AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Etter 2 måneder intens kontakt, masse sex og har allerede truffet hverandres barn, familie osv. Så føler jeg at jeg elsker han...... Det er vel litt drøyt tidlig? :-/ Vi er ikke kjærester enda engang, selv om vi begge vil og føler vi er det. Er rundt 30 år begge to, så er ikke et fjortisproblem! Er det mulig og faktisk elske noen så tidlig? Takk for svar! Anonymous poster hash: aa5a0...d58
LatersBaby Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Jeg tror nok du er veldig betatt, jeg mener at det tar tid å virkelig elske en person. Det jeg reagerer litt på er at du allerede har introdusert han for barna etter bare å ha kjent hverandre i 2 måneder. 1
Fuglen Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Jeg følte jeg begynte å elske kjæresten min etter 3 måneder. Er vel ikke umulig
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 De har bare truffet hverandre litt sånn i forbifarten. Familien har fått litt mer tid. - Ts! Anonymous poster hash: aa5a0...d58
Gjest Coolaid Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Ja det er mulig. Kjærlighet er en fantastisk og merkelig ting. Den kan virke på mange måter. Høres ut som om du er lykkelig. Kjempekjekt å lese. Hurra for kjærligheten
Gjest nobilian Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Ja, det er absolutt mulig. Stemmer i med Coolaid, kjærlighet er ikke noe som kan puttes i boks, man vet aldri når og hvordan den dukker opp.
Aurora_Versailles Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Du må gjerne kjenne og føle på disse følelsene, men du trenger strengt tatt ikke å legge det på fyren før han evt. sier det? Gi det litt tid.
Apehjerne Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Alt for tidlig. Du er vel heller ekstremt forelska/ betatt
Apehjerne Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Ja, det er absolutt mulig. Stemmer i med Coolaid, kjærlighet er ikke noe som kan puttes i boks, man vet aldri når og hvordan den dukker opp. Det er to vidt forskjellige ting. Virker ikke som om folk vet hva det egentlig vil si å elske noen
Berit Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 ....... masse sex og har allerede truffet hverandres barn, familie osv. .............. Vi er ikke kjærester enda engang, selv om vi begge vil og føler vi er det.Anonymous poster hash: aa5a0...d58 Da er dere vel kjærester da. Hvorfor mener du at dere ikke er det enda? Jeg tror ikke jeg ville kalt det at jeg elsket ham etter så kort tid. Veldig betatt og forelsket, men virkelig å elske tenker jeg at du må kjenne ham over lengre tid.
Gjest Knuse Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 Bare nyt det, i stedet for å tenke så mye på om det er for tidlig
Gjest Whitestripes Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Det er to vidt forskjellige ting. Virker ikke som om folk vet hva det egentlig vil si å elske noen Veldig enig med deg! Klart man har masse stormende følelser i starten, men det er forelskelse. Å virkelig elske noen, tar tid. En kjenner jo ikke vedkommende skikkelig etter 2 måneder, så da kan man umulig elske - foreløpig. I forelskelsesrus føles alt sterkt, overveldende og herlig, men den dype kjærligheten tar tid. Altså - 2 måneder - det er bli-kjent-stadiet enda.
Gjest nobilian Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Det er to vidt forskjellige ting. Virker ikke som om folk vet hva det egentlig vil si å elske noen Nå blir jeg litt usikker på om du er uenig eller enig her, så da kan jeg heller spørre. Hva legger du i å elske noen, og er det din oppfatning at din definisjon av å elske skal gjelde for alle andre? 1
Apehjerne Skrevet 6. juli 2014 #14 Skrevet 6. juli 2014 Veldig enig med deg! Klart man har masse stormende følelser i starten, men det er forelskelse. Å virkelig elske noen, tar tid. En kjenner jo ikke vedkommende skikkelig etter 2 måneder, så da kan man umulig elske - foreløpig. I forelskelsesrus føles alt sterkt, overveldende og herlig, men den dype kjærligheten tar tid. Altså - 2 måneder - det er bli-kjent-stadiet enda. Ja det er vel helst etter den stormende forelskelsen legger seg at man går over i en dypere kjærlighet. Hos noen kommer den aldri
Gjest nobilian Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 (endret) Veldig enig med deg! Klart man har masse stormende følelser i starten, men det er forelskelse. Å virkelig elske noen, tar tid. En kjenner jo ikke vedkommende skikkelig etter 2 måneder, så da kan man umulig elske - foreløpig. I forelskelsesrus føles alt sterkt, overveldende og herlig, men den dype kjærligheten tar tid. Altså - 2 måneder - det er bli-kjent-stadiet enda. Uenig. Putta i boks. Forelskelse, det å bli betatt, det å elske, å føle dyp kjærlighet - vil alltid være individuelt. Der noen vil trenge år for at den virkelig dype kjærligheten skal slå rot, vil noen ikke trenge all verden med tid. Det hele blir en metadiskusjon, i grunn, og er fruktesløs. Man kan si kjærlighet er en illusjon, et selvbedrag, og noen av oss - meg selv inkludert - er i stand til å gå totalt inn i det selvbedraget i løpet av kort tid. Varig. All den tid jeg sier at det er mulig for meg å elske tidlig, og du sier det ikke er, kan en ikke konkludere med annet enn at det som er rett for noen ikke er rett for andre - og at det ikke finnes noen fasit. Det er ikke riktig av meg å definere hva som ligger i "elske" og "kjærlighet" for deg, og det kan heller ikke gjøres motsatt. Agree to disagree, and have a nice day. Endret 6. juli 2014 av nobilian 1
Apehjerne Skrevet 6. juli 2014 #16 Skrevet 6. juli 2014 Nå blir jeg litt usikker på om du er uenig eller enig her, så da kan jeg heller spørre. Hva legger du i å elske noen, og er det din oppfatning at din definisjon av å elske skal gjelde for alle andre? Å elske noen er en uegoistisk følelse og den stikker dypere enn forelskelse. Jeg ser en del mennesker som blir fornærmet når de sier de elsker noen men personen ikke sier det tilbake. Å si man elsker noen skal være en uegoistisk handling og man skal heller ikke forvente å høre det tilbake. Det samme gjelder handling. Å være forelska og det å elske noen er to helt forskjellige ting og man kan strengt tatt ikke vite om man elsker noen før forelskelsen er borte og de dype kjærligheten har utvikla seg. For noen stopper det med forelskelse og utvikler seg aldri
Gjest nobilian Skrevet 6. juli 2014 #17 Skrevet 6. juli 2014 Å elske noen er en uegoistisk følelse og den stikker dypere enn forelskelse. Jeg ser en del mennesker som blir fornærmet når de sier de elsker noen men personen ikke sier det tilbake. Å si man elsker noen skal være en uegoistisk handling og man skal heller ikke forvente å høre det tilbake. Det samme gjelder handling. Å være forelska og det å elske noen er to helt forskjellige ting og man kan strengt tatt ikke vite om man elsker noen før forelskelsen er borte og de dype kjærligheten har utvikla seg. For noen stopper det med forelskelse og utvikler seg aldri Ok. Enig i at din tolkning/forståelse er den tradisjonelt mest brukte. Still, doesn't make it so. Et mindretall er svært intuitive, og gjenkjenner følelsen relativt fort. Det finnes ikke hold for å havde at et individ du ikke faktisk er, er ute av stand til å skille forelskelse fra kjærlighet, uavhengig av hvor lang tid vedkommende har følt. Det er du i grunn enig i, det er jeg helt sikker på.
Gjest Whitestripes Skrevet 6. juli 2014 #18 Skrevet 6. juli 2014 Uenig. Putta i boks. Forelskelse, det å bli betatt, det å elske, å føle dyp kjærlighet - vil alltid være individuelt. Der noen vil trenge år for at den virkelig dype kjærligheten skal slå rot, vil noen ikke trenge all verden med tid. Det hele blir en metadiskusjon, i grunn, og er fruktesløs. Man kan si kjærlighet er en illusjon, et selvbedrag, og noen av oss - meg selv inkludert - er i stand til å gå totalt inn i det selvbedraget i løpet av kort tid. Varig. All den tid jeg sier at det er mulig for meg å elske tidlig, og du sier det ikke er, kan en ikke konkludere med annet enn at det som er rett for noen ikke er rett for andre - og at det ikke finnes noen fasit. Det er ikke riktig av meg å definere hva som ligger i "elske" og "kjærlighet" for deg, og det kan heller ikke gjøres motsatt. Agree to disagree, and have a nice day. I prinsippet kan jeg være enig med deg i tankerekken din her, men man har allikevel en slags felles forståelse for hva en legger i de ulike begrepene, ellers ville vi ikke trenge begreper for noe som helst, i grunn. For meg går det litt sånn: Forelsket/betatt -----> glad i --------> elske. Erfaringsmessig er de tre første månedene litt sånn make or brake for et forhold. Det er i løpet av den tiden man finner ut om det er en grunnmur der som det kan være noe å bygge videre på eller ikke. Den som mener man kan elske noen 2 måneder inn i et forhold, er i mine øyne, blendet av forelskelsen enda, og blander derfor forelskelse med å elske. Jeg står fortsatt ved at det å virkelig elske noen tar tid. Man må kjenne hverandres gode og dårlige sider, ha opplevd både hverdag og fest, og helst ha delt seng og bord en god stund før man kan snakke om å elske.
Apehjerne Skrevet 6. juli 2014 #19 Skrevet 6. juli 2014 Ok. Enig i at din tolkning/forståelse er den tradisjonelt mest brukte. Still, doesn't make it so. Et mindretall er svært intuitive, og gjenkjenner følelsen relativt fort. Det finnes ikke hold for å havde at et individ du ikke faktisk er, er ute av stand til å skille forelskelse fra kjærlighet, uavhengig av hvor lang tid vedkommende har følt. Det er du i grunn enig i, det er jeg helt sikker på. Nei det er jeg ikke enig i. Å elske er ikke bare en følelse men hvordan man praktiserer handling. Jeg ville tenkt meg om to ganger om noen sa de elsket meg etter 3 mnd. Det er en indikasjon på at de ikke vet hva de sbakker om
Apehjerne Skrevet 6. juli 2014 #20 Skrevet 6. juli 2014 I prinsippet kan jeg være enig med deg i tankerekken din her, men man har allikevel en slags felles forståelse for hva en legger i de ulike begrepene, ellers ville vi ikke trenge begreper for noe som helst, i grunn. For meg går det litt sånn: Forelsket/betatt -----> glad i --------> elske. Erfaringsmessig er de tre første månedene litt sånn make or brake for et forhold. Det er i løpet av den tiden man finner ut om det er en grunnmur der som det kan være noe å bygge videre på eller ikke. Den som mener man kan elske noen 2 måneder inn i et forhold, er i mine øyne, blendet av forelskelsen enda, og blander derfor forelskelse med å elske. Jeg står fortsatt ved at det å virkelig elske noen tar tid. Man må kjenne hverandres gode og dårlige sider, ha opplevd både hverdag og fest, og helst ha delt seng og bord en god stund før man kan snakke om å elske. Enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå