Gå til innhold

En annen katt på min katts territorium

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når katten min sitter i vinduskarmen, ser en annen katt utenfor, blir veldig urolig og prøver å komme seg ut, sier det noe om hans selvtillit og styrke overfor andre katter eller den spesifikke katten? Eller er det bare instinkter som driver ham ut til den andre katten, f.eks. for å beskytte territoriet?

Jeg vil helst ha minst mulig slåssing mellom kattene, og jeg vet ikke hva slags forhold katten min har til de forskjellige kattene, men er nysgjerrig på hvordan katten min ligger an i en mulig konflikt. Han har tidligere kommet inn med sår og måtte til veterinæren, og jeg håper han ikke blir overkjørt av de andre kattene der ute.

Noen som har en puslete katt som likevel er slik at den oppsøker andre katter? Jeg aner ikke hvordan min katt er overfor andre katter og bare frykter det verste.

Katten min er kastrert og litt over 3 år.

Anonymous poster hash: b23ec...f86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kattene må nesten få finne ut av det på egenhånd. Det er mest standoffs uansett, mye lyd, fresing og de tøffer seg, men det er egentlig sjeldent at de fysisk slåss. Men de må nesten få lov å ut og finne ut hvem som eier hva, eller om de deler territoriet tidsmessig, mange katter gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...