Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i åpent kontorlandskap.

En kollega sliter med en del svette/svettelukt. Det i seg selv er ubehagelig, men han gjør det enda verre ved at han prøver å kamuflere det med Axe. Han står i lokalet (ikke på toalettet eller noe, men ved pulten sin), og sprayer seg fra topp til tå.

Som om ikke det er ille nok så tar han ofte av seg skoene. Da kommer det en intens eim av tåfis. Det merkes ikke noe særlig så lenge skoene er på, men blir et problem når han tar dem av.

Jeg sitter altså i en eim av svette, Axe og tåfis, og tror jeg skal kaste opp. Det er ikke mulig å åpne vindu, for det gjør jo klimaanlegget mindre effektivt (miljøbygg).

Jeg har prøvd å hinte til kollegaen min, men jeg tror ikke han tar et hint, så det må tas opp mer direkte. Noe må i alle fall gjøres, for nå har jeg (og andre) hodepine hver dag.

Hvordan kan jeg ta det opp med kollegaen min på en grei måte? Er det min oppgave, eller burde jeg ta det med sjefen? Eller er slikt dårlig gjort å ta med sjefen, slik at jeg heller burde "ordne opp" selv? Jeg har i grunnen bare lyst til at kollegaen min skal ha på seg skoene, droppe Axe'en og prøve å gjøre noe med svettelukten hvis det går an (jeg forutsetter at han bruker deo, har normal hygiene og bytter skjorte med jevne mellomrom, men det vet jeg jo ikke om han gjør. Det kan jo være at han er nøye allerede, men sliter med unormalt mye svette f.eks).

Anonymous poster hash: 663e4...490

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal sies at han er en som blir "lett såret", det er derfor jeg syns dette er vanskelig. Om noen f.eks påpeker at han har levert en rapport for sent, og at de ønsker at han leverer i tide så han ikke forsinker deres arbeid, så er det slikt han tar ille opp.

Det samme dersom noen f.eks sier at han må huske å sette på oppvaskmaskinen når det er hans tur, så vi har rene kaffekopper. Han tåler ikke "kritikk" spesielt godt altså.

Skrevet

Jeg vet ikke hvem du skal snakke med, men tenkte bare at dersom du får snakket med noen om dette og kanskje allerhelst han selv så kan du tipse han om Stop24 som kan kjøpes på apoteket.

Lykke til. :)

Skrevet

Det er ikke din oppgave å ta det opp med han, det er sjefens.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig dilemma, det er nok en kompleks han har :(

Tror dere bare må finne dere i det altså, evt. si at du ikke tåler axe så godt, at det er sterkt for pusten.

Anonymous poster hash: 7070a...713

Skrevet

Slike problemer tas med personalsjefen, hvis det ikke finnes en er det sjefens oppgave. Dessuten er det ikke noe normalt menneske som står å sprayer seg med AXE midt i kontorlandskapet??!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt utrolig at han ikke merker det selv, hvis han virkelig lukter så ille som du beskriver. Eller kanskje han har blitt immun mot sin egen kroppslukt? :sjenert:

Kan bare ikke forstå at slike folk ikke tar tak i problemet før andre er nødt til å si ifra.

Endret av Infinite
Skrevet

Siden han sprayer seg med Axe er det jo tydelig at han i det minste har et ønske om å ikke lukte vondt. Å ta opp slike ting er leders ansvar. Dessverre er min erfaring med lignende problemstillinger at folk gjerne skjerper seg en periode, før det sklir ut igjen..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvem du skal snakke med, men tenkte bare at dersom du får snakket med noen om dette og kanskje allerhelst han selv så kan du tipse han om Stop24 som kan kjøpes på apoteket.

Lykke til. :)

Takk for tipset :-)

Forhåpentligvis får jeg formidlet det til ham på en eller annen måte.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig dilemma, det er nok en kompleks han har :(

Tror dere bare må finne dere i det altså, evt. si at du ikke tåler axe så godt, at det er sterkt for pusten.

Anonymous poster hash: 7070a...713

Ikke sant! Jeg har nesten lyst til å si at jeg har parfymeallergi eller noe, men jeg vil jo ille lyve heller :-)

AnonymBruker
Skrevet

Siden han sprayer seg med Axe er det jo tydelig at han i det minste har et ønske om å ikke lukte vondt. Å ta opp slike ting er leders ansvar. Dessverre er min erfaring med lignende problemstillinger at folk gjerne skjerper seg en periode, før det sklir ut igjen..

Det tenker jeg også. Jeg får vel ta det opp med sjefen og håpe at det hjelper :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...