AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Jeg er bare nødt å få ting ut før det går i ball for meg. Samboeren min er utrolig naiv. Han tror alt kommer til å gå på skinner uten å gjøre noe. Han trodde han kom til å få jobb og at alt kom til å gå bra, men det tok han flere måneder å forstå at han faktisk måtte gjøre mer enn bare å lete på finn.no for å få seg jobb. Jeg endte opp med å betale husleiene for han før han deretter begynte å nave. Han fikk seg jobb etter et halvt år(+) og har nå jobbet et par måneder. Nå skal vi flytte og vi skal ut FØR 1. august. Altså, under en måned igjen. Han er LIKE avslappet som alltid og det stresser meg ekstra. Han er alene i leiligheten til utflytting mens jeg er borte for å jobbe (skal hjem en snartur for å vaske hele kåken). Derfor minner jeg han oftere om å fikse ødelagte gjenstander i leiligheta + pante alle flaskene (masse, masse flasker) som står stående i gangen før jeg kommer, noe han ikke har gjort tidligere. Hans grunn er "det er ikke så stress". Nå er det et par uker igjen og det er like rotete og han mener jeg stresser og maser for mye. Hva annet skal jeg gjøre? Jeg kan jo ikke gjøre ALT alene... Jeg er så sikker på at leiligheta ikke ser ut når jeg kommer hjem, og at jeg må gjøre det meste selv, og nå er han irritert på meg fordi jeg maser på han. Han er ikke vant til at jeg maser, men er det rart at jeg gjør det? Han sier jo ingenting til meg, så jeg vet jo ikke om han gjort det han skal. Jeg er så frustrert. Alt han sier når jeg bare nevner ordene "utflytting", "vasking", "pakking" eller "panting" er: "Det er ikke stress", "stress ned", "du er blitt som moren min". Jeg er varm i toppen nå. Han er altfor avslappa! Og dette gjelder alt. Måtte bare få det ut. Han forstår ikke stress. Jeg vet ikke om han vet hva stress er en gang... Det virker jo ikke sånn... Han endte opp på nav og skyldte på alle andre enn seg selv. Han hadde ikke søkt på EN jobb en gang... Okei, nå stopper jeg. Godt å få det ut. Anonymous poster hash: f9266...534
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Det med jobb skjønner jeg var frustrerende. Det med flytting, herlighet, det er nesten en mnd til dere skal ut. Det ER jo faktisk ikke noe stress. Du trenger ikke begynne en mnd før dere flytter.Anonymous poster hash: 8bfd4...a2c 2
~white lady~ Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Vant til å få alt i hendene, den her karen her? Slitsomt med sånne, de er vanskelige å oppdra. Han burde faktisk få gang på ting, mye tar lenger tid enn man tror. Er midt i flytteprosess selv, og det tar mer enn én dag, for å si det sånn. 3
Fiolinisten Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Sier som samboeren din, stress ned! Det er ennå lenge igjen til du skal flytte, og selv om en skal flytte så trenger en ikke å mase på partneren i lang tid før. 1
søtpai Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Føler med deg! Har en sånn type selv, MEN når jeg eksploderer så skjerper han seg. Skjønner at du syns det er stressende. Er jo slitsomt når man må være alene om det meste! Hva om du snur på rollene? Ikke bry deg og se hva som skjer? Slike typer gjør ikke noe når de vet at de har en/noen til å gjøre det for dem.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Din kontrollerende oppførsel er jo verre enn at han er litt treg av seg. Menn blir bare tregere av slike kvinner. Dette kan du ordne TS Anonymous poster hash: 0e3b5...504 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Din kontrollerende oppførsel er jo verre enn at han er litt treg av seg. Menn blir bare tregere av slike kvinner. Dette kan du ordne TS Anonymous poster hash: 0e3b5...504 Sludder og pølsevev. For det første kan du ikke generalisere på den måten, det er ikke noe "menn" og "kvinner"- vi er individuelle! For det andre: Menn som er så "avslappa" (og kvinner!), er gjerne vant til at andre folk ordner opp for dem, noe som gjør dem enda mer "avslappa". Jeg sier: Mas enda mer til vanlig. Han får få ut fingeren og bidra. Alternativet er at du gjør det selv. Du må nesten bare se hva du orker. Han blir ikke tregere av at du maser på ham, og gjør han det, er han TRASSIG i tillegg, og noe mindre tiltrekkende enn en lat, barnslig fyr skal man lete lenge etter i min bok. Anonymous poster hash: 2a02b...a3a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Han her er jo ein 8-åring. 8-åringar reagerer på masing med trass og surmuling. Viss du skal oppdra han (for det er jo morsrolla du har glidd inn i), så må du begynne på scracth, med pisk og gulrot. Så lenge han slepp å ta følgene/konsekvensane når han er lat og treig så vil han aldri endre seg. Anonymous poster hash: c6744...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå