Gå til innhold

Stor og hoven, rød flekk på låret.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket i dag rundt 19:00 tiden at jeg var litt rød på venstre låret mitt. Jeg merket det da jeg skulle på toalettet, men jeg hadde akkurat sittet en stund med beina i kryss, så jeg tenkte da at det sikkert bare var et sittemerke. En liten stund etter kjente jeg en svak smerte når jeg berørte låret, men smerten var så svak at jeg tenkte at det helt sikkert bare var noe jeg innbilte meg. Litt senere igjen var flekken blitt enda litt rødere, og da kjente jeg at smerten ikke var innbilt, selv om det fremdeles ikke var veldig vondt, men det kjentes mer ut som en litt brennende følelse, og jeg var litt varm på det området. Utover kvelden/natten har det bare blitt værre og værre. Jeg er nå veldig rød, og det er nå ganske vondt når jeg er borti det, og jeg kjenner det også når jeg går nå, uten at jeg er borti. Det har i tillegg hovnet opp veldig, det ser ut som at litt mindre enn en halv tennisball ligger under huden. Jeg ser ikke noe sår, eller noe insektbitt noe sted heller, og det er ingen tegn til betent hårsekk, eller noe slikt. Det eneste jeg har merket er en liten rød stripe som dukket opp etter en stund, men den er ikke i senteret av den røde flekken. I skrivende stund er det dukket opp enda en liten rød strek.

Er det noen som har noen anelse på hva dette kan være? Jeg tenkte først at det kanskje var et insektbitt, men jeg ser som sagt ikke noe bitt, og jeg har hatt på meg heldekkende, litt tykk, tights i hele dag.

Setter pris på alle svar! :)

Anonymous poster hash: 94926...4a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe garantert svar på hva det kan være, men jeg har selv hatt en "mystisk" rød flekk på låret de siste dagene. Den kom natt til fredag og jeg ser ikke noe bitt. Det er hardt og rødt i midten, ca 2x2 cm, og så er det bare rødt rundt, ca 10x5 cm til sammen. Var først litt redd for at det var flåttbitt, men jeg googla og det så det ikke ut til å være. Har kommet fram til at det må være bitt av klegg eller edderkopp.

Det harde i midten minner om kleggbitt, men jeg har aldri hatt noe utslett rundt før. Mitt er ikke vondt, da, så det er ikke sikkert det er det samme som deg.

😃

Anonymous poster hash: efabc...019

Skrevet

Takk for kommentar :)

Hvordan er det med ditt utslett, vokser det, eller er det samme størrelsen?

Jeg var på apoteket for å få allergi tabletter, tilfelle det var allergi, og da sa hun at jeg kunne tegne en ring på kanten hvor det er rødt for å lettere se om det trekker seg tilbake. Men her bare fortsetter det å vokse :/ har kjent meg litt slapp i dag, har hatt litt vondt i hodet og vært litt kvalm, og muligens hatt litt feber, men jeg vet ikke om dette bare er tilfeldig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reaksjon etter insektbitt som til slutt ble til rødme og hevelse over hele leggen.

Vær også obs på at det kan være starten på infeksjon i underhuden, som rosen/erysipelas, som krever antibiotika. Følg med på om området vokser og kontakt lege hvis det er verre i løpet av neste par dager.

Anonymous poster hash: a940a...2ff

AnonymBruker
Skrevet

Takk for kommentar :)

Hvordan er det med ditt utslett, vokser det, eller er det samme størrelsen?

Jeg var på apoteket for å få allergi tabletter, tilfelle det var allergi, og da sa hun at jeg kunne tegne en ring på kanten hvor det er rødt for å lettere se om det trekker seg tilbake. Men her bare fortsetter det å vokse :/ har kjent meg litt slapp i dag, har hatt litt vondt i hodet og vært litt kvalm, og muligens hatt litt feber, men jeg vet ikke om dette bare er tilfeldig.

Det røde i midten er fortsatt ganske rødt og litt hardt, men "utslettet" rundt er mye mindre synlig idag.

Hvis det går flere dager og det fortsetter å vokse, ville jeg gått til legen. Det kan være det bare er et insektbitt, men at du reagerer ekstra på det. Ser det ut til at allergimedisinen virker? Eller kanskje det må gå litt tid før du merker noe :-)

Skrevet

Tenkte at jeg skulle oppdatere med hva det viste seg å være, tilfelle noen andre opplever det samme og søker det opp.

Flekken bare vokste og vokste, og jeg hovnet opp så mye at det var godt tydelig til og med gjennom bukser. Tok en tur på legevakten siden jeg i tillegg ble kvalm og hadde hodeverk fikk litt feber, og det viste seg at jeg hadde blitt bitt av flått og blitt smittet med borreliose, i tillegg til at jeg hadde fått blodforgiftning. Siden jeg var so veldig opphovnet og rød fikk jeg ikke den klassisk tydelige hvite ringen som man somregel får når man blir smittet av flått. Fikk en sterk antibiotika for å bli frisk, så alt ordnet seg helldigvis :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte at jeg skulle oppdatere med hva det viste seg å være, tilfelle noen andre opplever det samme og søker det opp.

Flekken bare vokste og vokste, og jeg hovnet opp så mye at det var godt tydelig til og med gjennom bukser. Tok en tur på legevakten siden jeg i tillegg ble kvalm og hadde hodeverk fikk litt feber, og det viste seg at jeg hadde blitt bitt av flått og blitt smittet med borreliose, i tillegg til at jeg hadde fått blodforgiftning. Siden jeg var so veldig opphovnet og rød fikk jeg ikke den klassisk tydelige hvite ringen som man somregel får når man blir smittet av flått. Fikk en sterk antibiotika for å bli frisk, så alt ordnet seg helldigvis :)

Godt du gikk til legen og at det ordnet seg! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...