Gå til innhold

Beatles- snart på kino

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har lest boka og som skal se filmen?

Jeg har vært nervøs for resultatet helt siden nyheten om at boka skulle bli film kom. Etter at jeg nå har sett traileren ble jeg enda mer bekymret. Jeg forstår at en slik bok må tilpasses en god del for å kunne bli en spillefilm. Spørs om de ikke burde ha laget en serie isteden.

For meg så har boka to deler. Den første delen preges av en litt lett, fjasete og koslig oppvekstbit som sklir over til å få en ganske alvorlig og trist tone. Det er den siste biten som for meg gir hele boka den dybden den har. Etter å ha sett traileren ser det ut til at ikke noe av det er med. Inntrykket mitt etter å ha sett traileren er at det i hovedsak handler om kjæresteri, Nina, Cecilie og Kim. Ikke noen god følelse.

Kan jo være jeg tar feil. Håper det.

Noen andre som har gjort seg opp noen mening?

Anonymous poster hash: c02bc...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest boken flere ganger, og så traileren for noen dager siden. Har, som deg, vært veldig nysgjerrig på hvordan resultatet blir, og traileren gjorde meg ikke mindre nervøs.

Fikk ikke den "gode" følelsen jeg fikk av boken (tross de mørkere delene). Syns det ble for mye kjærlighetsfilm i forhold til det jeg håpet på. UT i fra traileren,vel og merke.

Håper og tror resultatet kan bli bra, men spørs om jeg klarer å løsrive meg nok fra boken til å nyte filmen. Men dette gjelder forsåvidt alle filmatiseringer!

AnonymBruker
Skrevet

Har lest boken flere ganger, og så traileren for noen dager siden. Har, som deg, vært veldig nysgjerrig på hvordan resultatet blir, og traileren gjorde meg ikke mindre nervøs.

Fikk ikke den "gode" følelsen jeg fikk av boken (tross de mørkere delene). Syns det ble for mye kjærlighetsfilm i forhold til det jeg håpet på. UT i fra traileren,vel og merke.

Håper og tror resultatet kan bli bra, men spørs om jeg klarer å løsrive meg nok fra boken til å nyte filmen. Men dette gjelder forsåvidt alle filmatiseringer!

Akkurat dette med å løsrive seg fra boken og kunne nyte filmen kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Altså, for meg så er dette boken over alle bøker. Den har blitt lest så mange ganger og nå har jeg nettopp lest den en gang til for å "varme" opp. Helt siden første gang jeg leste den har jeg laget meg bilder på hvordan en eventuelt filmatisering ville ha blitt så jeg tror jeg har veeeeldig vanskelig for å løsrive meg fra boken, noe som i såfall er min egen feil.

Om dette blir en "typisk" teenage og kjærlighetsfilm blir jeg enormt skuffet. Når man først skal gjøre et slikt prosjekt av en slik bok som betyr mye for mange så er det veldig risikabelt å bevege seg vekk fra det som faktisk er historien i boka tenker jeg. Enten får de gjøre det skikkelig eller så burde de droppe hele greia.

Anonymous poster hash: c02bc...401

Gjest Blåmeis
Skrevet

Jeg får inntrykket av at traileren minner om en filmatisering lik Appelsinpiken - noe som ikke er så verst :)

At den ikke blir som boka må man bare regne med, det er derfor det heter "basert på"! Se på det som en mulighet til å nyte to versjoner av én god historie.

Fin blir den nok likevel, hvis man klarer å legge fra seg biter man virkelig håper å se på storskjerm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...