbeider? Skal de få lov til å gjøre som de vil uten konsekvenser, siden de ikke er helt som deg og meg?

Tror det er både lov og forventet å skrike og hoie på konsert, men da mellom nummerne. Hvor mye kan man forvente av en "funksjonshemmet" (det står ingenting om hva slags funksjonshemning, det kan kanskje ha betydning), og hvor mye kan man forlange?

En person som ikke klarer å forholde seg til å være på en konsert, bør heller ikke være på en konsert, uansett om han er full, psykisk utviklingshemmet, schizofren eller bare veldig høyrøstet.

Det er jo litt trist hvis det dreide seg om en blodfan som hadde sitt største øyeblikk da han endelig fikk se Kalvik live, men det endrer vel ikke så mye på fakta dersom det faktisk var slik at han ødela konserten for alle andre og forstyrret sangeren selv. Jeg har ikke fulgt så nøye med på Kalviks karriere og musikk, men i gamle dager så pleide han å synge ganske lavmælte og ettertenksomme sanger om livet og forholdet mellom far og sønn og slikt. "Ride ranke" (eller hva den heter) lider nok stygt under høylydt medsang fra første rad. Særlig hvis ikke personen kan synge.

Jeg hadde ikke nølt et sekund, om jeg var i Kalviks sko. "Hold kjeft eller forsvinn" ville vært mitt budskap, selv om jeg antakeligvis ville ordalgt meg litt anderledes.

Endret av Mann 42
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Så de er unnskyldt, uansett hva de gjør? Om det er snakk om utviklingshemming her, så skal man likevel kunne være på nivå med et barn. Skal ikke barn kunne stå til rette for noe som helst av det gale de gjør?

De står jo på en måte til rette for det de gjør når de må gå ut av en konsert pga deres oppførsel, men det er fortsatt ledsagerne som må skjerme personen siden han/hun ikke forstår hvor grensa går. Sånn er det for barn også. Man tar ikke med et lite barn som bråker på en visekonsert, men det er ikke barnets feil at foreldrene har tatt et dårlig valg.

Endret av Hjarte
  • Liker 1
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Leave Finn Kalvik alone!!!

Håper denne ikke-saken IKKE resulterer i at man finner Finn Kalvik død av selmord. La nå fyren få fred. Skal vi som nasjon mobbe ham til døde? Eller hva er målet her?

• Liker 9
Skrevet

Leave Finn Kalvik alone!!!

Håper denne ikke-saken IKKE resulterer i at man finner Finn Kalvik død av selmord. La nå fyren få fred. Skal vi som nasjon mobbe ham til døde? Eller hva er målet her?

Jeg er enig altså, men akkurat her inne så var det ikke så mye hat egentlig. Verre er det med enkelte av de som uttaler seg i Aftenbladet :murvegg:

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Jeg er enig altså, men akkurat her inne så var det ikke så mye hat egentlig. Verre er det med enkelte av de som uttaler seg i Aftenbladet :murvegg:

Shit..mye syke mennesker. Trodde alle surmulende tapere som skal korrigere, snu og vende og "ta folk" endte opp her jeg. Men tydeligvis at aftenbladet er en god nummer to! :D

AnonymBruker
Skrevet

Er du tilbakestående selv? De skjønner jo ikke bedre.

Anonymous poster hash: e238d...55b

De skjønner nok ganske mye, men tenker at de kan gjøre hva de vil og bruke handikappet som unnskyldning. Akkurat som gamle folk som stjeler batterier på butikken. Spiller senil om de blir tatt.

Skrevet

"Aldri ride ranke og vuggesang, aldri Mikkel Rev og BÆ BÆ LILLE LAAAAMM!

"Når kommer du hjem, far?

"Jeg vet ikke, men, DA SKAL VI HA DET FINT IJEN, SØNN, DA SKAL VI HA DET FINT IGJEN!!"

Oh, the horror

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Aldri ride ranke og vuggesang, aldri Mikkel Rev og BÆ BÆ LILLE LAAAAMM!

"Når kommer du hjem, far?

"Jeg vet ikke, men, DA SKAL VI HA DET FINT IJEN, SØNN, DA SKAL VI HA DET FINT IGJEN!!"

Oh, the horror

Den sangen var så fantastisk at Ugly Kid Joe laget en engelsk coverversjon i 1992 (cat's in the cradle) som ble en kjempehit.

AnonymBruker
Skrevet

Den sangen var så fantastisk at Ugly Kid Joe laget en engelsk coverversjon i 1992 (cat's in the cradle) som ble en kjempehit.

Anonymous poster hash: cda23...67e

Gjest Sprettballen
Skrevet

Finn Kalvik har ikke originalen.

"Aldri ride ranke" er en norsk coverversjon av Harry Chapins "Cats in the Cradle".

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke greit at man forstyrrer for artisten og andre konsertgjengere bare fordi man er utviklingshemmet? Snakk om lage storm i et vannglass.

Anonymous poster hash: 244e6...56d
AnonymBruker
Skrevet

Finn Kalvik har ikke originalen.

"Aldri ride ranke" er en norsk coverversjon av Harry Chapins "Cats in the Cradle".

Hvem har sagt at Finn Kalvik har originalen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...