AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Jeg er ei jente på 23 år; 168 cm og 58-59 kg. Ønsker å gå ned til ca 53 kg, men er helt grønn når det kommer til trening, jeg vet hva jeg burde spise, men er veldig kresen og faller lett for fristelsen (spesielt sukker og salt). Har begynt på 30 days shred (20 minutter trening hver dag), og er på dag 1 level 1. Har i tillegg tenkt til å begynne å gå til og fra jobb hver dag (5 dager pr uke, ca 40 min hver vei). Ellers prøver jeg holde usunne ting til 1 dag uka, spise mer frukt/grønt, spise lite/ofte, drikke mer vann. Sliter veldig med middager som skal være sunne og fristende + gjerne også billig. Frem til dags dato kan jeg inne huske sist gang jeg gikk en hel dag uten noe sukker. Synes det er veldig drøyt egentlig, og ønsker å endre på dette.. Hvis jeg følger trening som nevnt over og skjerper meg litt når det kommer til kosthold, kan dette være et greit opplegg for å komme tilbake på trivselsvekta, og ikke minst holde meg der + ønsker en strammere kropp. Kom gjerne med tips:)Anonymous poster hash: 6a855...aee
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 *Venter på Runforit sine "jeg kan alt" kommentarer* Anonymous poster hash: bd6e5...a22 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Runforit har fornuftige råd synes jeg. Hun er ikke ekstrem i verken den ene eller andre retningen. Anonymous poster hash: afa3e...316 2
Gjest Runforit Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 (endret) *Venter på Runforit sine "jeg kan alt" kommentarer* Anonymous poster hash: bd6e5...a22 Hva med å komme med noe konstruktivt som kan hjelpe TS fremfor å irritere deg over andres råd? Om du mener at mine råd er helt bak mål så kan du enten komme med fakta og kilder som tilsier at det jeg anbefaler er helt på bærtur eller så kan du kommer med råd som faktisk kan være behjelpelig for TS. Om du prøver å lage sur stemning eller provosere meg så kan jeg fortelle med en gang at jeg ikke tar meg nær av at en anonym bruker på et forum ikke har noe bedre å gjøre med tiden sin enn å prøve å hakke og lage dårlig stemning. Endret 5. juli 2014 av Runforit 2
Gjest Runforit Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Jeg er ei jente på 23 år; 168 cm og 58-59 kg. Ønsker å gå ned til ca 53 kg, men er helt grønn når det kommer til trening, jeg vet hva jeg burde spise, men er veldig kresen og faller lett for fristelsen (spesielt sukker og salt). Har begynt på 30 days shred (20 minutter trening hver dag), og er på dag 1 level 1. Har i tillegg tenkt til å begynne å gå til og fra jobb hver dag (5 dager pr uke, ca 40 min hver vei). Ellers prøver jeg holde usunne ting til 1 dag uka, spise mer frukt/grønt, spise lite/ofte, drikke mer vann. Sliter veldig med middager som skal være sunne og fristende + gjerne også billig. Frem til dags dato kan jeg inne huske sist gang jeg gikk en hel dag uten noe sukker. Synes det er veldig drøyt egentlig, og ønsker å endre på dette.. Hvis jeg følger trening som nevnt over og skjerper meg litt når det kommer til kosthold, kan dette være et greit opplegg for å komme tilbake på trivselsvekta, og ikke minst holde meg der + ønsker en strammere kropp. Kom gjerne med tips:)Anonymous poster hash: 6a855...aee Du kan absolutt komme i form ved hjemmetrening. Ofte går det hånd i hånd å starte å trene og spise bedre. De fleste føler for å spise bedre mat og drikke mer vann når de trener og får svettet litt. Sukkercravings er tøft, men man kan bli kvitt det. Man må bare være konsekvent en liten periode. De fleste får mest sukkersug om de har et svingende blodsukker så med et kosthold som holder blodsukkeret stabilt så vil du nok merke stor forskjell på sukkersuget. Om du du spiser godt med proteiner og fett og får trege karbohydrater fra havregryn, søtpotet, grønnsaker, bønner, kikkerter, fullkornsris/pasta etc så vil du nok merke at søtsuget vil forsvinne raskere. Som snacks og kos er nøtter og frukt fin erstatning for godteri. Gjerne som dessert og kveldskos om du er litt sugen på noe Så lenge du blir mer aktiv og spise nok og rett mat så vil målene krympe. Vekta i seg selv er ikke så viktig. Det er balansen mellom fett og muskler som avgjør om du ser fit ut. 2
Pringle Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 *Venter på Runforit sine "jeg kan alt" kommentarer* Anonymous poster hash: bd6e5...a22 Synes den var unødvendig. Runforit er kunnskapsrik og erfaren og deler med seg fornuftige råd, hva er i veien med det?? 2
Purple Diamond Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Etter at jeg begynte å trene og spise sunnere, har sukker- og saltsuget blitt mye mindre. Det har f.eks. hjulpet å spise masse grønnsaker til lunsj/middag. F.eks. ørretfilet, litt fullkornspasta og masse grønnsaker + kesam/rømme til. Veldig godt, og så holder det meg mett lenge :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå