Gå til innhold

Er jeg en superegoist??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Idag fortalte jeg min eks. som jeg har et flott samarbeid med at kjæresten min og jeg hadde vært ute og sett på et hus.

Vi har vært sammen i et år, og vil gjerne flytte sammen til høsten.

Jeg har to barn med min eks. og vi har dem 50% hver. Dette fungerer utmerket for alle parter.

Min eks. reagerte veldig sterkt og truer med å prøve å få den daglige omsorgen for dem. Jeg har ikke forståelse for den reaksjonen ettersom vi legger stor vekt på å finne et hus i samme skoleregion.

Han sier at jeg er en egoist og at dette ikke er til barnas beste.

Er lei meg nå og veldig redd for å gjennomføre noe huskjøp med de følgene som det kan få....

Har dere noen synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjonner ikke helt hva du mener. Er din eks imot ditt forhold med din nye mann?

Skrevet
Jeg skjonner ikke helt hva du mener. Er din eks imot ditt forhold med din nye mann?

Ville gjette at det er det som ligger bak. Fortvilelse over at dere ikke lykkes og at nå er det liksom ingen vei tilbake.

Kjenner en som hadde et greit forhold til sin manns eks, helt til de giftet seg. Da hadde de vært samboere i mange år, mne hun taklet ikke at de giftet seg - da ble det så endelig...

Skrevet

Jeg syntes han er EGOIST.

Skrevet

Han får ikke den daglige omsorgen for barna fordi om du blir samboer med en ny mann !

Han er nok redd for sin pappa-funksjon når det blir en annen mann i barnas hverdag.

Du kan jo ta en telefon til nærmeste familievernkontor og be om deres synspunkt, men jeg er ganske sikker på at de vil si at din eks ikke får noe støtte for kravet om daglig omsorg pga at du etablerer et nytt liv med en annen mann.

Skrevet

Forstår til en viss grad farens frustrasjon når det gjelder det at en ny mann flytter inn sammen med hans barn..

Det at det kommer en ny fast mannsperson inn i deres liv vil kunne "true" hans rolle.

MEN dette er ikke grunn til å kalle deg egoist og si at det ikke er til barnas beste .. så sant det ikke er noe med denne nye mannen din som skulle tilsi det.

Det at du tilstreber å finne et hus i samme skolekrets burde jo tvert i mot signalisere at du ønsker at hun skal ha samme nærmiljø som tidligere.

Regner med at du heller ikke har signalisert at du ønsker endring på samværet som har fungert bra til nå som gjør at han reagerer.

Så vidt jeg vet er det ikke grunn for å "kreve" omsorgen det at den ene forelderen finner ny partner ... så sant de ikke skiftes oftere enn sokker.. og det er jo ikke tilfellet her.

Men jeg tror nok det er lurt å få en samtale om samværet - gjerne på familievernkontoret.. De vil nok kunne hjelpe til å sette tingene i riktig perspektiv.

Skrevet

Nei, du er ikke en super egoist, det er nok heller egoet til exen som er truet her.

Min ex var akkurat lik da jeg hadde kjæresten min til overnatting første gang. Vi hadde vært kjærester i fem måneder, og var klare på at vi ville holde sammen. Da min ex hørte om det ble det et rabalder uten like. Jeg skadet ungene og traumatiserte de. Det var ikke måte på hva som ble sagt.

Etter hvert har vi nå flyttet sammen og kjøpt hus. Ex'en har roet seg og nå går det forsåvidt greit. Selv om han aldri vil hilse på min samboer eller på noen måte være hyggelig. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...