AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 hei Noen her aom vet om ISS utfører flyttevask for privatpersoner i Rørvik? E i nord trøndelag. Ja vet det vil koste, men utleier har vegg til vegg teppe så det må rengjøres ordentlig. I tilegg har jeg sølt en stygg flekk på teppet som jeg og utleier er uenige om. Jeg mener det er normal slitasje ( hadde det vært parkett hadde jeg kunnet vasket det bort). huseier har nærmest bestemt seg for at det er mugg før vi engang får prøvd å fjerna det... så jeg har tenkt å leie inn professjonelle for nest mulig resultat. Jeg kjenner jeg er stressa siden huseier nevner dette hver gang vi prater, selv om jeg har sagt jeg skal leie inn noen!. Han forlanger at jeg leier inn noen selv om det ikke står noe i kontrakten. Det er kun den flekken som er problemet. Han tok fooresten under 1mnd depositum.Anonymous poster hash: c1a21...24c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 "huseier har nærmest bestemt seg for at det er mugg før vi engang får prøvd å fjerna det" Likegreit om han/hun har bestemt seg for det for dersom det er mugg er det ikke ditt problem :D Anonymous poster hash: 96b4f...fe1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Kjenner du boka Skadesanering i bolighus etter brann og vannskader? En av sakene som førte til boka handler om ISS og negativ erfaring med selskapet. Tror det var i ditt område av landet. Har erfaring med ISS fra en annen kant av landet, den er ikke bedre enn den som omtales i boka over. Renhold skadesentralen er heller ikke å anbefale. De påstod de hadde vaska men ståvet lå i store dotter opp på lister, skap m.m. Vask ned selv eller finn et lite byrå, som andre anbefaler på bakgrunn av erfaring medmfirmaet. Anonymous poster hash: e62a7...a03
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Hva sølte du som laga flekken? Lukter flekke mugg? Anonymous poster hash: e62a7...a03
snoopypia Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Mine foreldre har god erfaring med iss. huseier godtar ikke at jeg eller familie vasker, og jeg har ikke mulighet pga funksjonsneddsetyelse Det er få i mitt området som tilbyr flyttevask da jeg bor på en liten plass. Pga vegg til vegg teppe trenger jeg noen som har utstyret. Derfor jeg lurte på om iss gjorde det, om de gjør en dårlig jobb kan huseier ta dem ikke meg.
snoopypia Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Jeg syns ikke det lukter mugg, men huseier mener det. Jeg sølte juice.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Mine foreldre har god erfaring med iss. huseier godtar ikke at jeg eller familie vasker, og jeg har ikke mulighet pga funksjonsneddsetyelse Det er få i mitt området som tilbyr flyttevask da jeg bor på en liten plass. Pga vegg til vegg teppe trenger jeg noen som har utstyret. Derfor jeg lurte på om iss gjorde det, om de gjør en dårlig jobb kan huseier ta dem ikke meg. Huseier kan ikke nekte dere å vaske selv, bare resultatet er tilfredstillende. Tepperensemaskin kan du leie hos de fleste fargehandlere og byggevarebutikker. Men det er jo selvsagt lettvindt å få profesjonelle til å vaske, men det er gjerne også en mye dyrere løsning. Hvorfor nekter huseier dere å vaske selv?Anonymous poster hash: 86633...292
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Jeg syns ikke det lukter mugg, men huseier mener det. Jeg sølte juice. Tørket du ikke opp og vasket mens flekken var fersk?Anonymous poster hash: 86633...292
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Mine foreldre har god erfaring med iss. huseier godtar ikke at jeg eller familie vasker, og jeg har ikke mulighet pga funksjonsneddsetyelse Det er få i mitt området som tilbyr flyttevask da jeg bor på en liten plass. Pga vegg til vegg teppe trenger jeg noen som har utstyret. Derfor jeg lurte på om iss gjorde det, om de gjør en dårlig jobb kan huseier ta dem ikke meg. Hva står det i husleigekontrakten din om vasking? Husleigekontrakten er den bindende avtalen mellom deg og utleiger. Gjør ISS en dårlig jobb, forholder ISS seg kun til deg som har gitt de oppdraget. Utleiger går på deg og du må gå på ISS. Om du ber utleiger kontakte ISS og han gjør det vil ISS være så stor og proffesjonelle at de ikke vil forholde seg til utleiger men avventer reaksjon fra deg. Sånn fungerer det normalt sett.Anonymous poster hash: e62a7...a03
snoopypia Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 Fordi han mener det ikke blir bra nok. Fyrener veeeldig nøye. Og jeg vet han ikke kam kreve det, men jeg gjør det som et kompromiss pga flekken. Huseier driv forresten å snoker og han hev renggjøringsmidla her en dag. Jeg vet han har hatt trøbbel med tidligere leieboere men det er ikke min feil. Har snakket med andre og de sier han kan være vanskelig ved flytting
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Jeg syns ikke det lukter mugg, men huseier mener det. Jeg sølte juice. Lukter det mugg så kan mugglukten komme fra mange steder. Kommer mugglukten fra juice flekken som jo er mulig, lar ikke dette seg fjerne uten å fjerne teppet og evt. Det som er under teppet. dette er skrevet med henvisning til overnevnte bok, samt allergiviten.no, og inneklima.com.Anonymous poster hash: e62a7...a03
snoopypia Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 ja jeg tok flekken da det var fersk. Kontrakten står det ikke noe om vasking . Kjenner jeg har nok. Har så mye anna dtitt i livet nå at jeg gir snart opp og lar meg overkjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå