Gå til innhold

Brunt belegg i do

Jellyfish

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøp meg ny leilighet, og det er brunt belegg i doen der. Har selvfølgelig prøvd å få det bort med klorin, uten særlig vellykket resultat. Er det noen som har tips? Hadde vært hyggelig med et skinnende rent toalett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns alltid Jif skurekrem har tatt bort slike ting ganske så godt jeg. En god skrubbing med dobøsten har fått vekk det meste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte sånn blått dovaskemiddel, hadde oppi masse og reiste bort ei helg. Da jeg kom hjem skrubbet jeg, og det ble helt hvitt gitt :kul:

Brun do er ikke særlig innbydende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Domestos Fresh, har aldri opplevd brunt belegg i vårt toalett. La det virke en god stund før du skrubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tispa på tur
Har akkurat kjøp meg ny leilighet' date=' og det er brunt belegg i doen der. Har selvfølgelig prøvd å få det bort med klorin, uten særlig vellykket resultat. Er det noen som har tips? Hadde vært hyggelig med et skinnende rent toalett![/quote']

Trøst deg med at det sannsynligvis ikke er så skittent som det ser ut. Det er høyst sannsynlig mangan-avleiringer fra vannledningene, og ikke rester av det toalettet brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve salmiakk og la det virke litt.

har hørt cola er bra og la det stå over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hell cola i og la det stå over natten. Bruk dobørsten og spyl ned. Borte! (ihvertfall fungerte det for meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Colaen gjorde det i hvertfall bedre, fikk tatt det meste som var igjen med Jif og stålull (og hansker :wink: ). Skjønner ikke hvordan den forrige eieren kunne la det stå så lenge at det satte seg så fast! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
bland zalo og eddik, hell på og la det stå en stund. Suverent !

Dette gjør også messing blankt og fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

*Huldra rister på hodet over seg selv og lister seg ut igjen og hadde egentlig ikke tenkt å gi noe hint om hva hun tenkte på da hun leste "Brunt belegg i do"....*

:hoho:

:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Husk, om du bruker klorin og den blir stående i skålen så blir det gult. Ser ut som urin og vanskelig å få bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...