AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Har gjennom skole, fått meg en venninne som er muslim. Hun er noen år yngre enn meg, men hun er veldig utadvendt og kontaktsøkende, og av alle de andre i klassen, var det vel meg hun kom best overens med. Hun er veldig hyggelig å sånn, men hun er jo veldig religiøs, bruker hijab og veldig konservative klær. Hun er samtidig veldig opptatt av mote, interiør og andre ting som jeg kaller matrielle, uviktige ting, og hun bruker mye tid på det. Hun er i starten av 20-årene og har allerede rukket å vært gift i nesten ett år, før hun skilte seg, fordi han visstnok ikke viste seg å være "respektabel" nok, da han brøt sitt løfte til henne om å ikke begynne å røyke, snuse eller smake alkohol. Neppe en skilmissegrunn for de fleste nordmenn, men.. Hun bor nå alene og er arbeidsledig. Hun snakker mye om utdanning og alt hun skal gjøre/bli, men jeg tror det stopper der. Hun er veldig lite selvstendig, og tekster meg, ringer meg ofte og sender 50 snaps daglig, jeg slettet til slutt hele snapchat. Hun har ett veldig enkelt syn på livet, tror at alt blir servert på sølvfat, samtidig som hun er veldig opptatt av uviktige ting som moter, interiør, overtro, religion osv. Noen ganger høres det ut som om hun vil prøve å overbevise meg om at islam er så flott og fint, også er hun overtroisk i den forstand at hun tror ulike ritualer og ting skal gi oss evig lykke og suksess. Veldig ofte blir jeg bare sliten av å høre om alt tullet, fordi jeg lever med begge beina godt plantet på jorda, og er vant med å klare meg selv. Hun klarer ikke å skifte en lyspære selv en gang, og veldig ofte spør hun meg om jeg vil bli med til byen, bare for å bruke penger på tull og gå på vindushopping av dyre interiør-artikler som verken jeg eller hun selv ville hatt råd til å kjøpe på mange år enda.. Jeg er veldig dårlig på å avvise folk, og pleier derfor ofte å bare ikke svare henne når hun ringer osv. Men jeg kan jo ikke alltid være "opptatt". Hvordan skal jeg gjøre dette?Anonymous poster hash: 74796...078
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Har gjennom skole, fått meg en venninne som er muslim. Hun er noen år yngre enn meg, men hun er veldig utadvendt og kontaktsøkende, og av alle de andre i klassen, var det vel meg hun kom best overens med. Hun er veldig hyggelig å sånn, men hun er jo veldig religiøs, bruker hijab og veldig konservative klær. Hun er samtidig veldig opptatt av mote, interiør og andre ting som jeg kaller matrielle, uviktige ting, og hun bruker mye tid på det. Hun er i starten av 20-årene og har allerede rukket å vært gift i nesten ett år, før hun skilte seg, fordi han visstnok ikke viste seg å være "respektabel" nok, da han brøt sitt løfte til henne om å ikke begynne å røyke, snuse eller smake alkohol. Neppe en skilmissegrunn for de fleste nordmenn, men.. Hun bor nå alene og er arbeidsledig. Hun snakker mye om utdanning og alt hun skal gjøre/bli, men jeg tror det stopper der. Hun er veldig lite selvstendig, og tekster meg, ringer meg ofte og sender 50 snaps daglig, jeg slettet til slutt hele snapchat. Hun har ett veldig enkelt syn på livet, tror at alt blir servert på sølvfat, samtidig som hun er veldig opptatt av uviktige ting som moter, interiør, overtro, religion osv. Noen ganger høres det ut som om hun vil prøve å overbevise meg om at islam er så flott og fint, også er hun overtroisk i den forstand at hun tror ulike ritualer og ting skal gi oss evig lykke og suksess. Veldig ofte blir jeg bare sliten av å høre om alt tullet, fordi jeg lever med begge beina godt plantet på jorda, og er vant med å klare meg selv. Hun klarer ikke å skifte en lyspære selv en gang, og veldig ofte spør hun meg om jeg vil bli med til byen, bare for å bruke penger på tull og gå på vindushopping av dyre interiør-artikler som verken jeg eller hun selv ville hatt råd til å kjøpe på mange år enda.. Jeg er veldig dårlig på å avvise folk, og pleier derfor ofte å bare ikke svare henne når hun ringer osv. Men jeg kan jo ikke alltid være "opptatt". Hvordan skal jeg gjøre dette?Anonymous poster hash: 74796...078 Svar henne av og til, på tlf, og trapp gradvis ned kontakten. Du kan jo si at det er mye annet du har nødt til å prioritere. (Og du trenger ikke å fortelle hva du trenger å prioritere) Anonymous poster hash: 02be0...63c
Gjest Ung tøff mann Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 (endret) Hva med at neste gang hun spør deg om å bli med på shopping, så takker du ja og etter litt så spør du om dere kan sette dere ned på en liten kaffe siden du kunne tenke deg og kjøpe en pils. Eller at du sender henne en melding og spør om hun kunne tenke seg og bli med og ta en øl og se på en VM kamp med noen kamerater. Problem solved! Endret 5. juli 2014 av Ung tøff mann 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå