AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Hva slags foamroller bør jeg gå for, når den i hovedsak skal brukes for å løsne opp låsninger i rygg? Låsningene sitter i øvre del av ryggen. Hva slags foamroller bruker der og hva bruker dere de til? Om den kan brukes til enkle øvelser, så er jo det bare en fordel. Har brukt denne på treningsstuido Men lurer på å kjøpe noe slikt Anonymous poster hash: 1274d...29d
Supraspinatus Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Du bør ha begge deler egentlig. Rumbleroller (den nederste) aka torture roller aka raperoller er utmerket til å massere muskler og bindevev, spesielt knuter og triggerpunkter. Også kjent som "myofascial release". En hard, men flat rulle kan være bra til det samme, men effekten gir seg kjapt når musklene blir vant til belastningen. Men den kan også være god til å f.eks. utvide fleksibiliteten i ryggrad osv. Det er også lurt å skaffe seg en eller to baller i tennisballstørrelse som er harde. Lacrosseballer er veldig greie og kan kjøpes svinebillig på ebay. De kommer litt lettere til på vanskelige steder som skuldrene og nakken. Anbefaler forøvrig www.mobilitywod.com for mange gode tips.
Gjest bustyvel Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Elsker den nederste <3 Har gjort underverker med stive bein og legger hos meg. Piggene er litt terror, men akk så deilig når det løsner. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Takk Supra. Har faktisk lacrosseballer. De er nok bedre en tennisballer, som jeg også har. Jobber en god del med fleksibiliteten i ryggen med backbends ol. Yoga har gitt meg en del gode øvelser. Men jeg vet jeg kan jobbe mer strukturert med denne biten. Trener mye rygg fortiden, så må passe godt på å streche den også kjenner jeg. De kallenavnene var ikke akkurat noen god reklame. Høres vondt ut. Men igjen jeg er så vant til å ha vondt, så det skal nok gå bra. Anonymous poster hash: 1274d...29d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Godt å høre at du er så fornøyd Bustyvel Har denne nok "knudrer"? Anonymous poster hash: 1274d...29d
Supraspinatus Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Takk Supra. Har faktisk lacrosseballer. De er nok bedre en tennisballer, som jeg også har. Jobber en god del med fleksibiliteten i ryggen med backbends ol. Yoga har gitt meg en del gode øvelser. Men jeg vet jeg kan jobbe mer strukturert med denne biten. Trener mye rygg fortiden, så må passe godt på å streche den også kjenner jeg. De kallenavnene var ikke akkurat noen god reklame. Høres vondt ut. Men igjen jeg er så vant til å ha vondt, så det skal nok gå bra. Anonymous poster hash: 1274d...29d Så lenge du ikke går rett på latissimus dorsi med full vekt rumblerolleren så tror jeg du klarer deg fint. Anbefaler den svarte (hardeste) da den myke blå fort blir for myk. Man kommer også veldig lang med et helt ordinært kosteskaft om man skal rulle beina, osv. Dog ikke helt optimalt for ryggrulling.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Måtte google Latissimus gitt. Men fant ut at det er rhomboideus jeg er plaget med. Kosteskaft er det dårlig med gitt. Da satser jeg på den til Abilica (den sorte på bildet over). Med mine bonuspoeng, så koster den ingen ting. Anonymous poster hash: 1274d...29d
Anna82 Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Bruker en rumbleroller (?) å den er fantastisk for min rygg! Anbefales
Gjest bustyvel Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Godt å høre at du er så fornøyd Bustyvel Har denne nok "knudrer"? Anonymous poster hash: 1274d...29d Bedre enn ingenting, men jeg foretrekker den som det er vist bilde av i hovedinnlegget. 1
søtpai Skrevet 7. juli 2014 #10 Skrevet 7. juli 2014 Jeg har en foamroller fra Addidas og bruker den mest til å "'massere" muskler. Dog er det ikke særlig behagelig og jeg gleder meg ikke til å bruke den. Innside og utside lår er det verste stedet hos meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå