Agurk Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har foreldreansvaret for datteren vår alene. Hvor mye kan jeg "kreve" at far skal ha barnet ved evnt. brudd? Kan jeg "kreve" at vi skal ha henne f.eks to uker hver? Bare lurer jeg..
Bridget Jones Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Det er vel noe dere må bli enig om. Vanlig er vel annenhver helg og 1 dag i uka (eller kanskje ikke det er vanlig lenger) litt usikker
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Det eneste du kan kreve er at han betaler barnebidrag. Du kan ikke kreve at faren skal ha samvær eller delt omsorg. Selv om dere lager en avtale, kan han når som helst bryte denne avtalen. Det er du som har det hele og fulle ansvar uansett, med mindre han har hovedomsorgen og du har samvær. Sett deg godt inn i regelverket. Kontakt familievernkontoret slik at dere får mekling og forhåpentlig blir enige om en avtale som vil fungere bra for barnet.
ehu Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Tror egentlig ikke du kan "kreve" noe som helst. Dere bør kontakte familievernkontoret og få satt opp en skriftelig avtale slik at det er helt klart hva som er avtalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå