AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Typen min mangler fullstendig omtanke å empati til tider, når han krangler med meg. Som kvinne, ville jeg tro at det er nesten mer normalt at kvinner starter små-diskusjoner med mannen sin, men i mitt tilfelle har jeg blitt et stille og innadvent menneske, fordi jeg får så mye kjeft og krangling om alt og ingenting, hver eneste dag. Men i dag, noe som kan oppstå, er at han sier alt av det stygge han kan komme på å si til meg... Mens dette skjer, sitter jeg bare å trygler om at han må tilgi meg for å være så dum... Så jævlig dum å fæl jeg er, som glemte salaten til maten! Så utrolig patetisk, dum og udugelig jeg er som ikke har energi 24/7 etter en hektisk dag...Han bruker ikke å gi seg når han slår seg helt vrang slik, og jeg prøver bare å roe han, prøver å gå litt ut av rommet også, men det slutter ikke der. Han er ikke ferdig med å fortelle meg hvor fæl jeg er mot han - hvor jævlig jeg gjør livet hans - det resulterer i at jeg må gjemme meg for å få gråt ut noe. Bli sittende på soverommet, skjelvende...! Og jeg har ikke klart å gått fra fyren, fordi jeg tror alltid at jeg vil ende opp helt totalt alene, med ingen som bryr seg om meg, at jeg vil angre på å ha gått fra han, og lurer på om det er bedre å leve på denne måten frem til at jeg en dag ikke takler det overhodet...! Jeg vet, det er sinnsykt, og jeg har kun ett ønske; Få meg vekk! Men hvordan? Har han ødelagt så mye av meg at alt i meg roper "Du klarer ikke komme deg vekk fra han! Prøver du det så skal du se hvilket helvete du får!" Jeg har lyst å snakke med noen, gjerne psykolog eller noen som kan hjelpe meg vekk og "vekke meg opp"....Tror dere jeg har blitt psykisk syk av dette siden jeg sliter så med å komme vekk fra denne fyren? -Kvinne 24 Anonymous poster hash: 662d9...bdd
Gjest Atheena Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Du vet jo at du må gå fra han. Du burde gå før han psyker deg helt ned slik at du har styrke til å gjøre det som skal til.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Du ringer krisesenteret, for han mishandler deg. De vil rådføre deg videre. Ja, HAN har nok på mange måter gjort deg psykisk syk ja. Begynn planlegginga i dag på hvordan du skal komme deg bort. Anonymous poster hash: c8147...638 8
mrrte Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Kjære deg! Kom deg vekk fra denne dusten! Høres ut som du ikke tror på deg selv når det kommer til at du skal komme deg vekk, DU KLARER DET! Og vet du hva TS, når du har klart det så skal du være stolt over deg selv som endelig klarte å komme deg vekk! Husk at du fortjener å være med en som elsker deg, respekterer deg, ønsker deg alt godt, IKKE en som snakker så ufordragelig nedlatende til deg!! 2
Timza Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Ja du er blitt psykisk syk av manipulering og undertrykkelse. Og den eneste måten å bli frisk på er å komme deg ut av det. Flytt hjem, til ei venninne, til ei kamerat og forlat han med en eneste gang. Pakk ned det du trenger og gjør det nå. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Les dette TS: http://www.krisesenter.com/innlegg/kan_hun_ikke_bare.html Når du er ferdig med det så flytter du. I kveld. Hvor som helst og til hvem som helst. Ikke tenk. Bare gjør det! For du finner ALDRI det riktige tidspunktet. Jeg klarte det! Anonymous poster hash: c8147...638 7
Solstrålen. Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Levde i samme driten selv i flere år. Kom meg endelig ut og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke dro tidligere. Det er tøft de første mnd og han kommer til å legge seg langflat for å få deg tilbake. IKKE GI ETTER! Etter noen mnd fikk jeg kontakt med vennen og familien min igjen og jeg har det så mye bedre nå. Jeg smiler og ler hver dag, i motsetning til før når jeg gråt HVER ENESTE DAG. Ingen fortjener å leve sånn og jeg vet så utrolig godt hvordan det er. Kom deg vekk. Du kan bli skadet i psyken av å leve sånn for lenge, det vet jeg alt om. Bare bryt ut. Såklart blir han å lage helvette, men det er verdt det for å slippe det der. Det jeg ville ha gjort er at du får hjelp hos familie eller venner, også flytter du ut alle tingene dine mens han er på jobb elns. Jeg klarte såvidt å få hentet ut mine ting, fordi jeg flyttet før jeg tok tingene mine med meg. Da satte eksen seg på bakbeina og skulle lage helvette. Jeg likte også forslaget om krisesenter. De er veldig snille der og du vil bli godt tatt vare på. I byen jeg bor kan du også dra til samtaler dit selvom du ikke har bestemt deg for å dra. 3
Gjest Tiaen Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Kom deg vekk NÅ. Du fortjener så mye bedre. Jeg ville heller vært alene enn å bo med den drittsekken der. Morsomt at han klager så mye på deg, men fortsatt er sammen med deg. Tyder jo litt på at han egentlig liker deg, og ikke syns du er dum. Er kun han som sliter med et eller annet, og lar det gå utover deg.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Typen min mangler fullstendig omtanke å empati til tider, når han krangler med meg. Som kvinne, ville jeg tro at det er nesten mer normalt at kvinner starter små-diskusjoner med mannen sin, men i mitt tilfelle har jeg blitt et stille og innadvent menneske, fordi jeg får så mye kjeft og krangling om alt og ingenting, hver eneste dag. Men i dag, noe som kan oppstå, er at han sier alt av det stygge han kan komme på å si til meg... Mens dette skjer, sitter jeg bare å trygler om at han må tilgi meg for å være så dum... Så jævlig dum å fæl jeg er, som glemte salaten til maten! Så utrolig patetisk, dum og udugelig jeg er som ikke har energi 24/7 etter en hektisk dag...Han bruker ikke å gi seg når han slår seg helt vrang slik, og jeg prøver bare å roe han, prøver å gå litt ut av rommet også, men det slutter ikke der. Han er ikke ferdig med å fortelle meg hvor fæl jeg er mot han - hvor jævlig jeg gjør livet hans - det resulterer i at jeg må gjemme meg for å få gråt ut noe. Bli sittende på soverommet, skjelvende...! Og jeg har ikke klart å gått fra fyren, fordi jeg tror alltid at jeg vil ende opp helt totalt alene, med ingen som bryr seg om meg, at jeg vil angre på å ha gått fra han, og lurer på om det er bedre å leve på denne måten frem til at jeg en dag ikke takler det overhodet...! Jeg vet, det er sinnsykt, og jeg har kun ett ønske; Få meg vekk! Men hvordan? Har han ødelagt så mye av meg at alt i meg roper "Du klarer ikke komme deg vekk fra han! Prøver du det så skal du se hvilket helvete du får!" Jeg har lyst å snakke med noen, gjerne psykolog eller noen som kan hjelpe meg vekk og "vekke meg opp"....Tror dere jeg har blitt psykisk syk av dette siden jeg sliter så med å komme vekk fra denne fyren? -Kvinne 24 Anonymous poster hash: 662d9...bdd Er du redd for ham? Har han skadet deg før? Tror du han kan gjøre det? Hvis svaret på de spørsmålene er nei, så ville jeg prøvd èn ting før jeg hadde gått. Si til ham at nå holder det. Fortell hvordan du føler det, og at han får deg til å hate man på måten han holder på. Si at du ikke orker mer. Du har ikke nevnt noe om at han virker farlig, bare at han psyker deg ned. Hvorfor har du latt det skje dersom han ikke truer deg? Hvorfor har du ikke kommunisert at du ikke finner deg i å bli mishandlet psykisk? Du har jo litt ansvar selv i å ikke la deg bli tråkket på av andre mennesker. Om du ikke tar mot til deg og står opp for deg selv, så vil du fortsette å bli tråkket på resten av livet. Det er den harde fakta. Om han er truende eller har mishandlet deg fysisk tidligere, så skal du selvsagt se bort i fra den delen av innlegget mitt som insinuerer at du har ansvar selv også. Lykke til. 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Var i ett slikt forhold selv i 2 år.. I krangler rakket han hele tiden ned på med på de verst tenkelige måter. Kalte meg for ei jævla hore og utrolig mye stygt. I perioder var han veldig snill og vi hadde det fint. Han kunne f.eks. klikke totalt og knuse alle pynteting vi hadde i leiligheten, kastet flere glass i veggen når jeg lå rett under i senga, dytte meg på gulvet og spytte meg i ansiktet og sa att jeg ikke fortjente å få ungen hans(jeg var gravid da). Grunnen bak disse utbruddene var att jeg var frustrert over att han ikke gjorde en innsats for å få seg jobb og ble sint da han drakk hver kveld. All fornuft forsvant og jeg trodde jeg fortjente det.. Han fikk alle rundt oss til å tro att jeg var problemet og fikk til og med moren og søsteren sin til å ringe å kjefte på meg for att jeg behandlet han så dårlig. Kom meg unna før barnet kom og forstår nå hvor syk han er. Det var rett og slett psykisk vold som over tid ødela all selvrespekt. Kom deg unna for det er så utrolig ødeleggende å leve sånn!Anonymous poster hash: 24e09...898 1
brunsaus123 Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 mannen er jo åpenbart psykisk syk. Gi han ultimatumet: Psykolog ellers reiser du fra han.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #12 Skrevet 8. juli 2014 Det er vel ikke noen grunn til å spørre seg hva du bør gjøre. Valget er enkelt. Og du kommer ikke til å ende opp alene. Dessuten er det bedre å være alene enn å være med noen som han. Om du ønsker barn i fremtiden så har du et ansvar for å ta et valg om hvem du vil ha som far til dine barn. Lykke til, just do it. Anonymous poster hash: 4518d...002
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #13 Skrevet 8. juli 2014 Dette er psykisk mishandling, og du må oppsøke hjelp. Gjerne krisesenter. Også må du "alliere" deg med noen du kan være hos, ei venninne, foreldrene dine el. Ikke si noe som helst til han, og hvertfall ikke still noe ultimatum, som at han må til psykolog ellets går du... Det er direkte farlig! Jeg har opplevd det samme som deg. Jeg dro fra min forlovede da han var på jobb, jeg hadde avtalt med min søster og mannen at jeg kunne komme dit. Ukene etterpå ble en heksejakt uten like! Han gikk helt fra forstanden for å prøve å oppsøke meg. La igjen over hundre meldinger på mobilsvaren min og lusket rundt husene til nesten alle jeg kjenner for å se om jeg var der! Han hadde aldri vært så ille før, men det at jeg dro fikk det til å tippe helt over for ham! Dette var i sommerferien og det endte med at jeg lånte campingvogna til min søster, og jeg og en veldig god venninne kjørte rundt på campingtur i noen uker. Krisesenter og politi visste jo om dette, og jeg har bare gode ting å si om de. De fulgte veldig opp hele tiden! Kjære deg! Finn fram styrken i deg, du klarer dette! La andre også passe på deg, finn noen du stoler på og er glad i som kan stille opp og støtte deg gjennom dette. Oppsøk for all del profesjonell hjelp, og ikke vær redd for å "skade" din samboer, om politi eller andre blir koblet inn så hjelper du ham faktisk. Lykke til!! Håper vi får en oppdatering etterhvert på hvordan du har det !Anonymous poster hash: 346f2...2a4 1
melly666 Skrevet 8. juli 2014 #14 Skrevet 8. juli 2014 Dette er verbal vold, og like galt og psykologisk skadelig som fysisk vold. Ta vare på deg selv. Du KLARER å komme deg vekk derfra. Han kan ikke tvinge deg til å være sammen med han. Flytt til krisesenter/venn/familie og kontakt politiet for besøksforbud hvis han prøver å kontakte deg. Du kommer ikke til å være alene for alltid. Jeg vet han prøver å få deg til å tro at du ikke er verdt noe bedre, men det er du. Og trossalt - ville ikke det å være alene og psykisk frisk vært bedre enn å være hans slave? Flytt idag, tingene kan du hente en annen dag.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #15 Skrevet 8. juli 2014 Ta med deg det aller viktigste: Mobil, lader, pass, nettbankbrikke og eventuelle viktige papirer og så går du ut den døren. Gå til et trygt sted og så ringer du taxi. Be de kjøre deg til krisesenteret. Vet ikke taxien hvor krisesenteret er så kan han kjøre deg til politiet eller legevakta og så kan de hjelpe deg videre. Men taxisjåførene vet som regel hvor krisesenteret er. Du kan også ringe krisesenteret når du sitter i bilen. Bare gå ut den døren i dag, bare gjør det. Pakk gjerne med deg noen klær om du orker, men det er ikke nødvendig. Du får alt du trenger på krisesenteret. Ikke tenk, bare gjør det. Gå ut den døren nå. Alt annet kan vente. Anonymous poster hash: 72031...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #16 Skrevet 8. juli 2014 (endret) Sånn generelt forventer jeg mer av menn og andre voksne mennesker enn at psykisk vold og mishandling er noe man tillater seg/er komfortabel med å bedrive. Det betyr ikke at jeg ikke synes synd på mennesker som er så skadet at de tyr til det, heller ikke at jeg ikke synes de fortjener hjelp og støtte til å få bedre måter å håndtere frustrasjon, sinne, sorg, andre vonde følelser. Den hjelpen er vanskelig/umulig å gi fra en slik utsatt posisjon som ts beskriver, og å si at noen fortjener bedre er neppe mannehat i seg selv. Anonymous poster hash: efcda...e2a Endret 8. juli 2014 av MissStiles 1
NoFuss Skrevet 8. juli 2014 #17 Skrevet 8. juli 2014 Jeg vil heller ha det bra alene enn vondt sammen med en annen. 1
LivLaga Skrevet 8. juli 2014 #18 Skrevet 8. juli 2014 Ta med deg det aller viktigste: Mobil, lader, pass, nettbankbrikke og eventuelle viktige papirer og så går du ut den døren. Gå til et trygt sted og så ringer du taxi. Be de kjøre deg til krisesenteret. Vet ikke taxien hvor krisesenteret er så kan han kjøre deg til politiet eller legevakta og så kan de hjelpe deg videre. Men taxisjåførene vet som regel hvor krisesenteret er. Du kan også ringe krisesenteret når du sitter i bilen. Bare gå ut den døren i dag, bare gjør det. Pakk gjerne med deg noen klær om du orker, men det er ikke nødvendig. Du får alt du trenger på krisesenteret. Ikke tenk, bare gjør det. Gå ut den døren nå. Alt annet kan vente.Anonymous poster hash: 72031...1fe Støtter denne! Sikkerhet kommer først!
MS.MR Skrevet 8. juli 2014 #19 Skrevet 8. juli 2014 Blir sjokket jeg over mye av hva jeg leser her inne... Enkelte menn behandler jo damer som noe dritt...! Mens andre menn (som meg selv) skulle gidd mye for å i det heletatt ha noen å være glad i 2
MissStiles Skrevet 8. juli 2014 #20 Skrevet 8. juli 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. MissStiles, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå