Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i et selskap som det er viktig at jeg ser mitt aller beste ut. Selskapet er er sted der det ikke er steder man kan bli sminket, så jeg må gjøre det selv.

Jeg vil gjerne bli sminket på Kicks (for de er vel make upartister?) Jeg vil at de skal sminke meg så jeg ser hvordan jeg skal gjøre det selv, samt kjøpe produkter som passer meg. Er det noen som har gjort det der før?

Hvordan funker dette? Må jeg ringe og bestille time, eller kan jeg bare gå innom? Pleier det å være lang venteliste på sminketime? Gidder de å forklare og lære meg å sminke selv, eller vil de bare bli fort ferdig?

Det er ikke all sminke jeg skal ha. Har f.eks foundation, maskara og eyeliner fra før, skal jeg da ha på meg denne sminken fra før - eller må jeg gå helt sminkeløs? Jeg skal kjøpe solpudder og rouge, og dette skal jo over foundation, så da må jeg vel ha den på så det skal bli rett farge?

Håper dere kan svare på dette, for jeg er helt grønn. Har dere noe generell erfaring med Kicks sånn ellers? Er de hyggelige og flinke? Er de veldig til å presse på produkter, for det er veldig stive priser der.. Øyenskygge er f.eks noe jeg kjøper billig, for jeg merker ingen forskjell på billige og dyre merker der, så jeg vil ikke bli "presset" til å kjøpe øyenskygge der.. Jeg er ikke så flink til å si nei..

Anonymous poster hash: d2828...994
AnonymBruker
Skrevet

Hva er forresten prisen på en sminketime?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har blitt sminket hos Kicks?

Gjest Runforit
Skrevet

Noen er flinke, noen er ikke flinke. Noen presser til salg, andre ikke. Kommer helt an på hvem du kommer til.

De legger ikke foundation med mindre du sier at du er ute etter en ny foundation. Om du kun er ute etter solpudder og rouge så ville jeg møtt opp kun med foundation og bedt dem hjelpe deg med å finne en passende rouge og et solpudder som kler deg. Det koster ingenting å få dem til å hjelpe deg med å finne de rette fargene i det du er ute etter.

Skrevet

Det hjelper ikke så mye med sminketime når lyset i butikken suger. Spotter i taket som bare lager skygge. Kom hjem med en chanelfoundation som var alt for gul. Jepp 500 kr ut av vinduet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen er flinke, noen er ikke flinke. Noen presser til salg, andre ikke. Kommer helt an på hvem du kommer til.

De legger ikke foundation med mindre du sier at du er ute etter en ny foundation. Om du kun er ute etter solpudder og rouge så ville jeg møtt opp kun med foundation og bedt dem hjelpe deg med å finne en passende rouge og et solpudder som kler deg. Det koster ingenting å få dem til å hjelpe deg med å finne de rette fargene i det du er ute etter.

Ok, ja det har mye å si hvem man kommer til. Men lurer litt på hvilke erfaringer flertallet har hatt for å få en pekepinn.

Da kommer jeg til å ha på foundation når jeg drar dit :)

Men jeg vil at de skal sminke med med solpudder, rouge og øyenskygge og muligens leppestift, for jeg har ikke noe særlig erfaring med det. Så jeg vil ikke at de bare skal ta det kjapt på det ene kinnet for å se om fargen er rett - men faktisk sminke ansiktet mitt så jeg ser hvilke teknikker de bruker. Vil dette koste noe, og må jeg bestille time til dette?

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke så mye med sminketime når lyset i butikken suger. Spotter i taket som bare lager skygge. Kom hjem med en chanelfoundation som var alt for gul. Jepp 500 kr ut av vinduet.

Det der gjorde jeg faktisk da jeg kjøpte concealer og foundation. Så kjempefin ut i butikken, fargen var jevn og så heelt naturlig ut. Men nå kom jeg ut i sola og så helt oransje ut.. Så nå tester jeg på litt sminke, og går ut i sola og ser i et sminkespeil jeg har i veska, før jeg går inn og kjøper produktet. Sparer mange penger på det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det ikke er til Kicks du skal gå å bli sminket, jeg. De sminker vel bare på "drop-in", og kun for å selge produkter? Hva med en hudpleiesalong eller liknende hvor du kan bestille en time?

Anonymous poster hash: 9b393...4f3
Gjest kassycat
Skrevet

Spørs hvem du kommer til. Jeg bruker gå til Kicks når jeg skal ha ny fundation (til bruk når jeg skal være fin, for bruker ellers kun mineralpudder el flytende mineralfundation), rouge, solpudder, concealer... Og da går jeg uten sminke de stedene jeg vil ha prøvd litt forskjellig. Helt gratis, bruker jo nesten alltid ende opp med et kjøp så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...