Gå til innhold

Sunn & god smoothie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :-)

Jeg vil gjerne begynne å lage smoothie igjen siden vi har en så fin og bra smoothiemaskin! men jeg gikk litt lei av det vanlige som jordbær og banan + yoghurt.. så jeg lurte på om noen hadde tips til litt spennende, og ikke minst sunne, smoothier! Prøver gjerne grønnsaker da jeg ikke er flink til å spise det til vanlig! Ser også at veldig mange prøver smoothier med kokosmelk og lurer på om dette er godt og er det sunnere/bedre enn vanlig melk, juice osv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må nesten bare prøve seg frem. Jeg fryser ned ting som banan og bær, så jeg kan bruke det i stedet for isbiter, men det er ikke nødvendig. Jeg liker å bruke gulrot og spinat i smoothie, samt det jeg har av frukt og bær. Bruker gjerne disse små drikkeyoghurtene (små flasker) og juice av forskjellig type. Aldri melk av noen type. Slenger gjerne oppi en neve havregryn også.

Lager sjelden helt den samme, ettersom det varierer veldig hva jeg har av frukt og grønnsaker.

Anonymous poster hash: 23503...847
Skrevet

Elsker smothie nå om sommeren!

Kokosmelk, havregryn, spinat, gulrot, vannmelon, banan, bringebær, yoghurt, is, kesam med mere!

Bare fantasien som setter stop!

Pleier å ta i litt proteinpulver eller kakao for smaken.

Hvis den alltid er sunn vet jeg ikke men nydelig sommerkos!

Skrevet

Hvordan definerer du sunn da?

Selv drakk jeg denne til frokost: 1 eggeplomme, 1 liten veldig moden banan, 0,5dl fløte, omega3-olje, et lite scoop vaniljeproteinpulver, 50g bringebær, vann.

Smaker ikke dårlig, men det er ikke tørstedrikk.

Om du ikke er ute etter å bli mett, men vil ha noe som smaker godt så finnes det noen spennende smakskombinasjoner.

Jordbær, koriander, is, og vann. Skal være veldig vannete. Sil gjerne av frøene i en finmasket sil.

Vannmelon, pittelitt salt, vann, søtning (ikke for mye). Denne bør også siles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...