Gå til innhold

Vurderer du din egen attraktivitet ut i fra Facebook?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange mennesker lar seg påvirke av hva som skjer på Facebook, både "likes" og kommentarer påvirker både menn og kvinner. Det er få som vil innrømme at de blir påvirket av sosiale medier, kanskje fordi det assosieres som noe negativt. Det har vært flere saker i media der enkelte folk har klaget for venner eller venninner har fått flere personer som liker bilder, hendelser, statuser osv. Kvinner ser ut til å være mer utsatt for påvirkning av sosiale medier enn menn.

Vurderer du din egen attraktivitet ut i fra hva som skjer på Facebook?

Anonymous poster hash: 84679...ea3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, nei. Man er vel litt fjortis dersom man gjør det?

• Liker 2
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Er ikke på facebook

Gjest knerw
Skrevet

Nei. Når jeg skifter profilbilde f.eks så setter jeg det sånn at kun jeg ser det. Bryr meg ikke om likes og kommentarer. Er mest på facebook fordi det er enkelt å chatte med folk der (ikke alle har skype), og fordi det er greit å følge med hva som skjer av konserter og slikt, og så er jeg med i noen grupper da.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Er man attraktiv, så vet man det. Er man ikke det, så vet man det (innerst inne). Får man endel oppmerksomhet i det daglige og bekreftelse på utseende så trenger man jo ikke mer fra sosiale medier (dog noen vil ha det likevel).

Det er ganske random hvem som får mange 'likes' og det avhenger av andre ting som hvor mange ' likes' man gir selv, hvor mye venner er på facebook, hvor aktive de er med kommentarer osv.

Jeg kjenner en kvinne (småbarnsmor) som alltid legger ut noen kleine og ikke veldig pene selfies og det kommer 100 likes og kommentarer som "vakreste!" og "fina!".

Det er ikke noen korrelasjon til hvor attraktiv man er.

Anonymous poster hash: 84f1b...55e
  • Liker 1
Gjest Dude91
Skrevet

Nei, vet jeg er attraktiv, og spiller ingen rolle at jeg generelt får lite "likes" av "venner" der inne.

• Liker 2
Skrevet

*fnis*

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg vet jeg er mindre pen og blir nok sett på som "mislykket" i og med at jeg har særdeles få venner. Et profilbildebytte foreksempel (av ansiktet mitt, noe jeg ikke har) ville bare ha bekreftet dette i form av få likes og ingen kommentarer. Det ville ha gjort meg enda mer nedfor derfor unngår jeg det.

Anonymous poster hash: 2c4e8...dd6

Gjest Dude91
Skrevet (endret)

Ja. Jeg vet jeg er mindre pen og blir nok sett på som "mislykket" i og med at jeg har særdeles få venner. Et profilbildebytte foreksempel (av ansiktet mitt, noe jeg ikke har) ville bare ha bekreftet dette i form av få likes og ingen kommentarer. Det ville ha gjort meg enda mer nedfor derfor unngår jeg det.

Anonymous poster hash: 2c4e8...dd6

Det trenger da ikke å bety at du er lite pen. Mye av likes-greia på fb er kun basert på gjensidig ryggpissing i ingroups.

Endret av Dude91
  • Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Nei. Når jeg skifter profilbilde f.eks så setter jeg det sånn at kun jeg ser det. Bryr meg ikke om likes og kommentarer. Er mest på facebook fordi det er enkelt å chatte med folk der (ikke alle har skype), og fordi det er greit å følge med hva som skjer av konserter og slikt, og så er jeg med i noen grupper da.

Hvordan skifter man profilbilde sånn at kun du selv ser det? Jeg liker å bytte i blant, men synes det er flaut å få masse kommentarer på bilder av meg selv, så derfor lar jeg heller være å bytte. Jada, jeg er en barnslig gammel dame :P

Jeg får alltid masse likes og kommentarer, så en skulle jo tro at jeg er populær, omsvermet og kjempedeilig, men det er jeg jo ikke. Det jeg har tenkt over, er at det alltid er de samme som "liker" og kommenterer, og jeg tror de gjør det mest for å være høflige (vet ikke hvorfor, men sånn er det bare).

Og dette høres sikkert kvalmt ut, men det er min ærlige oppfatning: Folk skriver sånn som "Åååååå, så pen du er", "flott bilde av deg", "nydelig dame" o.l til folk som ikke ser ut i måneskinn. Altså, hvis jeg ikke synes et bilde er fint, skriver jeg ingenting. Heller det enn å lyve.

• Liker 2
Skrevet

Da er jeg svært lite attraktiv, jeg er utrolig sjelden på facebook :fnise: så lite kommentarer og likes på meg, altså :)

Skrevet

Hehe lite likes og kommentarer på meg og. Av og til får jeg ingen kommentar eller likes. Men det bryr meg ikke for jeg ligger ikke ting inn på siden min for å få likes. Blitt mer en egen åpen dagbok, om ikke så personlige ting da. Poster bare avisartikler, låter jeg har på hjernen eller bilder av naturen. Jeg synes at det er fjortis å være opptatt av likes egentlig men forstår at man kan bli det. Jeg kan tenke mitt jeg også av og til, siden jeg får så få likes og kommentarer hehe

Skrevet

Absolutt ikke.. Men det har hendt jeg har lagt ut et bilde bare for å se om HAN liker det når jeg har noen i kikkerten. Det bildet kan være av hva som helst, gjerne før jeg skal på byen som et hint :ler:

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Og har heller ikke mange venner i det daglige og tenkt på å avslutte fjasbok. Men så var det det med å holde kontakt med konsertarenaer og diverse.

Skrevet

Nei

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Nope kunne ikke brydd meg mindre :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er det ikke bare fjortiser som holder på sånn?

Anonymous poster hash: 7b8f4...557
Skrevet

At mange likes kan øke sosial-status er det vel ingen tvil om, men ikke attraktivitet.

Gjest rådyr
Skrevet

Nei. Når jeg skifter profilbilde f.eks så setter jeg det sånn at kun jeg ser det. Bryr meg ikke om likes og kommentarer.

Hvordan gjør man det? Jeg kvier meg for å skifter bilder pga mas. Blir lett lei av profilbildene mine, så ønsker å bytte iblant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...