AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 HVORFOR blir jeg trukket 12 kroner fra kontoen den siste dagen i hver måned? Er det for kredittkortet? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg har nettopp blitt myndig, vet ingenting om sånt... Jeg bruker aldri kredittkort, men må ha det av en grunn jeg ikke vil oppgi her. Men noen som vet om det er kredittkortet eller noe annet? Det står bare KVITTERING M/OBLAT 1 TRANS(ER) TYPE 408 899. Håper noen vet Anonymous poster hash: 1fee8...50c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 For kvittering med oblat koster penger? Anonymous poster hash: 01097...5f3 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Hvorfor stiller du ikke dette spørsmålet til kredittkortselskapet ditt? Anonymous poster hash: ae5f2...71d
Gjest Tekola Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Trykker du på "Oblat" når du betaler regninger?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Oblat innebærer at du får et brev fra banken som beviser betalingen din. Noen steder kan kreve det, men det er veldig sjelden man trenger det. Hvis du haker av for "kvittering m/oblat" ved betaling av regninger vil du bli belastet og få den nevnte bekreftelsen i posten. Sikkert en enkel feil å gjøre når man er lite bevandret i nettbankenes verden. Har du ikke haket av for noe sånt noen gang får du kontakte banken din. Anonymous poster hash: 26f48...613
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Oblat betyr ikke bare at du får kvittering, men at du får kvittering med en liten klistrelapp som du kan feste på f.eks. et medlemskort, som bevis på at kontingenten e.l. er betalt og medlemskapet gyldig. Anonymous poster hash: 22126...756 2
Gjest bustyvel Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Sikkert noe gebyrsjit banken mener de kan kreve inn...
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Å ja.. Jeg pleier å be om å få kvittering på det jeg betaler noen ganger når jeg betaler i nettbanken. Kan det være det da? Takk for svarene! Anonymous poster hash: 1fee8...50c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 VIsa? Parkering? Anonymous poster hash: b1586...86f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Å ja.. Jeg pleier å be om å få kvittering på det jeg betaler noen ganger når jeg betaler i nettbanken. Kan det være det da? Takk for svarene! Anonymous poster hash: 1fee8...50c Ja, da er det det. Det trenger du ikke i de aller fleste tilfeller. Anonymous poster hash: 01097...5f3 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Å ja.. Jeg pleier å be om å få kvittering på det jeg betaler noen ganger når jeg betaler i nettbanken. Kan det være det da? Takk for svarene! Anonymous poster hash: 1fee8...50c Ja, det står sikkert kvittering og så kanskje "m/oblat" eller tilsvarende et sted. Du trenger det ikke, det kommer uansett opp i betalingsoversikten i nettbanken din, du får bare ikke tilsendt et fysisk bevis i posten. Bestill bare slike kvitteringer/oblater når du blir bedt om det, og det skjer typisk bare en gang i skuddåret. Kanskje en eller annen forening krever det iblant, men det er veldig, veldig sjeldent. Skjønner at man tenker det bare er kvittering på samme måte som når de på butikken spør om det, men da vet du fra nå av at det er helt unødvendig Anonymous poster hash: 26f48...613 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå