Gå til innhold

Rare vaner hos hund...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det bare ulldotten min, eller har andre hunder som må ta med seg maten fra matskåla og bort til et teppe/fillerye/senga si??

Blir litt sliten av at ulldotten jogger fram og tilbake med en og en kule mat i kjeften... Hun har jo nesten tygget den opp før hun kommer fram, også må hun snu for å hente en ny en...

Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow

Min forrige hund gjorde alltid det.. Vi prøvde å legge en rye under matskåle for å se om det hjalp, men det funka ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Hunder er flokkdyr, noe av instinktene ligger dypt. Når en ulv spiser byttet sammen med flokken, tar den "sin del" (hvis den er heldig) bort fra flokken så ingen andre skal få tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt.

Får hun vanlig, oppbløtt tørrfor, så spiser hun på kjøkkenet (på plassen der skåla står). Hvis hun får større ting, som en skive loff eller noe, så bærer hun det med seg og legger seg under salongbordet (ikke der vi sitter).

Bærer hunden med seg oppblødte tørrfor-kuler altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er flokkdyr' date=' noe av instinktene ligger dypt. Når en ulv spiser byttet sammen med flokken, tar den "sin del" (hvis den er heldig) bort fra flokken så ingen andre skal få tak i det.[/quote']

Men ulldotten har matskåla si et annet sted enn der vi sitter - så når hun tar med seg maten, så går hun dit vi sitter, som regel...

Snodig dyr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bærer hunden med seg oppblødte tørrfor-kuler altså?

Hun får ikke oppbløtt tørrfôr, så hun tar med seg tørre kuler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bløte opp foret da?

Det anbefales å bløte opp foret uansett, slik at hunden får mer utbytte av næringen før den kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Min bærer også kulene inn på teppet og spiser der. Han tar foresten med seg all mat inn, ikke alltid like gøy når det er middagsrester i skålen :-?

Det MÅ liksom være et teppe under han når han skal spise, *ler*

Han har fillerye på kjøkkenet også men den er ikke god nok. Da heller stueteppet

Jeg bløter ikke foret. Det er sløsing å måte kaste det når han da ikke spiser - og dessuten har tennene godt av å knaske og jobbe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gjør også det. Tar med seg en bit av gangen vekk fra matskåla og under bordet ved sofaen der vi sitter. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales å bløte opp foret? Hæ? Det har jeg ikke hørt. Tvert i mot er tørrfor viktig for vedlikehold av tennene, det blir nærmest som tannpuss å regne (mindre tannsten osv).

Tenk deg om du selv skulle spise kun most mat, hadde du ikke fått dilla? Noen ganger trenger vi en gulrot å knaske på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å bløte opp foret har jeg hørt flere ganger. Ang. noe å tygge på,så er dyret mitt såpass "glupsk" at hun svelger pelletsene hele. Pleier å gi henne et bein o.l. i ny og ne med tanke på tennene.

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Xavia

Hunden min gjør gjerne sånn. Tar med seg maten bort til teppet sitt.

Av og til litt av tørrforet, men han gjør det helst hvis han har fått en ekstra godbit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..voffsen min vil helst ha med oss bort til matskålen sin han, så vi kan holde han med selskap mens han spiser.

Hvis jeg kjøper "knuteben" til han (hudben med knute på hver side), så tygger han kun på det hvis en av oss holder i det . Det blir dermed alltid en knute igjen som ikke blir spist, fordi vi ikke har så lyst til å holde i den knuten som han har inni munnen og tygger på (han vil helst vi da skal holde på knuten inni mummen hans)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund bruker og spise tørrforet på kjøkkenet.Men får han knekkebrød,brødskive eller annet må han på plassen sin i stua for å spise det.

koldbruna :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...