Gå til innhold

Redd for å få avslag på date? Noen andre som har det sånn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for å få avslag på date, og har fått det en del ganger, så jeg har derfor tatt avstand fra dating en stund. Har opplevd det motsatte og, men da har det vært med helt feile typer personer.

Er det andre som har det som meg. Tar dere et avslag på en date utover selvtilliten og deg selv? Det er det jeg gjorde. Men den som intet våger intet vinner. Men det ble litt mye for meg så jeg tok en pause for å slippe det følelsesmessige svingete kjøret for en stund.

Anonymous poster hash: 8f4b9...66d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg kjenner meg veldig godt igjen. Har hatt en pause nå, og skal snart prøve meg igjen... Gruer meg veldig til det!

AnonymBruker
Skrevet

Du mener at du ber noen ut og de sier nei?

Ingen liker avslag, men som du selv sier må du komme deg over det. Ingen passer alles smak, og det gjelder faktisk uansett hvor attraktiv du er.

Er du mann eller kvinne?

Anonymous poster hash: ef03c...a11
AnonymBruker
Skrevet

Du mener at du ber noen ut og de sier nei?

Ingen liker avslag, men som du selv sier må du komme deg over det. Ingen passer alles smak, og det gjelder faktisk uansett hvor attraktiv du er.

Er du mann eller kvinne?

Det vet jeg. Husker at jeg var på to skikkelig skrekkopplevelser til dater. Jeg likte det ikke pga da fikk jeg høre rett ut på selve daten hva han synes om meg. De to gangene fortalte de to datene, at de ikke var interessert i å treffe meg igjen. Og at de ikke følte at det stemte. Jeg husker at jeg tok det veldig til meg på selvtilliten. Ellers har jeg vært på dater der jeg får høre at han er interessert, men da har det gjerne vært en snåling som jeg ikke er interessert i selv. De gangene jeg har vært på date er det han som har bedt meg på date, via nettet.

Jeg gruer meg til å prøve dette igjen. Men det er kun nettet jeg treffer folk, for ellers så går jeg ikke på byen og lever bare et normalt liv , med jobb og barn. Jeg er midt i tredveårene.

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg. Husker at jeg var på to skikkelig skrekkopplevelser til dater. Jeg likte det ikke pga da fikk jeg høre rett ut på selve daten hva han synes om meg. De to gangene fortalte de to datene, at de ikke var interessert i å treffe meg igjen. Og at de ikke følte at det stemte. Jeg husker at jeg tok det veldig til meg på selvtilliten. Ellers har jeg vært på dater der jeg får høre at han er interessert, men da har det gjerne vært en snåling som jeg ikke er interessert i selv. De gangene jeg har vært på date er det han som har bedt meg på date, via nettet.

Jeg gruer meg til å prøve dette igjen. Men det er kun nettet jeg treffer folk, for ellers så går jeg ikke på byen og lever bare et normalt liv , med jobb og barn. Jeg er midt i tredveårene.

Du må treffe flere menn i det virkelige liv. Dra ut med jenter eller treff noen nye venninner å dra ut med. Du kan dra ut med venninner som er kolleger eller som har mann også. Fortell dine venner at du er på jakt etter å treffe noen.

Nettdating er ikke optimalt og spesielt vanskelig for kvinner. Både pga. utvalget menn men også pga. selve scenario. Dersom en mann sjekker deg opp på byen, har du i det minste garanti for en minimum interesse (dog du vet ikke om den er kun seksuell eller legitim), via nettet vil du naturligvis oppleve mer avvisning på date.

Nettdating kan fungere som et supplement til vanlig dating, ikke en erstatning. Det at du ikke treffer menn eller aldri blir sjekket opp til daglig er et symptom på at du må endre noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må treffe flere menn i det virkelige liv. Dra ut med jenter eller treff noen nye venninner å dra ut med. Du kan dra ut med venninner som er kolleger eller som har mann også. Fortell dine venner at du er på jakt etter å treffe noen.

Nettdating er ikke optimalt og spesielt vanskelig for kvinner. Både pga. utvalget menn men også pga. selve scenario. Dersom en mann sjekker deg opp på byen, har du i det minste garanti for en minimum interesse (dog du vet ikke om den er kun seksuell eller legitim), via nettet vil du naturligvis oppleve mer avvisning på date.

Nettdating kan fungere som et supplement til vanlig dating, ikke en erstatning. Det at du ikke treffer menn eller aldri blir sjekket opp til daglig er et symptom på at du må endre noe.

Trådstarter: Og det jeg tenker på da: er det normalt at single damer blir sjekket opp til dagen i hverdagssammenheng? Jeg blir aldri sjekket opp verken på jobb eller når jeg er ute å handler/ eller trener. Men jeg har ikke regnet det som et sjekkested heller, og har regnet med at det er derfor jeg ikke opplever å bli sjekket opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for å få avslag på date, og har fått det en del ganger, så jeg har derfor tatt avstand fra dating en stund. Har opplevd det motsatte og, men da har det vært med helt feile typer personer.

Er det andre som har det som meg. Tar dere et avslag på en date utover selvtilliten og deg selv? Det er det jeg gjorde. Men den som intet våger intet vinner. Men det ble litt mye for meg så jeg tok en pause for å slippe det følelsesmessige svingete kjøret for en stund.

Jeg er som deg, har blitt avvist og tilsidesatt en del ganger så holder meg unna dating og menn. Det tilfører meg jo ingenting positivt :/

Anonymous poster hash: 146bb...320

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg, har blitt avvist og tilsidesatt en del ganger så holder meg unna dating og menn. Det tilfører meg jo ingenting positivt :/

Anonymous poster hash: 146bb...320

Trådstarter: da er vi flere som har det sånn. Når jeg ser på utseende mitt så mener jeg at jeg ser helt okey ut, men jeg har blitt avvist og dumpet flere ganger, og hver gang var det så forferdelig sårende. Og man får svinger i humøret av det, så psykisk har jeg det bedre uten dating. Det er derfor jeg har avstått for en stund. Jeg kan ikke gå i berg og dalbane hele tiden :)

Skrevet

Det er en fordel å skrive sammen en stund på nettet før man vurderer date. Etter en stund med chatting så merker man jo om man ønsker å treffes. Jeg dater ingen som jeg ikke liker utseende på eller som oppfører seg som en tufs bak tastaturet. Samme vil vel gjelde andre veien også. Flyter samtalen fint på nettet og vi finner mye felles så er det ok med date. Ikke alltid det er match, men da leter man bare videre.

Skrevet (endret)

Jeg har møtt menn jeg hadde god tone med på nettet men dårlig inreal. jeg har også møtt motsatt. Så det er ikke alltid lett å sile. Men nå har jeg tatt meg en datepause og det er faktisk godt :) hehe. Godt for psyken og velvære. Er veldig berg og dalbanekjør å gå på date hele tiden :D

Endret av Meline37
Skrevet

Hva er galt med å få avslag på date? Det er unngåelig å ikke bli avvist, ingen får alltid ja. Selv har jeg blitt avvist en del, men også fått mange gode opplevelser fra dater.

Problemer oppstår når man tolker avvisning som et tegn på at det er noe galt med en selv. Dette henger vanligvis sammen med selvbilde, noe som ikke lar seg endre på ved hjelp av en "quick fix". Derfor hjelper vanligvis ikke kommentarer som "Du må tro på deg selv", "Ikke ta det personlig" etc.

Det er mulig å ta (store) nok pauser for å bearbeide de "vonde" følelsene ved avvisning, men problemet er fortsatt det. Det gjør fortsatt vondt. Hvis du virkelig vil komme over dette så kan det være lurt å ta kontakt med noen profesjonelle.

Gjest HarryDotter
Skrevet

Jeg dater aldri! Og vil trolig aldri gjøre det igjen....

Nettop fordi jeg føler det samme som deg. Da skaffer jeg meg en dårlig opplevelse, og jeg ønsker ikke trofeskap for dårlige opplevelser, så da er det bedre å la være. Enig med deg TS. Det er en vond opplevelse å ikke "nå opp". Bedre å bare la det stå til og kanskje møte en på en mer "casual" måte og bli venner....for så å naturlig ta det et skritt videre, når man vet 200% sikkert at hun/han virkelig er betatt og liker en....

Skrevet (endret)

Alle opplever da å bli avvist. Det blir galt å automatisk tenke at det er i en selv problemet ligger, som oftest handler det om kjemi uansett mellom to personer, så begge kan ha skyld i det.

Se på det som et intervju. Det er de samme reglene der, og man kan da ikke bare kaste fra seg ønsket om jobb kun pga man ikke får den første eller andre jobben en prøver seg på? Du passet ikke til jobben rett og slett. Se i deg selv og voks av det fremfor å krype ned i fosterstilling. Hva trur du gikk galt? Var du for frempå? etc.

Endret av Timza
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater aldri! Og vil trolig aldri gjøre det igjen....

Nettop fordi jeg føler det samme som deg. Da skaffer jeg meg en dårlig opplevelse, og jeg ønsker ikke trofeskap for dårlige opplevelser, så da er det bedre å la være. Enig med deg TS. Det er en vond opplevelse å ikke "nå opp". Bedre å bare la det stå til og kanskje møte en på en mer "casual" måte og bli venner....for så å naturlig ta det et skritt videre, når man vet 200% sikkert at hun/han virkelig er betatt og liker en....

trådstarter: det er helt sant. Ser at noen her inne skriver at det å ta pause fra datingen er bare å utsette problemet. Men jeg er ikke enig i det. Greit man utsetter det. Men fordi man trenger en pause slik all datingen og alle avslag pluss nederlag ikke psyker en helt ned. Greit, jeg klarer avslag men det er tøfft og gir en følelse av at det er noe galt med seg hvis dette gjentar seg. Da er det godt å bare ta en pause, slik en slipper å leve et dateliv hele tiden. Man trenger litt ro også. Følelser er vanskelig, og det er godt med datepause for da får man sjans å se at man klarer seg alene uten å være avhengig også. Itillegg får man sjans til å tenke over hva man søker og vil. Jeg føler at jeg har hatt godt av en datepause. Og den som ikke ligger følelser med i dating , er jo ganske robot. Det blir lett en litt følelsesmessig stressituasjon hvis man fyker rundt med nye dater hele tiden. Føler meg litt tom alene av og til. Men jeg har det bedre alene enn i et ulykkelig forhold uansett. Den som sier at det ikke er vondt å få avslag , har nok fått veldig lite avslag selv på veien :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...