AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har alltid brukt sølv øredobber. Har aldri reagert på dem. Da jeg prøvde disse man har på hm, cubus osv hsr jeg opplevd at selve pinnen på dobben er blitt grønn, men så var jeg uten noe i ørene i over ett halvt år, og så begynner hullene å veske med en gang jeg bruker dobber igjen. Hvorfor skjer dette nå når jeg nærmer meg 30, aldri vært noe problem før. Finnes det noen øredobbel jeg kan prøve som jeg ikke reagerer på, eller reagerer man på alt dersom hullene først har gjort seg vanskelig. Anonymous poster hash: 97ce1...635
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Nikkel-allergi? Tviler på at øredobbene hm og Cubus selger er i sølv, så jeg ville tatt turen til en gullsmed og kjøpt et par øredobber der. Anonymous poster hash: d539c...02e 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Jeg reagerer på nesten alle typer øredobber. Det eneste som går er rent gull. Selv sølv reagerer jeg på av og til. Og hos meg er det nikkelallergi. Går bra i noen få timer til fest, men annet enn det er det bare å glemme alt som ikke er ekte gull. Anonymous poster hash: c3c32...1ce
Høstblader Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Har du prøvd titan? Det kan jeg bruke uten problemer (jeg reagerer på sølv).
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 De på hm, cubus og lignende butikker er ikke sølv. Du kan sjekke det ved å se etter stempel, sølv skal være stemplet med 925 (og så ser man det jo ofte også på prisen) Anonymous poster hash: 84f11...fdb
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 AnonymBruker, on 07 Jul 2014 - 02:14, said: De på hm, cubus og lignende butikker er ikke sølv. Du kan sjekke det ved å se etter stempel, sølv skal være stemplet med 925 (og så ser man det jo ofte også på prisen) Anonymous poster hash: 84f11...fdb Smykker som er stemplet 830 er også sølv. Anonymous poster hash: d539c...02e
lemon-aid Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Et tips: Lakkér øredobbene (tuppen) med blank top coat, da slipper de å bli grønne, og du vil sannsynligvis ikke reagere :-)
Jade Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Nikkelallergi er noe man kan få ved å ha for mye kontakt med nikkel. Det er helt normalt å få nikkelallergi så sent, selv om du ikke har hatt det tidligere. Nikkel finnes i uekte smykker, men kan også finnes i sølv, og til og med gull. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå