Gå til innhold

Gå alene på festival - blir man sett rart på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har gått på konsert alene før? Det er et band jeg har lyst til å se på en festival, men jeg kjenner ingen som er fan av det samme bandet. Så hvis jeg skal få sett dem, så må jeg vel nesten gå alene. Men jeg lurer på om folk vil se rart på meg da? Eller blir det mer sånn at jeg "forsvinner i mengden"?

Anonymous poster hash: b38d3...a4a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her som har gått på konsert alene før? Det er et band jeg har lyst til å se på en festival, men jeg kjenner ingen som er fan av det samme bandet. Så hvis jeg skal få sett dem, så må jeg vel nesten gå alene. Men jeg lurer på om folk vil se rart på meg da? Eller blir det mer sånn at jeg "forsvinner i mengden"?

Anonymous poster hash: b38d3...a4a

Ingen vil jo vite at du er der alene :)

Hadde jeg sett deg gående forbi meg alene hadde jeg jo bare tenkt du var på vei til baren eller toalettet. Hadde ikke tenkt på deg som rar i hvert fall :)

• Liker 2
Gjest knerw
Skrevet

Jeg har vært på mange konserter og festivaler alene. Ingen som ser rart på en bare p.g.a det. :)

Kan være litt kjipt å dra alene, men man kan jo bli kjent med folk hvis man bare tør å prate med folk. :)

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ingen som kommer til å se rart på deg. Kos deg på konsert!

Skrevet

Jeg endte opp alene på festival, satt alene og ingen så rart på meg :) Er ofte lettere å finne noen å snakke med :) Er det stor festival du skal på?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått alene på det før. Selv om jeg møtte folk jeg kjente noen lunde greit som jeg fikk "henge meg på med", så var det ikke så gøy som hvis jeg hadde reist med en god venninne.

Det var for øvrig en stand der som reklamerte for skolen jeg gikk på da, så jeg var en del frivillig i den uten egentlig å ha noen avtale med andre om det. Men der var det en stol, og jeg kunne jo svare godt om folk skulle komme med noen spørsmål vedrørende skolen i det minste. Husker en gang noen som gikk forbi meg som kommenterte at det var yndlingsskolen til bestestemora hans.. Så det var litt kleint.. Han så ikke på meg mens han sa det. De bare gikk forbi. Men selv om jeg har reist alene til sosiale settinger etter dette, så frister det ikke å reise på festival alene igjen.

Anonymous poster hash: 18d77...331
Gjest nobilian
Skrevet

Jeg hadde aldri gått på festival alene. Aldri.

Vaktene der har et system som gjør at de markerer deg for alle andre, så de kan se skjevt på deg når du ikke legger merke til det, og helsepersonellet der går alltid i sirkler rundt deg med antidepressiva i fall du skulle innse hvor alene du er.

Festivaler skulle egentlig vært forbudt i sin helhet. Eller omdøpt til deppivaler.

AnonymBruker
Skrevet

Klart man blir sett rart på. Ser jeg en person som går alene til konsert. Og det er veldig åpenbart. De har ingen å prate med. Bare står der alene å digger musikken. Veldig flaut. Jeg vil helt klart mistenke at den personen er viggo venneløs.

Hvorfor utsette deg for dette her ts?

Anonymous poster hash: f8d24...750
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg er klart mer positiv enn flere andre her inne host host... Tullball at du blir markert som noe som helst osv eller sett på av vakter eller helsepersonell.

Jeg har gått på en del konserter alene, og det er null problem. Ingen ser rart på meg. Det handler kanskje mest at man føler seg litt ensom eller dum.

Går du på konsert eller festival alene med en positiv innstilling om å ha det gøy og treffe mennesker så gjør du det. De fleste på konsert er vennlig innstilt og mange snakker med alle.

Jeg syns du skal " utsette" deg for å gå. Enjoy favorittbandet ditt, det kommer du ikke til å angre på.

Hva heter bandet ? :)

Skrevet (endret)

Selfølgelig kan du det. Det er så mange andre folk der at ingen vil merke det en gang. Sikkert mange andre som er alene og. Du kan fort nok komme i kontakt med andre og.

Endret av Cordelia
AnonymBruker
Skrevet

Du blir bare sett rart på av rare folk, sånne som ikke tør gå noe sted alene selv i voksen alder.

Anonymous poster hash: a7cf3...fb7
  • Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har tidligere jobbet mye på festivalet, og har sett mange som kommer alene.

Ingenting spesielt med det. Så lenge det ser ut som at de har det bra så tenker jeg ikke noe mer over det :)

Skrevet

Var alene på festival i fjor - intet problem. Kom i snakk med folk og bare koste meg i finværet. Er ingen som ser rart på deg, bare slapp av og kos deg!

Skrevet

Klart du kan gå alene! Jeg har ikke reist alene på festival selv, men det hender at vi deler oss opp og går på ulike konserter, så da ser man jo alene ut. Jeg har aldri fått reaksjoner på det, men på Hove i år fikk en venn spørsmål om han ville henge med en gjeng som syns han så ensom ut. Er du litt sosial finner du nok noen å henge med, om du ønsker det. Ellers tror jeg ikke det er noe folk flest tenker over. Jeg har selv, på alle konsertene jeg har vært på, bare lagt merke til én person som muligens var alene, og det var kun fordi han var så kjekk at jeg la merke til ham (alene) hele tiden :fnise:

Skrevet

Hva er det enkelte folk her snakker om? Selvfølgelig kan man dra alene på festival, det fins jo f.eks. haugevis av folk som drar alene til Roskilde. Selv har jeg vært "alene" i et stappfullt Oslo Spektrum på Kaizerskonsert, siden søstra mi umiddelbart havnet helt bak i publikum da hun ikke var fullt så interessert i bandet som meg. Følte meg som "en av gjengen" likevel, sammen med folka som stod langt fremme og koste seg på konsert, og selvfølgelig ikke analyserte hvem som kom alene og hvem som kom i gruppe.

I tillegg kan du jo ta deg en dram eller fire på festival, som gjør at du kommer enklere i snakk med folk rundt deg (som i tillegg digger samme band som deg?? :):ol:)

Tre ord: Go for it.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...