AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Sitter og ser på ledige stillinger. Har utrolig nok falt for en stilling i forsvaret, som er ganke relevant for min utdanning. Problemet er at jeg er 25 år, jente og ikke har avtjent noen førstegangstjeneste. Og det er jo et av kravene. Blir litt forvirret av svarene jeg finner på nettet. Er det i det hele tatt noen vits i å søke? Ser at man kan avskrive første året som førstegangstjeneste (innebærer dette at jeg må bestå alle fysiske krav??), samtidig som at dette normalt skal være fullført innen man er 24 år. Bare nysgjerrig. Håper noen har et svar eller forklaring på hvordan disse tingene fungerer Anonymous poster hash: 95e26...cd8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Håper noen vet svaret på dette, for dette lurer jeg også på! Anonymous poster hash: 0e3f9...dfd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Sivil eller militær stilling?Anonymous poster hash: ed0b4...a51
Løvefrøken Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Står det ingenting i annonsen? Det bruker jo å stå hvilke kvalifikasjoner de forventer/ønsker at du skal ha. Hvis det ikke står noe hadde jeg bare slengt inn en søknad jeg. Det verste som kan skje er jo at du ikke vurderes for stillingen pga manglende bakgrunn
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Gjetter stillingen er som vervet? Fra forsvaret.no: Som vervet ansettes man som militær tjenestemann uten fast militær befalsgrad og med et midlertidig tilsettingsforhold. Vervede er åremålstilsatt, og kan i løpet av åremålsperioden søke om gjennomføring av grunnleggende befalsutdanning. Tilsetting som vervet skal normalt skje innenfor alderen 18 35 år, og førstegangstjenesten skal være avtjent før avtale om tilsetting inngås.Anonymous poster hash: ed0b4...a51
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Oh, popcorn! Kort oppsummert: Med mindre du er lærling eller sivil krever Forsvaret fullført førstegangstjeneste.Anonymous poster hash: ed0b4...a51
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Eksen min gjorde det, han hadde en profesjonsutdannelse de ønsket, og da kunne han bare ta et 4 uker( eller noe) langt kurs og så kunne han begynne rett i denne militære stillingenAnonymous poster hash: 00b33...945
origin Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Følger opp litt her. Hvordan blir man sivil i militæret? Hva kan man jobbe med/som?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Det er ca. 5000 sivile i Forsvaret. Helt standard statsansatte. Alt fra sykepleiere og kokker via økonomi, HR og ingeniører til materiellforvaltning, utviklere, prosjektledere og direktører. Det er bare å søke på utlyste stillinger akkurat som man gjør andre steder. Evt. få en fot innenfor med midlertidig engasjement. Staten er seg selv lik sånn sett. Det vil stort sett være krav om sikkerhetsklarering, men det er ikke noe hokus pokus.Anonymous poster hash: ed0b4...a51
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #11 Skrevet 7. juli 2014 Det er ca. 5000 sivile i Forsvaret. Helt standard statsansatte. Alt fra sykepleiere og kokker via økonomi, HR og ingeniører til materiellforvaltning, utviklere, prosjektledere og direktører. Det er bare å søke på utlyste stillinger akkurat som man gjør andre steder. Evt. få en fot innenfor med midlertidig engasjement. Staten er seg selv lik sånn sett. Det vil stort sett være krav om sikkerhetsklarering, men det er ikke noe hokus pokus.Anonymous poster hash: ed0b4...a51 Kreves det førstegangstjeneste for sivil stilling? går lege også under sivil stilling? Anonymous poster hash: 0e3f9...dfd
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 Dette er utlyste sivile stillinger i Forsvaret akkurat nå. En av stillingene er som lege. Det er ikke krav om fullført førstegangstjeneste for sivile i Forsvaret noe mer enn det er for ansatte i andre av statens virksomheter. Anonymous poster hash: ed0b4...a51
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #13 Skrevet 7. juli 2014 Dette er utlyste sivile stillinger i Forsvaret akkurat nå. En av stillingene er som lege. Det er ikke krav om fullført førstegangstjeneste for sivile i Forsvaret noe mer enn det er for ansatte i andre av statens virksomheter. Anonymous poster hash: ed0b4...a51 Nei, men det kan være en fordel å ha litt kjennskap til det som man f. eks får gjennom førstegangstjeneste, særlig om man greide å knytte noen kontakter. Anonymous poster hash: df362...c28
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Nei, men det kan være en fordel å ha litt kjennskap til det som man f. eks får gjennom førstegangstjeneste, særlig om man greide å knytte noen kontakter. Anonymous poster hash: df362...c28 Kommer helt an på jobben. Der jeg har jobbet med ansettelser i Forsvaret var førstegangstjeneste irrelevant ved ansettelse av sivile. Tror ærlig talt vi ansatte flere som hadde spilt på samme fotballag enn som hadde knyttet kontakter i førstegangstjeneste.Anonymous poster hash: ed0b4...a51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå