Gå til innhold

hjelp! 2 gamle tegnefilmer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

håper noen der ute kan hjelpe meg dette! :) Jeg husker så vidt to gamle tegnefilmer jeg likte å se på på 90 tallet, men disse to filmene er nok ut en del år før dette.

Håper virkelig noen kanskje kjenner igjen disse 2 filmene ut i fra mine vage minner!;)

Film 1:

Utenlansk, ant. fransk tror jeg. Tror handlingen gikk ut på "lansby og bymus" historien. Altså to mus som snek seg inn på et tog ( til byen tror jeg). Utseende på musene var naturtro ( ikke mikke mus tegneserie - aktig..). mer en dette husker jeg dessverre ikke:(

Film 2:

Minnes denne er litt i "disney-musikkstil" der alle figurene synger, men tror ikke det er disney, uten at jeg skal si det for sikkert:) Alle figurene fra forskjellig historier/fortellinger kommer ut av bøker som står i hyller osv synes jeg huske..

Vet det sikkert er vanskelig å skjønne noe ut i fra det lille jeg husker, men håper virkelig at noen kanskje kjenner de igjen og har en tittel eller en link å dele med meg:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan den siste være The Pagemaster? Starter som vanlig film, går over til tegnefilm. Karakterene er blant annet fra bøker i et stort bibliotek.

Skrevet

takk for svar!!:) men det er verken b&b eller the pagemaster:/ musene i den første filmen går på alle fire og har ikke klær på seg. De ser mer "ekte" ut en b&b. Husker at de løper mellom benene på mennesker og kommer seg til slutt inn på et tog e.l.

Den andre filmen er nok ikke en hel film, det er nok mer en snutt (eller hva jeg skal kalle det) på noen få minutter. Jeg synes huske "jack og bønnestengelen" poppet ut av en av bøkene..mulig figurene ikke sang men at det kun var musikk (litt alla fantasia, men dessverre ikke den:/ )

Skrevet

http://m.youtube.com/results?q=elmer%20fudd%20clasics&sm=3eg

kom plutselig over et klipp fra en film jeg hadde da jeg var liten. om denne har noe med "film 2" jeg leter etter er jeg usikker på... men det er "elmer fudd" heter han noe annet i de norske versjonene? og vet noen hva filmtittelen til dette klippet er? :)

Skrevet

" a corny concerto" var tittelen, men "film 2" var ikke der så da vet jeg like lite som i går...:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...