Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at man kan få svar fra hovedopptaket før 20 juli? :) I fjor hørte jeg man fikk vite det rundt 17, men jeg vet ikke om det var bare i fjor, for trodde alle fikk svar 20 hvert år:/ (høyskole)

Anonymous poster hash: 9e87d...45d
Skrevet

Ja, du får svar så fort opptaket er klart. Min spådom er at man får beskjed senest 18. i år siden 20. er en søndag.

AnonymBruker
Skrevet

Ah det forklarer jo saken :) Takk :) Er litt avhengig av svaret der før jeg kan svare på noe annet, så da blir det til at man bare venter på hovedopptaket :P

Skrevet

Ah det forklarer jo saken :) Takk :) Er litt avhengig av svaret der før jeg kan svare på noe annet, så da blir det til at man bare venter på hovedopptaket :P

Jeg husker at jeg fikk svar den 17. juli i fjor. Og jeg husker å ha lest at det er ganske vanlig at man får vite det et par dager før hovedopptaket. Gleder meg som et lite barn :fnise:

Skrevet

Jeg husker at jeg fikk svar den 17. juli i fjor. Og jeg husker å ha lest at det er ganske vanlig at man får vite det et par dager før hovedopptaket. Gleder meg som et lite barn :fnise:

Jeg gledgruer meg! Utrolig spent og livredd for å ikke komme inn, selv om jeg egentlig er ganske sikker på at jeg kommer inn :P

At det skal ta så lang tid å ha opptaket klart..., jeg vil vite nåååå....!

Skrevet

Jeg gledgruer meg! Utrolig spent og livredd for å ikke komme inn, selv om jeg egentlig er ganske sikker på at jeg kommer inn :P

Jeg også!! Klarer nesten ikke vente!

AnonymBruker
Skrevet

De siste årene har opptaket vært klart flere dager før 20., da jeg fikk vite det for tre år siden var det allerede den 16. ;)

Anonymous poster hash: 73697...e90
Skrevet

Jeg vet! Irriterende at vi må vente så lenge, men tiden nærmer seg veldig snart :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er skikkelig irriterende å vente på svar :P er så usikker på om jeg kommer inn eller ikke:/ ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere som fikk svar før opptaket, var dere søkere til Universitet/Høgskole eller til master/videregåemde?

Anonymous poster hash: 43b90...354
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får svar så fort opptaket er klart. Min spådom er at man får beskjed senest 18. i år siden 20. er en søndag.

Spådom? Det står jo på samordna at det er klart (senest) den 18.

Anonymous poster hash: 56de3...19b

AnonymBruker
Skrevet

Står det ikke ca. den 20 da? eller er det bare jeg som ikke ser :P

• Liker 1
Skrevet

Spådom? Det står jo på samordna at det er klart (senest) den 18.

Javel, jeg har ikke vært der inne og sjekket.

AnonymBruker
Skrevet

http://www.samordnaopptak.no/info/om/sokertall/informasjonsplan/

Her står det 18. juli. Det er nok ikke helt sikkert, men det kommer nok ikke senere enn 18.

Dette er en liste over datoer hvor det utgis pressemeldinger til media om rapporter for tilbud og andre ting. Det er noe annet enn opptaket.

http://www.samordnaopptak.no/info/

Forsiden til samordna opptak sier klart og tydelig at datoen for hovedopptak er (senest) 20. juli.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en liste over datoer hvor det utgis pressemeldinger til media om rapporter for tilbud og andre ting. Det er noe annet enn opptaket.

http://www.samordnaopptak.no/info/

Forsiden til samordna opptak sier klart og tydelig at datoen for hovedopptak er (senest) 20. juli.

Det står jo "Poenggrenser og ledige studieplasser etter hovedopptaket. " blir offentliggjort 18. juli. Mener du at dette er feil?

Det står også "Samordna opptak er tilgjengelig for media når tallene offentliggjøres, men kan ikke kommentere tall før datoen som er oppgitt i informasjonsplanen. "

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo "Poenggrenser og ledige studieplasser etter hovedopptaket. " blir offentliggjort 18. juli. Mener du at dette er feil?

Det står også "Samordna opptak er tilgjengelig for media når tallene offentliggjøres, men kan ikke kommentere tall før datoen som er oppgitt i informasjonsplanen. "

Anonymous poster hash: 56de3...19b [/acrony

Om du sjekker linken din så ser du at du henter denne infoen under informasjonsplan under søkertall. Dette har ingenting å gjøre med hva hver enkelt søker kommer inn på, men om statistikker

AnonymBruker
Skrevet

Om du sjekker linken din så ser du at du henter denne infoen under informasjonsplan under søkertall. Dette har ingenting å gjøre med hva hver enkelt søker kommer inn på, men om statistikker

Men hvordan kan de legge ut statistikker på poenggrenser og antall ledige plasser om ikke opptaket er klart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...