SiMa Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Mindre enn seks uker igjen. Og nesten i rute. Og budsjettet sprengt. Noen dekorelementer vi har bestilt er enda ikke kommet, men det er ingen krise hvis vi må klare oss uten. Vi har ikke funnet noe vi liker som vi kan ha kubbelys på (eller, vi har funnet det, men det er utsolgt.) Vi vil ha helt enkle, glassfat med plass til ett lys. Skulle ikke tro det skulle være så vanskelig. Jeg har lyst til å bestille noe fancy sjokolade, og må i så fall gjøre det neste uke. (Hvis ikke det allerede er for sent, får sjekke hvor lang tid det tar å få det sendt.) Kjolen er levert til sydame. Lokaler og vielse er avtalt. Innbydelser er sendt, og vi har begynt å få noen svar. (Alle som har svart har sagt ja!) Blomster er bestilt, bare brudebuketten og bordpynt mangler. Nå er det tid for å tenke baking. Jeg klarte ikke stå imot, så har bestemt meg for å bake to-tre kaker som kan ligge i fryseren, og pyntes dagen før. (Det får jeg hjelp til.) Bryllupskake må bestilles, og eventuelt en kremkake. Vi har ikke bestemt oss for om vi skal bestille kake nr. 2, men det kan gjøres siste uka og glemmer vi det klarer vi oss sikkert fint. Menyen må spikres, alkoholservering skal tas stilling til. Vi må bestille bordkort og menyer. Bordplasseringen må bestemmes, men det får vi ikke gjort før svarfristen er ute. Brudgommen skal kjøpe klær og bestille brudebukett. (Helst i siste liten, kjenner jeg han rett.) Siste detaljer om kakebaking må spikres. Kjøreplan under festen må planlegges. (Med klokkeslett?) Min mor tar på seg rollen som vertskap når vi ikke er der. Oppgaver må fordeles, åpne gaver, ting som skal tas med frem og tilbake. ++++
masekopp Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Herregud, nå føler jeg meg bridezilla. Vi er kommet lengre enn dere på flere punkt og har 11 mnd igjen til bryllupet. Haha. Jeg er en planleggingsmaniac ut av en annen verden. Ønsker dere masse lykke til med bryllupet! :-D Er det lov å spørre om antall gjester og budsjett? Sliter litt med å sette opp korrekt budsjett selv. Skjønner selvfølgelig hvis du ikke vil legge det ut her i full offentlighet, da!
SiMa Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2014 Herregud, nå føler jeg meg bridezilla. Vi er kommet lengre enn dere på flere punkt og har 11 mnd igjen til bryllupet. Haha. Jeg er en planleggingsmaniac ut av en annen verden. Ønsker dere masse lykke til med bryllupet! :-D Er det lov å spørre om antall gjester og budsjett? Sliter litt med å sette opp korrekt budsjett selv. Skjønner selvfølgelig hvis du ikke vil legge det ut her i full offentlighet, da! Jeg regner med at vi blir ca 20. Vi hadde tenkt å ha et lite og enkelt bryllup, men det blir fort penger allikevel. Sluttsummen kommer vel et sted mellom 40- og 50 tusen. Heldigvis tar min mor regningen for mat og drikke, så vi slipper "billig" unna der. Fordelingen vil jeg tippe ligger drøyt halvparten på mat, drikke og kaker. Resten blir klær og sko, blomster, frisør og hotellopphold. (Tre netter på hotell.) Og selvfølgelig alt stasjet som strengt tatt ikke er nødvendig. Jeg har også vært raus med meg selv i forhold til hår og sminke, skal ha både vippeextensions og kunstige negler. (Hvis jeg ikke gjør det nå, når kommer det en mer passende anledning? Jeg har hatt lyst til å gjøre det lenge, men har manglet påskudd.)
