Gå til innhold

Hva heter legevakt på svensk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som vet dette. Jeg må komme meg til legevakten nå iløpet av helgen. Er på ferie i Sverige og trenger litt hjelp med denne oversettelsen

Anonymous poster hash: 04fa1...2fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Akutmottagning.

Anonymous poster hash: 9e5f1...d7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vårdcentral mener jeg.

Anonymous poster hash: 79b54...5a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vårdcentral mener jeg.

Anonymous poster hash: 79b54...5a6

räddningstjänsten

Anonymous poster hash: 665a6...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helse & legehjelp

Nødtelefon; 112 for øyeblikkelig hjelp fra politi, brannvesen, ambulanse etc. Nødtelefonen er gratis.

Legebehandling

Dersom du trenger lege når du er i Sverige, ta kontakt med nærmeste legekontor (vårdcentral) eller akuttmottak på sykehus. Ta med deg pass, dokumenter og helsekort.

http://www.visitsweden.com/sverige-no/Sverige-fakta/How-you-do-things-in-Sweden/Helse--legehjelp/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"

Slik gjør man det i Sverige
Helse & legehjelp

Nødtelefon; 112 for øyeblikkelig hjelp fra politi, brannvesen, ambulanse etc. Nødtelefonen er gratis.

Legebehandling

Dersom du trenger lege når du er i Sverige, ta kontakt med nærmeste legekontor (vårdcentral) eller akuttmottak på sykehus. Ta med deg pass, dokumenter og helsekort.

De fleste hoteller og andre overnattingssteder i Sverige har kontakt med en lokal lege som raskt kommer i tilfelle sykdom. Lokale myndigheter tilbyr akutt medisinsk hjelp og hotellpersonale vil hjelpe gjester til den lokale legevakten eller nærmeste sykehus.

Nord-amerikanere eller andre land utenfor EU/EFTA må betale for medisinsk hjelp. Sørg for at du har helseforsikring og ta med deg nødvendige papirer på reisen.
Innbyggere fra EU/EFTA og noen andre land Sverige har spesialavtaler med, har samme rett til medisinsk behandling som svenskene."

http://www.visitsweden.com/sverige-no/Sverige-fakta/How-you-do-things-in-Sweden/Helse--legehjelp/

Anonymous poster hash: 665a6...da8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Ser pass blir nevnt,men jeg har fått legehjelp i Sverige flere ganger uten å vise pass. Det er vel ikke så vanlig at vi Nordmenn har med oss pass når vi ferierer i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Vårdcentralen blir mer som en legevakt. (Selv om det er mye mer enn bare legevakt)

Akutmottagningen blir da akuttmottaket.

Er du usikker så ringer du 112 og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårdcentral er legekontor/legesenter.

Det er akuten, akutmottagning du skal til. Men noen vårdcentraler har åpent på kvelden for mindre problemer. I storstedene i allefall.

Bor i Sverige, så det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...