Gå til innhold

Å reise med tog til London - under vann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å reise med tog til London, og lurer på hvordan toget kjører når det skal over kanalen. Kjører toget i tunnel under vann?

Sjekket på nettet, og der brukte toget kun 1 time fra Brussel til London. Det må være et hurtigtog?

Noen som har tatt tog fra Oslo til London? :)

Anonymous poster hash: 6655a...268
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt tog fra Køln til London via Brussel. Mener å huske at det tok ca 2 timer fra London til Brussel, men i tillegg kommer innsjekking som må skje 45-30 minutter før avgang. Det er vel bare EuroStar som frekventerer den strekningen. Alle andre forbindelser baserer seg på ferge over kanalen såvidt jeg vet.

Ja, det er en undersjøisk tunnel.

Anonymous poster hash: 1a425...a6c

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Har kjørt tog (Eurostar) fra Paris til London, og 'ja' tunnellen går selvsagt under vann.

Turen fra Paris (Gare du Nord) til London tar 2 og 15 minutter.

Tider etc. finner du her

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Tog fra Oslo til London tror jeg er svært lite hensiktsmessig. Det må jo bli gjennom Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia og Frankrike.

Eurostar er fantastisk, men veldig dyrt. De kjører innmellom gode tilbud, da.

Anonymous poster hash: 7fa8f...e85
AnonymBruker
Skrevet

Tog fra Oslo til London tror jeg er svært lite hensiktsmessig. Det må jo bli gjennom Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia og Frankrike.

Eurostar er fantastisk, men veldig dyrt. De kjører innmellom gode tilbud, da.

Hvis man liker å toge, er det jo fint, og man må jo ikke innom Frankrike siden EuroStar går både fra Amsterdam (4.5 timer) og Brussel. Jeg har reist en del med tog i Europa, og så lenge man tar det som en tur, kan det være riktig så flott.

AnonymBruker
Skrevet

TS HER! :)

Grunnen til at jeg vil ta tog, er fordi jeg syns det er koselig å ta tog innimellom. Da kan jeg stoppe nedover hvor jeg vil. Jeg kjøper en interrail-billett, også er det bare å reservere plass nedover.

Noen som vet hva disse hurtig-togene koster? Er prisene i dollar?

Ser det er en billett til 111, men vet ikke om det er dollartegnet som står bak .. det må da bli svinedyrt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man liker å toge, er det jo fint, og man må jo ikke innom Frankrike siden EuroStar går både fra Amsterdam (4.5 timer) og Brussel. Jeg har reist en del med tog i Europa, og så lenge man tar det som en tur, kan det være riktig så flott.

Lyst til å forklare nærmere hvordan du kommer deg til London med tog fra Amsterdam og Brussel uten å dra gjennom Frankrike? Det går nemlig bare tog i 1 tunnell, selvom de tilbyr reisemål i flere land.

Gjest Blondie65
Skrevet

Lyst til å forklare nærmere hvordan du kommer deg til London med tog fra Amsterdam og Brussel uten å dra gjennom Frankrike? Det går nemlig bare tog i 1 tunnell, selvom de tilbyr reisemål i flere land. Anonymous poster hash: 7fa8f...e85

Mente vel kanskje at man ikke trenger å gå av toget mellom Amsterdam og London ... Ellers lurer jeg på det samme. Tipper Frankrike ikke er helt klar for å go fra seg Calais sånn helt uten videre til Nederland.

AnonymBruker
Skrevet

Mente vel kanskje at man ikke trenger å gå av toget mellom Amsterdam og London ... Ellers lurer jeg på det samme. Tipper Frankrike ikke er helt klar for å go fra seg Calais sånn helt uten videre til Nederland.

Ja det er jo den forklaringen som er nærmest logikk, men jeg vet ikke om det helt holder vann for å si det slik. "Neida du er ikke innom Frankrike, du er bare på togspor som går på fransk jord, skjønner du" :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Lyst til å forklare nærmere hvordan du kommer deg til London med tog fra Amsterdam og Brussel uten å dra gjennom Frankrike? Det går nemlig bare tog i 1 tunnell, selvom de tilbyr reisemål i flere land.

Her står det at man man ta eurostar fra Brussel til London : http://www.raileurope.com/us/point_to_point/ptp_results.htm?execution=e3s1&resultId=92251006&cobrand=public&saleCountry=us&resultId=92251006&cobrand=public&saleCountry=us&rows=&itemId=-1&fn=fsRequest&cobrand=public&c=USD&roundtrip=0&from1=&to1=&v=&isAtocRequest=0&georequest=1&lang=en&route-type=0&from0=Brussels,%20Belgium%20(BRU)&to0=London,%20Britain%20(LON)&deptDate0=07/09/2014&time0=8&pass-question-radio=1&p=0&nA=1&nY=0&nC=0&nS=0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS HER! :)

Grunnen til at jeg vil ta tog, er fordi jeg syns det er koselig å ta tog innimellom. Da kan jeg stoppe nedover hvor jeg vil. Jeg kjøper en interrail-billett, også er det bare å reservere plass nedover.

Noen som vet hva disse hurtig-togene koster? Er prisene i dollar?

Ser det er en billett til 111, men vet ikke om det er dollartegnet som står bak .. det må da bli svinedyrt?

For å svare på dette, så har jeg allerede nevnt at Eurostar er veldig dyrt, men man kan komme over tilbud. Jeg tror du velger selv hvilken valuta du vil se priser i, men dollar er nok ikke standard, da dette er et Europeisk (tror det er fransk (?)) selskap.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at man kan ta Eurostar-togene fra Brussel til London. Dette er ikke nytt. Men fra Brussel må man krysse grensen til Frankrike, dra via Lille, Cascais, inn i tunnellen, under kanalen og videre til London. Man trenger ikke bytte tog, men kjører altså gjennom nord-Frankrike.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo den forklaringen som er nærmest logikk, men jeg vet ikke om det helt holder vann for å si det slik. "Neida du er ikke innom Frankrike, du er bare på togspor som går på fransk jord, skjønner du" :vetikke:

Kanskje han/hun mente at man kan ta tog fra amsterdam til brussel og fra brussel til london?

Jeg også trodde først at eurostar gikk fra amsterdam, men så skjønte jeg at man byttet i brussel. Så eurostar går fra brussel og fra paris?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at man kan ta Eurostar-togene fra Brussel til London. Dette er ikke nytt. Men fra Brussel må man krysse grensen til Frankrike, dra via Lille, Cascais, inn i tunnellen, under kanalen og videre til London. Man trenger ikke bytte tog, men kjører altså gjennom nord-Frankrike.

Ja, når du forklarer det sånn skjønner jeg hva du mener. :)

AnonymBruker
Skrevet

For å svare på dette, så har jeg allerede nevnt at Eurostar er veldig dyrt, men man kan komme over tilbud. Jeg tror du velger selv hvilken valuta du vil se priser i, men dollar er nok ikke standard, da dette er et Europeisk (tror det er fransk (?)) selskap.

Prisene er i dollar, går ikke an å få det i noen europeisk valuta...

AnonymBruker
Skrevet

Calais, ikke Cascais som autokorrekt mener.

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg tok en lyntog i Italia. Jeg var på østsiden av Italia, husker ikke hva det het, men tog et lyntog til Roma, så det føltes ut som om vi fløy på luftputer rett over bakken.

Men det var vel ikke eurostar ... men super-raskt var det.

AnonymBruker
Skrevet

Prisene er i dollar, går ikke an å få det i noen europeisk valuta...

Er du på www.eurostar.com? Jeg får priser i pund, fordi jeg har valgt "united kingdom" i rullegardinen øverst på nettsiden.

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg tok en lyntog i Italia. Jeg var på østsiden av Italia, husker ikke hva det het, men tog et lyntog til Roma, så det føltes ut som om vi fløy på luftputer rett over bakken.

Men det var vel ikke eurostar ... men super-raskt var det.

Italia har lyntog fra Venezia og Milan via flere byer til Roma og Napoli. Men ingen lyntog over til andre land. Anbefales på det sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...