Gå til innhold

Kan hun kreve gaven tilbake fra kvinnen han var utro med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en søster som dessverre ble utsatt for utroskap for ca ett år siden. Hun kverner fremdeles rundt saken og sliter sterkt med at jenta mannen falt for ga henne et smykke. Nå ønsker hun å reise til denne jenta for å kreve det tilbake. Hun kaller det sitt fordi det kommer fra hennes mann.

Selv synes jeg det høres litt vel overilt ut. Og ikke minst at det får henne til å fremstå som svært umoden. Kvinnen er i 40-årene. Selv sier hun at hun er nødt til å kreve det tilbake for å komme videre.

Hva tenker dere om å trappe opp hjemme hos folk på den måten?

Anonymous poster hash: 9c5c6...bff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I grunnen er det ganske logisk. Smykket er kanskje en kjærlighetsgave fra mannen til elskerinnen. Ved å kreve det tilbake, tar hun også tilbake mannens kjærlighet som hun føler tilhører henne.

Når det er sagt så høres det usunt ut at hun kverner slik på utroskapen. Dessverre er det slikt utroskap gjør med en person. Hun trenger hjelp til å komme seg videre.

AnonymBruker
Skrevet

Smykket er den andre kvinnens eiendom. Din søster eier ikke sin mann, eller det han velger å dele med eller gi bort til andre. Smykker har tydeligvis fått en sterk symbolverdi for henne, og det er mulig at hun vil føle seg bedre om den andre kvinnen gir henne dette. Hvordan vil hun reagere om hun i stedet nekter og sier sårende ting?

Anonymous poster hash: 0b49c...0f0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For det første tror jeg ikke egentlig det vil hjelpe noe som helst at hun får det igjen. Bare nøster ytterligere opp en haug med ting hun allerede tenker altfor mye på. Har ingen som helst tro på at hun kommer til å roe seg ved å få igjen smykket, det er bare noe hun forteller seg selv for å tro at hun er i stand til å komme over det. Når hun får det igjen er det noe som mangler.

For det andre er jeg helt enig i at det høres ganske vilt ut å gjennomføre noe sånt. Det er langt utenfor det sosialt akseptable. Det er utroskap også, altså, men det har jo ingenting å si for hvorvidt hun kan kreve et smykke tilbake. Hun har fått smykket, det var en hendelse mellom mannen og denne elskerinnen, og din søster kan ikke kreve noe som helst tilbake. Ikke hennes sak. Selv om det naturligvis svir har hun ingen som helst rett på det smykket, og ingen som helst berettigede forventninger om å skulle få det.

Håper forøvrig hun dumpet den jævla utro drittsekken umiddelbart, selv om det vel høres ut som hun ikke gjorde det. Er forresten mann selv, sånn om noen tror jeg blir såpass irritert på'n fordi jeg ikke liker menn. Bare hater utro folk.

Anonymous poster hash: 456ce...6bc
  • Liker 1
Skrevet

Hun vil kun virke som ei gærn skrulle om hun skulle finne på å gjøre noe slikt. Hun har da på ingen måte noen rett på det smykket uansett.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan hun ikke kreve smykket tilbake.

Jeg hadde aldri satt meg i en situasjon der jeg var den andre kvinnen med vilje, men om han f.eks hadde sagt at han var singel, ga meg et smykke, og en kvinne møtte opp på døra mi for å kreve det tilbake hadde jeg låst døra og ringt politiet.

Jeg skjønner på en måte tankegangen, men hva skal det egentlig hjelpe til om hun får tak i det? Hun kommer jo aldri til å hå med det, og det kommer bare til å gjøre vondt å se på det.

Jeg tror det er best å bare legge denne ideen fra seg og gå videre.

Anonymous poster hash: dda82...4ec

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo uansett ikke sikkert denne kvinnen i det hele tatt HAR smykket lenger. Jeg har ikke beholdt gaver fra menn jeg ikke lenger har med å gjøre.

Anonymous poster hash: dda82...4ec

• Liker 3
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Man kan se på det to måter.

Smykket er en død ting og har ikke noe å si for et menneske dersom det ikke vektlegges av vedkommende.

Eller kan man velge å se på smykket som en kjærlighets erklæring.

Vi mennesker har ulike behov for å komme oss videre når vi blir utsatt for slike tillitsbrudd. Noen vil vite alt om det som har skjedd, vite mest mulig om den andre kvinnen, mens noen ønsker bare å finne en måte å gå videre på. Din søster er vel i en kategori for seg selv.

Selv syns jeg det er urimelig krav fra din søster. Om mannen hennes har brukt felles økonomi til å kjøpe smykke til en annen kvinne er han bare like mye utro, samt økonomisk utro.

Kan godt forstå at din søster er "hevnlysten" i mangel på et bedre ord. Men det hun gjør bidrar bare med mer drama til situasjonen.

Hun kan godt trappe opp hos kvinnen eller avtale et møte hvor søsteren din kan ta oppgjør med både henne for å komme seg videre. Men for et smykke sin del ?, nei det blir bare for dumt i mine øyne.

Hun har ikke rett til å kreve et smykke tilbake. Hun har rett til å kreve en mann som er trofast.

Endret av Coolaid
Skrevet

Du må bare stoppe henne.. Hun vil vel ikke latterliggjøre seg selv ovenfor elskerinnen (og alle de andre elskerinnen vil fortelle om dette..)? Jeg tror nemlig at det er dessverre det eneste hun vil "oppnå" ved å kreve smykket tilbake. Closure eller kontroll over situasjonen kan hun se langt etter.

AnonymBruker
Skrevet

Hun må gjerne kreve det tilbake, men elskerinnen har ingen plikt til å gi henne det. Vil din søster takle å få et nei?

Jeg ville aldri krevd tilbake en gave noen andre har gitt bort. Det høres bare tullete ut og jeg tror ikke søsteren din vil komme godt ut av den situasjonen.

Anonymous poster hash: 69c78...c9b
Gjest Knuse
Skrevet

Det er jo bare sørgelig latterlig. Du må snakke henne fra det.

AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel heller om at hun vil treffe/konfrontere kvinnen. Og det vil få henne til å fremstå veldig umoden.

Hun har ikke rett på smykket. Og det er heller ikke det som skal til for at hun kan gå videre.

Anonymous poster hash: c59d8...8fb
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mye skrullete kvinnfolk det fins!

Anonymous poster hash: 16bc4...ce7

Gjest Lille-pus
Skrevet

Å kjære vene!

Jeg tror du bør nærmest kommandere din søster til å oppsøke hjelp.

Hva jeg ville tenkt dersom det i teorien hadde dukket opp en slik skrulle på døren min og krevd å få et smykke noen hadde gitt meg... med begrunnelsen at det var 'hennes' fordi en mann hun mente å ha et forhold til hadde gitt meg smykket?

- jeg hadde ringt Politiet.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei!

Jeg har en søster som dessverre ble utsatt for utroskap for ca ett år siden. Hun kverner fremdeles rundt saken og sliter sterkt med at jenta mannen falt for ga henne et smykke. Nå ønsker hun å reise til denne jenta for å kreve det tilbake. Hun kaller det sitt fordi det kommer fra hennes mann.

Selv synes jeg det høres litt vel overilt ut. Og ikke minst at det får henne til å fremstå som svært umoden. Kvinnen er i 40-årene. Selv sier hun at hun er nødt til å kreve det tilbake for å komme videre.

Hva tenker dere om å trappe opp hjemme hos folk på den måten?

Anonymous poster hash: 9c5c6...bff

Wow. Her har utroskapen gitt din søster virkelig store problemer! Skjønner ikke at hun kan tenke tanken en gang jeg. Bra hun har deg som tenker fornuftig. Håper virkelig hun lytter til deg.

For dette hun mener og tenker er litt galskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...