Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest blek dame
Skrevet

har store problemer med å finne foundations som er lyse nok til å gå i ett med min egen hudtone! virker som max factor, l'oreal, maybelline osv tror at alle er mørke i huden.... et par ganger har jeg funnet foundations fra bla isadora og max factor som var lys nok men så går de plutselig ut av produksjon!

flere som har problemer med å finne lys nok sminke? tør nevne at max factors facefinity nummer 02 var ok for meg mens nummer 01 var helt perfekt.... nå er den lyseste de har 03 og den er guloransje sammenlignet med min hud!

noen som vet et merke som er lyst nok, som selges i norge og som koster under 200 kr?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har ikke problemer selv (har middels mørk hud og bruker ikke foundation), men ville bare si at parfymerimerker som Dior og Kanebo har bedre utvalg i farger enn billigere merker som Maybelline osv.

Skrevet

Jeg syns at Helena Rubinstein, Clinique og Elisabeth Arden har lyse nyanser også i sine foundations. Enig med Ethereal om at det er bedre utvalg i de dyrere merkene!

En annen blek dame. :wink:

Gjest Cuddly
Skrevet

Jeg er blek, og har ingen problemer med å finne farge på parfymeri.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er blek og kjenner absolutt til problemt med å finne en foundation som er lys nok uten å være gul. Clinique fører ikke en foundation lys nok for meg, dessuten er de for gule. Chanel har en, men ofte føler jeg litt grå med den. Det fine med Chanel er at selv om den koster mye er den veldig drøy i bruk.

Så hvis noen har tips om lys foundation med kald undertone blir jeg glad!

mvh porselensblondina

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg tror Kanebo har en lys foundation med kald undertone.

Skrevet

Er ikke fargene like ovealt? altså hvor lys den er. (Nude, Beige, Sand osv) Bare å finne en farge som er din og holde seg til den?

Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Nei, fargene på ulike foundation varierer fra merke til merke selv om de ofte har like navn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når det gjelder sminke, er foundation noe av det vanskeligste :) pris, farge og konsistens varierer i det uendelige fra merke til merke. Jeg skjønner godt at du vil gjøre et godt og billig kjøp, men mitt tips er å investere i en god foundation(da blir den ofte litt dyr...), og heller spare inn ved å kjøpe billigere øyenskygger f.eks.

Du er inne på noe når du er opptatt av å finne riktig fargenyanse. Spør etter prøver hos parfymeriene, eller dersom de er gniene: kjøp bittesmå beholdere på apotek/H&M og ta med disse til parfymeriene, fyll dem opp og test produktet hjemme i dagslys!

Lykke til!

ps: hvis du handler i et større parfymeri, bør du spørre om hjelp den ansatte som du synes sminker seg finest. Da tror i alle fall jeg det er større sjanse for at du blir fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...