Gå til innhold

Får ikke sove fordi samboer sitter oppe hver eneste natt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så dritt lei, og forbanna nå.
Samboeren min har ikke jobb, å han bruker derfor å sitte oppe til 4-5 på natta og spiller. Jeg som skal opp i 7 tiden får ofte ikke sove av at han sitter oppe på pcen, fordi han er pålogget på Skype og snakker der med de han spiller med..!

Jeg syns det er så respektløst av han, flere ganger jeg våkner å må be han om å væææææærsåsnill snakke litt lavere i det minste, men neida, så dette fører jo til at jeg kommer mye uopplagt til jobb. Har holdt ut i 7 mnd med å ha det slik, og nå gidder jeg ikke mer!

Er mye annet som også skranker i forholdet, men det er ikke OK for meg å komme på jobb å være der i 7,5 time når jeg aldri får sove godt...!

Hva gjør jeg? Jeg har snakket med han om det, men virker som han gir totalt F!

Anonymous poster hash: 9646a...0b8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som samboern din er i en vanskelig situasjon ettersom han er arbeidsløs og sikkert spiller for å få livet til å gå. Men da høres han heller ikke ut som han er moden/klar for å være i et forhold dersom situasjonen er som den er... Kan du ikke vise respekt for kjærestens jobb og behov bør du kanskje ikke ha kjæreste heller, tenker jeg da. Spesielt hvis han rett ut virker som han gir blanke.

• Liker 11
Skrevet

Riv internettboksen ut av veggen å si:" Dersom det er JEG som jobber her i huset og betaler så bestemmer JEG at det skal være stille på natta, ergo ingen internett... Jeg skal opp tidlig..."

Så legger du boksen på ett sted hvor han ikke får taki den!

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor finner du deg i sånt?! 7 måneder!!! Be ham flytte ut sånn at han få sitte i fred om natten.

Anonymous poster hash: 96033...3c1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som samboern din er i en vanskelig situasjon ettersom han er arbeidsløs og sikkert spiller for å få livet til å gå. Men da høres han heller ikke ut som han er moden/klar for å være i et forhold dersom situasjonen er som den er... Kan du ikke vise respekt for kjærestens jobb og behov bør du kanskje ikke ha kjæreste heller, tenker jeg da. Spesielt hvis han rett ut virker som han gir blanke.

Han er utrolig umoden på så å si alt, og han er så jævelig opptatt av at folk skal respektere han og være så grei å flink ovenfor han, men å vise meg litt respekt som å da kunne la meg sove om natta - Det gidder han ikke!

Æsj så sur jeg er nå....

Har til å med nevnt for han at vi bør bo hver for oss, fordi det er så mye jeg ikke klarer å finne meg i lengre, er helt galskap å aldri få god søvn, er et rent helvete for meg enkelte dager å få stått opp

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Riv internettboksen ut av veggen å si:" Dersom det er JEG som jobber her i huset og betaler så bestemmer JEG at det skal være stille på natta, ergo ingen internett... Jeg skal opp tidlig..."

Så legger du boksen på ett sted hvor han ikke får taki den!

Kjeft gjerne på ham for at han ikke tar hensyn, men TS skal selvsagt ikke ta fra ham tilgang til internett og basere det på at det er "hun som betaler". Han er en hensynsløs dust, så hun må få ham til å slutte, men hun skal selvsagt ikke gjemme modem/ruter fra samboeren sin.

Anonymous poster hash: abfe7...a0e

• Liker 4
Skrevet

Han er utrolig umoden på så å si alt, og han er så jævelig opptatt av at folk skal respektere han og være så grei å flink ovenfor han, men å vise meg litt respekt som å da kunne la meg sove om natta - Det gidder han ikke!

Æsj så sur jeg er nå....

Har til å med nevnt for han at vi bør bo hver for oss, fordi det er så mye jeg ikke klarer å finne meg i lengre, er helt galskap å aldri få god søvn, er et rent helvete for meg enkelte dager å få stått opp

Be han flytte ut dersom han ikke kan respektere at du må få hvile fordi du faktisk jobber!! Greit nok at han er i en vanskelig situasjon men det er enklere for han om du får sove!!! FYSJ NEI DETTE!!! PS: har hatt en slik samboer selv for 4 år siden... ALDRI MER!

AnonymBruker
Skrevet

Flytt ut selv hvis han er for lat til å flytte. Dere kan jo være kjærster i helgene selvom dere ikke bor sammen.

Anonymous poster hash: 96033...3c1

• Liker 2
Skrevet

Jeg var sammen med en sånn når jeg var yngre jeg og. Jeg jobbet og det gjorde ikke han. Han spilte ikke noe særlig, men drakk mye og hørte på musikk. Fikk besøk av kompiser av samme ulla, til alle døgnets tider. Jeg la meg alltid tidlig, og rett etter jeg har sovnet, øker musikken. Så måtte jeg gå ut i stua fire ganger i løpet av natta for å be han dempe seg. Alle kompisene hans synes jo sikkert jeg var dama fra helvete noen ganger, men sånn måtte det bare være. Så fort jeg fikk muligheten, gikk jeg fra han. Kan ikke basere en fremtid med en så umoden fyr, som har null ambisjoner. Til og med handikappede jobber, så det minste han kan gjøre, er å søke hvertfall..

AnonymBruker
Skrevet

Gi han et spark i baken og få han til å skaffe seg en jobb, et liv og en ordentlig døgnrytme.

Jobber fins hvis man ikke er kresen.

Anonymous poster hash: 6fd0c...31e

• Liker 4
Skrevet

Slik hadde jeg og min tidligere samboer det også. Han sluttet på skolen, og satt oppe hele natten og spilte, mens han snakket med spillekameratene på Skype. Mens jeg lå i senga og talte timer til jeg skulle opp på jobb, noe som resulterte i at jeg ble veldig lite opplagt, null overskudd, sur og grinete til tider osv. Han brydde seg ikke da jeg tok det opp med han. Det er slutt mellom oss nå, jeg orket rett og slett ikke mer.

• Liker 2
Gjest nobilian
Skrevet

Slik hadde jeg og min tidligere samboer det også. Han sluttet på skolen, og satt oppe hele natten og spilte, mens han snakket med spillekameratene på Skype. Mens jeg lå i senga og talte timer til jeg skulle opp på jobb, noe som resulterte i at jeg ble veldig lite opplagt, null overskudd, sur og grinete til tider osv. Han brydde seg ikke da jeg tok det opp med han. Det er slutt mellom oss nå, jeg orket rett og slett ikke mer.

Hm, jeg trodde du var sammen med han kjekke landeveisrøver'n?

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde en kjæreste i starten, men du har fått en stor, voksen slamp av en sønn i stedenfor. Han forandrer ingenting hvis ikke du setter hardt mot hardt. Det vil bli bråk, men stå på ditt. Lykke til i en vanskelig situasjon.

Anonymous poster hash: f5e1a...2cc
  • Liker 2
Skrevet

Dette er en gutt du i fremtiden kommer til å måle menn opp mot (sånn var eksen også, det vil jeg ikke ha. Sånn var ikke eksen, fint å oppleve at det kan være sånn å ha samboer), og henvise til som "da jeg var ung var jeg samboer med en gutt som...."

Det er ikke en gutt du ønsker å kjøpe bolig med, og stifte familie med. Du kan like gjerne flytte med en gang, så umoden oppførsel er ikke verdt det. Og ikke tenk at du kan hjelpe ham, du kan fikse ham, alt blir bedre når *fyll inn det som passer*.

Veldig mange kvinner har vært i gjennom det du står midt oppi nå, og det er en grunn til at vi sier at du bør flytte. Det blir bedre når du får deg en skikkelig mann, som respekterer deg, tar hensyn til deg, og virkelig viser i handling at han elsker deg, ikke bare med ord.

• Liker 5
Skrevet

Du får si at dette ikke går lenger og at dere må flytte fra hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Men kjære all verden, hva er galt med dette mennesket? Min samboer spiller også litt når han har fri, men han evner jo å bruke hodetelefoner.

Leier dere bolig sammen, eller eier en av dere boligen? Bidrar han økonomisk? En av dere må iallefall flytte ut, dette kan ikke fortsette. Til nøds kan dere jo fortsette å være kjærester uten å bo sammen, men jeg tror ikke jeg hadde orket å være sammen med en så egoistisk fjortis. Be ham skjerpe seg, eller flytte ut.

Hvis du spør "Hvorfor synes du det er rettferdig at jeg som skal på jobb og tjene penger ikke får sove, bare fordi du ikke klarer å dempe lydnivået på spillingen? Hvorfor er det viktigere å ha på høy lyd enn at jeg skal få sove og være opplagt til jobb?" - hva svarer han da? Jeg begriper virkelig ikke hvordan han rettferdiggjør dette for seg selv.

Er han arbeidsledig eller ufør/sykmeldt?

Anonymous poster hash: 7757c...fdb
  • Liker 2
Skrevet

Men kjære all verden, hva er galt med dette mennesket? Min samboer spiller også litt når han har fri, men han evner jo å bruke hodetelefoner.

Leier dere bolig sammen, eller eier en av dere boligen? Bidrar han økonomisk? En av dere må iallefall flytte ut, dette kan ikke fortsette. Til nøds kan dere jo fortsette å være kjærester uten å bo sammen, men jeg tror ikke jeg hadde orket å være sammen med en så egoistisk fjortis. Be ham skjerpe seg, eller flytte ut.

Hvis du spør "Hvorfor synes du det er rettferdig at jeg som skal på jobb og tjene penger ikke får sove, bare fordi du ikke klarer å dempe lydnivået på spillingen? Hvorfor er det viktigere å ha på høy lyd enn at jeg skal få sove og være opplagt til jobb?" - hva svarer han da? Jeg begriper virkelig ikke hvordan han rettferdiggjør dette for seg selv.

Er han arbeidsledig eller ufør/sykmeldt?

Det er vel ikke lyden på spillet som er problemet, men at han sitter og snakker med folk mens han spiller. Og blir man litt ivrig så blir det vel kanskje litt roping og hoiing. Merker i alle fall det på tenåringene her i huset. Høres ut som vi har huset fullt av og til, selv om tenåringen sitter alene på rommet...

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke lyden på spillet som er problemet, men at han sitter og snakker med folk mens han spiller. Og blir man litt ivrig så blir det vel kanskje litt roping og hoiing. Merker i alle fall det på tenåringene her i huset. Høres ut som vi har huset fullt av og til, selv om tenåringen sitter alene på rommet...

Mulig, men det er nå likefullt et eget valg, og et voksent menneske med samboer bør klare å ta hensyn. Det går an å spille uten å snakke, og må man snakke, så går det an å dempe seg. Min samboer spiller en del av disse lagspillene med hodetelefoner på, og det eneste jeg hører er korte kodeord og kommandoer med vanlig innestemme. Han kan spille mer bråkete også, men det gjør han bare når det passer.

TS sin samboer høres ut som han burde flytte hjem på gutterommet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne aldri bodd sammen med noen som nektet å ta hensyn!

Skrevet

Hm, jeg trodde du var sammen med han kjekke landeveisrøver'n?

Han kjekke landeveisrøver'n? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...