masekopp Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Jeg regner med at vi blir ca 20. Vi hadde tenkt å ha et lite og enkelt bryllup, men det blir fort penger allikevel. Sluttsummen kommer vel et sted mellom 40- og 50 tusen. Heldigvis tar min mor regningen for mat og drikke, så vi slipper "billig" unna der. Fordelingen vil jeg tippe ligger drøyt halvparten på mat, drikke og kaker. Resten blir klær og sko, blomster, frisør og hotellopphold. (Tre netter på hotell.) Og selvfølgelig alt stasjet som strengt tatt ikke er nødvendig. Jeg har også vært raus med meg selv i forhold til hår og sminke, skal ha både vippeextensions og kunstige negler. (Hvis jeg ikke gjør det nå, når kommer det en mer passende anledning? Jeg har hatt lyst til å gjøre det lenge, men har manglet påskudd.) Aha, tusen takk for svar. Lite tips: Hvis du skal ta vippeextensions - gjør det noen dager før. Jeg reagerte veldig på det... Tror ikke det er så vanlig, men kjipt å stå brud med røde og hovne øyne. Det aller sikreste er kanskje å ta de ca nå også fylle på noen dager før bryllupet hvis du skal være på den sikre siden. Da rekker du å ta de av hvis alt skulle skjære seg. PS: Lurt å ikke ha for lange/tjukke vipper ifht til dine egne. Der jeg gikk var de dessverre elendig på å informere om hva mine vipper "tålte av vekt" eller hva jeg skal si. Du blir sikkert kjempefin :-D Det er jo absolutt rette tiden for sånt. Tenker det blir kunstige negler på meg og. Men jeg tror jeg tar falske øyevipper bare (sånne som limes på) siden jeg reagerte sånn på vippeex.
SiMa Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2014 Aha, tusen takk for svar. Lite tips: Hvis du skal ta vippeextensions - gjør det noen dager før. Jeg reagerte veldig på det... Tror ikke det er så vanlig, men kjipt å stå brud med røde og hovne øyne. Det aller sikreste er kanskje å ta de ca nå også fylle på noen dager før bryllupet hvis du skal være på den sikre siden. Da rekker du å ta de av hvis alt skulle skjære seg. PS: Lurt å ikke ha for lange/tjukke vipper ifht til dine egne. Der jeg gikk var de dessverre elendig på å informere om hva mine vipper "tålte av vekt" eller hva jeg skal si. Du blir sikkert kjempefin :-D Det er jo absolutt rette tiden for sånt. Tenker det blir kunstige negler på meg og. Men jeg tror jeg tar falske øyevipper bare (sånne som limes på) siden jeg reagerte sånn på vippeex. Skal ta vippeextensions noen uker før, og så fylle på noen dager før bryllupet. Er redd for å reagere eller bli helt ugjenkjennelig, så vil ha mulighet til å fjerne dem hvis noe blir feil. Jeg har hatt prøvetime både for hår og sminke, glad jeg hadde det i god tid. Hun som skal sminke meg frarådet falske vipper fordi limet lett løsner hvis det renner litt tårer, noe det fort kan gjøre på en dag som det. I stedet anbefalte hun vannfast mascara eller extensions. Jeg fikk absolutt et godt inntrykk av henne, og hun anbefalte at jeg vippene blir bare litt tykkere og lengre enn jeg har til vanlig. Og så var jeg veldig heldig, det var en annen kunde som var innom for påfyll, så jeg så resultatet av det hun hadde gjort. Det så veldig naturlig ut. Jeg har hele tiden hørt at ingen reagerer på vippeextensions fordi de bare limes fast til øyevippene og ikke er i kontakt med huden. Men jeg har tatt det med en stor klype salt, derfor jeg tenker å få det gjort noen uker i forveien. Kan jeg spørre hva slags reaksjon du fikk? Kom den med en gang? Varte det helt til extensionsene var fjernet? Var ute i god tid, og trodde jeg med riktig pleie skulle få mine egne negler til å vokse. Og det gikk fint helt til jeg glemte å følge opp, og nå tror jeg det er for lite tid til at jeg rekker det. Har du hatt falske negler? Erfaringer? Gele eller akryl? Jeg har aldri prøvd før, og har akkurat skjønt at jeg er helt grønn på området.
masekopp Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Skal ta vippeextensions noen uker før, og så fylle på noen dager før bryllupet. Er redd for å reagere eller bli helt ugjenkjennelig, så vil ha mulighet til å fjerne dem hvis noe blir feil. Jeg har hatt prøvetime både for hår og sminke, glad jeg hadde det i god tid. Hun som skal sminke meg frarådet falske vipper fordi limet lett løsner hvis det renner litt tårer, noe det fort kan gjøre på en dag som det. I stedet anbefalte hun vannfast mascara eller extensions. Jeg fikk absolutt et godt inntrykk av henne, og hun anbefalte at jeg vippene blir bare litt tykkere og lengre enn jeg har til vanlig. Og så var jeg veldig heldig, det var en annen kunde som var innom for påfyll, så jeg så resultatet av det hun hadde gjort. Det så veldig naturlig ut. Jeg har hele tiden hørt at ingen reagerer på vippeextensions fordi de bare limes fast til øyevippene og ikke er i kontakt med huden. Men jeg har tatt det med en stor klype salt, derfor jeg tenker å få det gjort noen uker i forveien. Kan jeg spørre hva slags reaksjon du fikk? Kom den med en gang? Varte det helt til extensionsene var fjernet? Var ute i god tid, og trodde jeg med riktig pleie skulle få mine egne negler til å vokse. Og det gikk fint helt til jeg glemte å følge opp, og nå tror jeg det er for lite tid til at jeg rekker det. Har du hatt falske negler? Erfaringer? Gele eller akryl? Jeg har aldri prøvd før, og har akkurat skjønt at jeg er helt grønn på området. Det var lurt :-) Jeg syns jeg så ut som en drag queen med vippeex også, hehe. Så helt rart ut. Ble enda verre når jeg tok de av, for da så jeg ut som en muldvarp (øyevippene var kanskje 1/4 av det de var før jeg tok extensions på de). Jeg har heldigvis lange og tjukke vipper naturlig, så får håpe det blir bra å gå uten da... Ikke så kult om de falske henger på kinnet under vielsen. Tør ihvertfall ikke extensions igjen! Jeg hadde hørt det samme... De sa det når jeg ringte til de jeg tok hos også, så når jeg kom opp spurte de om jeg var forkjølet bare... Jeg var IKKE forkjølet. Vet om et par andre som har reagert på samme måte som meg (googlet det også da det skjedde, og fant en del innlegg om det diverse steder). Det svidde noe HELT sykt i øynene, tårene rant i flere dager, var helt jævlig å både lukke øynene, blunke og ha de åpne, de var KNALL røde (så ut som jeg hadde grått i flere uker), hovnet i de kantene rundt øynene som øyevippene "henger" på hvis du skjønner og det ble verre av å dusje f. eks. Regner med det var limen som gjorde det. Det varte den første uken (begynte å avta litt og litt etter ca 3 dager). Det kom også tilbake når noen av vippene begynte å falle av... -.- Når jeg fjernet de var det dog en FRYD selvom vippedamen sa det kunne være ømt en stund. Jeg var bare helt overlykkelig for å få de av... Men skal ikke skremme deg, har flere venninner det har gått helt fint med :-) Jeg har hatt falske negler fra både H&M (haha) og gelenegler. Skjønner at du helt sikkert ikke vil ha fra H&M i bryllupet, men mine satt godt fast i 1 uke (det er så ofte jeg likevel pleier å klippe neglene, så syns det var greit) og de passet mine fingre godt. Når det gjelder akrylnegler har jeg faktisk lest en artikkel hvor det frarådes her inne (hvis du googler akrylnegler tror jeg det er det første som kommer opp). Ville gått for gele! Geleneglene mine var jeg fornøyd med - eneste som var stress var hårvask og hundestell, men vente meg fort til det. Endret 6. juli 2014 av masekopp
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Jeg synes det er rart at menyen ikke er spikret allerede. Vi måtte gjøre det med det samme vi bestilte lokale da de også ordnet maten (det er noen år siden jeg ble gift). Angående kjøreplan så kommer du nok ikke til å rekke å tenke på det selve dagen uansett hvor godt du planlegger det. Det er så mange ting som skjer, og så mange å snakke med.. Prøv i så fall å dele den eventuelle kjøreplanen med noen medhjelpere før selve dagen. Anonymous poster hash: 8aec7...34d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Det var lurt :-) Jeg syns jeg så ut som en drag queen med vippeex også, hehe. Så helt rart ut. Ble enda verre når jeg tok de av, for da så jeg ut som en muldvarp (øyevippene var kanskje 1/4 av det de var før jeg tok extensions på de). Jeg har heldigvis lange og tjukke vipper naturlig, så får håpe det blir bra å gå uten da... Ikke så kult om de falske henger på kinnet under vielsen. Tør ihvertfall ikke extensions igjen! Jeg hadde hørt det samme... De sa det når jeg ringte til de jeg tok hos også, så når jeg kom opp spurte de om jeg var forkjølet bare... Jeg var IKKE forkjølet. Vet om et par andre som har reagert på samme måte som meg (googlet det også da det skjedde, og fant en del innlegg om det diverse steder). Det svidde noe HELT sykt i øynene, tårene rant i flere dager, var helt jævlig å både lukke øynene, blunke og ha de åpne, de var KNALL røde (så ut som jeg hadde grått i flere uker), hovnet i de kantene rundt øynene som øyevippene "henger" på hvis du skjønner og det ble verre av å dusje f. eks. Regner med det var limen som gjorde det. Det varte den første uken (begynte å avta litt og litt etter ca 3 dager). Det kom også tilbake når noen av vippene begynte å falle av... -.- Når jeg fjernet de var det dog en FRYD selvom vippedamen sa det kunne være ømt en stund. Jeg var bare helt overlykkelig for å få de av... Men skal ikke skremme deg, har flere venninner det har gått helt fint med :-) Jeg har hatt falske negler fra både H&M (haha) og gelenegler. Skjønner at du helt sikkert ikke vil ha fra H&M i bryllupet, men mine satt godt fast i 1 uke (det er så ofte jeg likevel pleier å klippe neglene, så syns det var greit) og de passet mine fingre godt. Når det gjelder akrylnegler har jeg faktisk lest en artikkel hvor det frarådes her inne (hvis du googler akrylnegler tror jeg det er det første som kommer opp). Ville gått for gele! Geleneglene mine var jeg fornøyd med - eneste som var stress var hårvask og hundestell, men vente meg fort til det. Det har vært oppe i media i det siste at hendene kan bli virkelig dårlige av gelelakk, så det ville jeg virkelig ikke brukt. Anonymous poster hash: 8aec7...34d
SiMa Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2014 Det var lurt :-) Jeg syns jeg så ut som en drag queen med vippeex også, hehe. Så helt rart ut. Ble enda verre når jeg tok de av, for da så jeg ut som en muldvarp (øyevippene var kanskje 1/4 av det de var før jeg tok extensions på de). Jeg har heldigvis lange og tjukke vipper naturlig, så får håpe det blir bra å gå uten da... Ikke så kult om de falske henger på kinnet under vielsen. Tør ihvertfall ikke extensions igjen! Jeg hadde hørt det samme... De sa det når jeg ringte til de jeg tok hos også, så når jeg kom opp spurte de om jeg var forkjølet bare... Jeg var IKKE forkjølet. Vet om et par andre som har reagert på samme måte som meg (googlet det også da det skjedde, og fant en del innlegg om det diverse steder). Det svidde noe HELT sykt i øynene, tårene rant i flere dager, var helt jævlig å både lukke øynene, blunke og ha de åpne, de var KNALL røde (så ut som jeg hadde grått i flere uker), hovnet i de kantene rundt øynene som øyevippene "henger" på hvis du skjønner og det ble verre av å dusje f. eks. Regner med det var limen som gjorde det. Det varte den første uken (begynte å avta litt og litt etter ca 3 dager). Det kom også tilbake når noen av vippene begynte å falle av... -.- Når jeg fjernet de var det dog en FRYD selvom vippedamen sa det kunne være ømt en stund. Jeg var bare helt overlykkelig for å få de av... Men skal ikke skremme deg, har flere venninner det har gått helt fint med :-) Jeg har hatt falske negler fra både H&M (haha) og gelenegler. Skjønner at du helt sikkert ikke vil ha fra H&M i bryllupet, men mine satt godt fast i 1 uke (det er så ofte jeg likevel pleier å klippe neglene, så syns det var greit) og de passet mine fingre godt. Når det gjelder akrylnegler har jeg faktisk lest en artikkel hvor det frarådes her inne (hvis du googler akrylnegler tror jeg det er det første som kommer opp). Ville gått for gele! Geleneglene mine var jeg fornøyd med - eneste som var stress var hårvask og hundestell, men vente meg fort til det. Jeg har prøvd falske negler fra hm og faktisk også fra apoteket, men de har falt av før kvelden var omme. Enten passer de ikke for meg, eller så klarer jeg ikke feste dem ordentlig. Husker du cirka hvor mye du betalte for gelenegler?
SiMa Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2014 Jeg synes det er rart at menyen ikke er spikret allerede. Vi måtte gjøre det med det samme vi bestilte lokale da de også ordnet maten (det er noen år siden jeg ble gift). Angående kjøreplan så kommer du nok ikke til å rekke å tenke på det selve dagen uansett hvor godt du planlegger det. Det er så mange ting som skjer, og så mange å snakke med.. Prøv i så fall å dele den eventuelle kjøreplanen med noen medhjelpere før selve dagen. Anonymous poster hash: 8aec7...34d Vi må gi beskjed om hvilken meny og hvor mange vi blir en uke i forkant. Kanskje det er forskjellig på forskjellige steder? Jeg har aldri opplevd at det har vært nødvendig å bestemme meny og antall før ca en uke før selskapet. Jeg tenkte ikke å ha en veldig strikt kjøreplan, mer en oversikt over i hvilken rekkefølge ting skal skje. Frem til middag sier det seg jo selv, men skal brudevalsen være før eller etter kakene for eksempel?
SiMa Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #11 Skrevet 7. juli 2014 Det har vært oppe i media i det siste at hendene kan bli virkelig dårlige av gelelakk, så det ville jeg virkelig ikke brukt. Anonymous poster hash: 8aec7...34d Hva skjer med hendene hvis du bruker gelelakk? Det har ikke jeg fått med meg. Skjer det med en gang, eller er det noe som går over tid? (Så det er trygt å bruke det ved en enkelt anledning).
masekopp Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 Det har vært oppe i media i det siste at hendene kan bli virkelig dårlige av gelelakk, så det ville jeg virkelig ikke brukt. Anonymous poster hash: 8aec7...34d Åhh, huff da! Det har jeg ikke fått med meg. Da beklager jeg for uansvarlig tipsgivning! Jeg har prøvd falske negler fra hm og faktisk også fra apoteket, men de har falt av før kvelden var omme. Enten passer de ikke for meg, eller så klarer jeg ikke feste dem ordentlig. Husker du cirka hvor mye du betalte for gelenegler? Ååh, ikke så lurt da, kanskje. Nei, det husker jeg ikke, men jeg kjente hun som gjorde det så fikk avslag..
Brud2014 Skrevet 17. juli 2014 #13 Skrevet 17. juli 2014 Det jeg har lest i media i det siste om gellakk er "gele-lakken" fra Depend som du tar på selv hjemme. Den artikkelen jeg leste handlet om ei som hadde brukt det i en periode over 9 måneder med pauser. Flere brukere av lakken har sendt inn klager slik at akkurat dette merket har blitt forbudt i Sverige selv om det er lov i Norge. Jeg har ikke lest noe negativt om gele-lakken du får hos en neglesalong BTW: Jeg bruker den Depend-lakken og det har gått så fint så. Men det er jo absolutt ikke noe poeng å ta noen sjanser rett før bryllupet, så jeg skal til en proff ifm det.
SiMa Skrevet 18. juli 2014 Forfatter #14 Skrevet 18. juli 2014 Det jeg har lest i media i det siste om gellakk er "gele-lakken" fra Depend som du tar på selv hjemme. Den artikkelen jeg leste handlet om ei som hadde brukt det i en periode over 9 måneder med pauser. Flere brukere av lakken har sendt inn klager slik at akkurat dette merket har blitt forbudt i Sverige selv om det er lov i Norge. Jeg har ikke lest noe negativt om gele-lakken du får hos en neglesalong BTW: Jeg bruker den Depend-lakken og det har gått så fint så. Men det er jo absolutt ikke noe poeng å ta noen sjanser rett før bryllupet, så jeg skal til en proff ifm det. Hva skjedde? Jeg har brukt depends gelelakk av og på 2-3 måneder. (Har tatt en pause i sommer.) Jeg syntes neglene ble fine, og for første gang fikk jeg litt lengde på dem.
Brud2014 Skrevet 20. juli 2014 #15 Skrevet 20. juli 2014 Visstnok fikk de noen sår/hudreaksjoner på huden. Jeg tenker at kanskje det er brannsår hvis de ikke var nøye på å ikke få lakk på huden før de puttet fingrene inn i lampa, men de sa de hadde fulgt bruksanvisningen.. Men som sagt, jeg bruker den og er veldig fornøyd Og det er jo absolutt mindretallet som klager, ellers hadde det vel vært forbudt i Norge også..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå