Gå til innhold

Intimbarbering - tips mot prikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selve barberingen går greit, men alt dagen etter/ to dager etter, når det begynner å gro ut igjen, er h****** i gang. :-x Da blir det en haug av røde prikker/ klumper, tett i tett,- det er jo ikke akkurat lekkert, (ikke akkurat "looken" jeg var ute etter, for å si det sånn :ler: ), og det klør no forferdelig!

Hvordan kan jeg unngå at dette skjer?

Håper noen har tips, for jeg er så lei av dette!

(Bruker babyolje når jeg barberer).

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

barber med hårene og sideveis med hårene, dvs alle retninger bare ikke mot hårene! blir ikke like mykt da nei men penere resultat enn røde prikker!

Skrevet

Jeg bruker maskin, og da får jeg ikke prikker, ei heller klør det.

Hilsen Ella

Skrevet

Heg har både hørt og fulgt mange råd, men det aller enkleste, og det eneste som virker, er å barbere annenhver dag.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hva med litt babypudder? Og i tillegg bør du kanskje unngå tette gnagende klær?

Skrevet

Barbermaskin? :roll: Det stikker jo!

Barberer du så ofte som annenhver dag blir det bare værre, huden blir sår og prikkete. Det beste (men kanskje upraktisk) er å vente noen dager imellom, gjerne fem-seks dager..da blir du kjempeglatt og fin uten disse fæle kløende klumpene. Men det er ikke alltid man kan vente så lenge.. vel å merke.... hmm

Å unngå å ta mot hårene er såklart det beste men da blir man jo ikke så glatt...

Jeg regner med at du starter med en varm dusj/bad, tar på olje, masse skum og avslutter med kaldt vann og aloevera/sårsalve? Det burde hjelpe de fleste....kaktuser :sjarmor:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg har prøvd alt, ALT for å unnga prikker, men ingenting funker. Så jeg klipper kort-kort i stedet.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Det funker å ta på pyrisept ol etter barbering.. Fikk det tipset av ei i ett parfymeri en gang og det funker..

Gjest Anonymous
Skrevet

Du som bruker barbermaskin ...

Er det en "vanlig" maskin eller en beregnet på intimbarbering?

Jeg så på nettet ett sted som solgte spesialmaskiner for intimbarbering - de påsto at skjærehodet var så tynt at man ble helt glatt uten at man fikk nupper eller slikt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Smør på Brulidine sårsalve (reseptfritt på apoteket) etter barbering så er det slutt på prikkene-

Skrevet

Takk for masse råd dere!! :-D

Det var jo litt forskjellige meninger her, (som alltid :wink: ), men jeg får prøve forskjellige metoder og avgjøre selv hva som funker best for meg.. Håååper noe av dette virker!! Da blir jeg kjempehappy!:hoppe:

Skrevet
Du som bruker barbermaskin ...

Er det en "vanlig" maskin eller en beregnet på intimbarbering?

Jeg så på nettet ett sted som solgte spesialmaskiner for intimbarbering - de påsto at skjærehodet var så tynt at man ble helt glatt uten at man fikk nupper eller slikt.

Lurte og på det..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har barbert med 1-3 dagers mellomrom de siste 10 årene og får aldri prikker lenger. Har imidlertid vært på fjellturer o.a. etpar ganger og ikke hatt mulighet til å barbere på opptil to uker, og DA har det blitt rødt og nuppete. Tror også det hjelper å barbere veldig regelmessig.

Skrevet

Jeg bruker barbermaskin.

Silk-epil (?). Skulle egentlig bruke epilatoren til leggene, men det var så altfor vondt. Men barberhodet bruker jeg nedentil. Da blir jeg ikke sår.

Syns ikke det stikker jeg. Det som stikker er å ha hår nedentil!

Skrevet

Jeg bruker vibrator rensegele fra Kondomeriet.

Var på dildo party en gang og hun som viste frem produktene anbefalte denne til akkurat dette. Jeg gikk på og kjøpte en slik, det virker faktisk.

Man barberer og tørker som vanlig, deretter smører jeg med sånn og det svir litt - men det blir ikke nupper og irritert hud.

70,- tror jeg den kostet, og den er i tillegg drøy.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...