Gå til innhold

Vurderer sterkt å droppe fuktighetskrem -dumt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lest mange steder nå at det kan være lurt å droppe fuktighetskrem om man ikke har veldig tørr eller sensitiv hud. Selv har jeg veldig fet hud, og føler huden nesten kan smøre seg selv.

Uansett... Mange steder hvor man leser at de har droppet fuktighetskrem og fått ett mye bedre resultat huden.

Huden får jobbet selv på denne måten.

Noen meninger om dette?

Anonymous poster hash: 3077c...e6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker nesten aldri fuktighetskrem i ansiktet. Har funnet ut at jo mindre jeg bruker på huden, jo finere er den 😊

• Liker 1
Skrevet

Huden min blir finere når jeg ikke bruker fuktighetskrem, så det bruker jeg sjeldent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker heller nesten aldri fuktighetskrem. Huden er finest sånn, for min del vet jo at dette varierer :)

Anonymous poster hash: 7b2e4...6a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kremer gjør huden din verre og skaper en avhengighet slik at du skal fortsette å kjøpe tulleproduktene

Anonymous poster hash: 6950a...909
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har litt tør og sensitiv hud, men jeg bruker ikke fuktighetskrem hverken på kropp eller ansikt.

Det jeg gjør er å spise nok fett, fordi vi som har tør/sensitiv hud må få i oss mer fett i kosten enn de som allerede har normal/fet hud.

Jeg spiser mye nøtter, frø, avokado, fet fisk, og er ikke redd for å bruke kokosfett og oljer i maten.

Dette gjør at huden min smøres innefra, og jeg har alltid en myk og smidig hud. Det hadde jeg ikke før og smurte meg som en gal til ingen nytte. Hadde også mye eksem og hudproblem, men det er mye bedre nå. Har så og si ingenting.

Men jeg må fortsette å tilføre fett til huden gjennom kostholdet, hvis ikke kommer problemene tilbake.

Håret mitt er mye finere og tykkere, og neglene mine er sterkere. Før var håret mer tørt og neglene sprø...

Vann er også viktig, uansett hudtype! Det samme er grønsaker, frukt og bær! For ikke å glemme proteinene! ;)

ps, jeg pleier iblant å dusje kroppen i kaldt vann når jeg er ferdig å dusje, og jeg skyller alltid ansiktet i kaldt vann når jeg har dusjet! Da blir huden så fin!

• Liker 1
Skrevet

jeg har fettete hud i fjeset og ved å bruke fuktighetskrem prudserer huden mindre talg.

Huden kjenner at den har nok fukt som jeg selv tilfører og produserer mindre talg som igjen fører til mindre kviser.

Så for min del hjelper det å smøre tykt lag med fuktighetskrem. Får ikke kviser av den heller siden det blir påført utenifra. Får kviser når det blir mye talg som kommer innenifra… :vetikke:

• Liker 3
Skrevet

Jeg har litt tør og sensitiv hud, men jeg bruker ikke fuktighetskrem hverken på kropp eller ansikt.

Det jeg gjør er å spise nok fett, fordi vi som har tør/sensitiv hud må få i oss mer fett i kosten enn de som allerede har normal/fet hud.

Jeg spiser mye nøtter, frø, avokado, fet fisk, og er ikke redd for å bruke kokosfett og oljer i maten.

Dette gjør at huden min smøres innefra, og jeg har alltid en myk og smidig hud. Det hadde jeg ikke før og smurte meg som en gal til ingen nytte. Hadde også mye eksem og hudproblem, men det er mye bedre nå. Har så og si ingenting.

Men jeg må fortsette å tilføre fett til huden gjennom kostholdet, hvis ikke kommer problemene tilbake.

Håret mitt er mye finere og tykkere, og neglene mine er sterkere. Før var håret mer tørt og neglene sprø...

Vann er også viktig, uansett hudtype! Det samme er grønsaker, frukt og bær! For ikke å glemme proteinene! ;)

ps, jeg pleier iblant å dusje kroppen i kaldt vann når jeg er ferdig å dusje, og jeg skyller alltid ansiktet i kaldt vann når jeg har dusjet! Da blir huden så fin!

Men bruker du sminke da? For føler ofte at når jeg har brukt sminkefjerner, må jeg vaske ansiktet med såpe egnet for ansiktet. Og da MÅ jeg bruke fuktighetskrem.

Skrevet

Jeg ville uten tvil droppet fuktighetskrem om jeg kunne, men dessverre har jeg alt for tørr hud til at det er mulig for meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er rett og slett avhengig av fuktighetskremen min, huden min blir ekstremt fort

dehydrert/fuktfattig hvis jeg ikke smører meg morgen/kveld, og kjennes stram og

ubehagelig ut, på tross av at jeg har fet/kombinert hud som har lett for å bli blank.

En annen ting er at uten fuktighetskremen min så blir jeg like blank som en discokule,

da huden overproduserer mer talg for å kompensere for manglende fukt.

Men heldige er de som fint kan gå uten noe :)

Skrevet

Men bruker du sminke da? For føler ofte at når jeg har brukt sminkefjerner, må jeg vaske ansiktet med såpe egnet for ansiktet. Og da MÅ jeg bruke fuktighetskrem.

Nei, jeg bruker ikke sminke, og ikke ansiktskrem. Når jeg har dusjet kropp og hår og vasket fjeset i dusjen, og jeg har tørket meg, så står jeg ved vasken og skyller ansiktet i iskaldt vann. Det hjelper veldig.

Om jeg bare dusjer kroppen og ikke håret, så lar jeg fjeset være. Det har godt av å hvile seg fra alt vannet.

Skrevet

Dere som ikke bruker fuktighetskrem og har brukt tidligere, hvor lang tid tok det før huden ble vant til å ikke bli tilført krem? Jeg blir utrolig "stram i maska" hvis jeg ikke har fuktighetskrem, er veldig ubehagelig. Men har ikke spesielt tørr hud, så har sikkert klart meg uten.

Skrevet (endret)

Jeg er også helt avhengig av fuktighetskrem hver morgen og kveld, spesielt etter jeg har fjernet sminken. Blir utrolig tørr dersom jeg ikke bruker det. Dere som ikke bruker fuktighetskrem, men bruker sminke (hudsminke), tar dere av sminke med sminkefjerner/rensemelk og lar det være med det?

Endret av Sofie_22
Gjest avocadoen
Skrevet

Kremer gjør huden din verre og skaper en avhengighet slik at du skal fortsette å kjøpe tulleproduktene

Anonymous poster hash: 6950a...909

Kommer nok an på hvordan hud man har. Jeg har psoriasis og om jeg ikke bruker fuktighetskrem (både i ansiktet og på resten av kroppen) så får jeg masse sår overalt som gjør kjempevondt. Jeg har også ekstremt tørr hud som gjør at huden blir kjempestygg om den ikke får fuktighet.

Men for TS sin del som har fet hud så kan hun fint teste ut å ikke bruke krem, men du må vite at slikt varierer og for mange så er det ikke tulleprodukter

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg gikk det helt fint å droppe ansiktskremen! Det skal sies at når jeg en sjelden gang bruker litt sminke, har jeg ansiktskrem under primer og concealer. Men dette er evt kun i pannen og på nesen. Fjerner sminken og smører meg ikke etterpå. Uansett hva folk mener om at det ikke er lurt å droppe krem om man har fet/kombinasjonshud; min hud har aldri vært finere, nå som jeg ikke bruker noe på den.

Anonymous poster hash: 4dc1e...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...