Gjest Lyeta* Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 Har noen prøvd å lage kjøttkaker av kyllingkjøttdeig? Hva tilsatte dere i så fall? Burde vel være godt med stua kål til dette som til vanlige kjøttkaker...?? :-? Lyeta
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Jeg tilsatt finhakket løk, litt oregano, paprikapulver, salt, pepper, egg og finhakket chili. Ble veldig godt.
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Det smakte godt, men husk å tilsette masse krydder hvis du skal prøve, ellers så blir de tamme og smakløse. Er ikke helt sikker på hva jeg tilsatte av krydder, men hadde i vert fall masse løk og hvitløk.
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Ja, hvitløk selvsagt. Glemte å nevne det, men det er et must. Masse hvitløk.
Soul Skrevet 23. juni 2004 #5 Skrevet 23. juni 2004 Enig med dere, krydder og løk/hvitløk er kjempeviktig! Gjerne litt hakket paprika også, det ser så fint ut. Egg for å binde, og istedet for mel/potetsmel kan man bruke moste kokte poteter f.eks. Lager kun kjøttkaker av kylling eller kalkunfarse jeg. Syns det blir veldig godt!
Rapitap Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har laget det i dag. Tok 2 egg, kvernet hel pepper, 3 tørkede chili og hev oppi. En dæsj med hvetemel og soyasuas, gressløk og vårløk (hakket). Stekte dem i jernpanne. 6 store karbisser ble det utav 450 gr. kylling farse. De ble crispy, hot og yummy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå