pluttipott Skrevet 5. juli 2014 #1 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg fikk B på en hjemmeeksamen i vår, og ønsket å vite hva jeg kunne gjøre bedre neste gang for å eventuelt få en A på senere eksamener. Da skrev jeg til skolen og bad om begrunnelse på karakteren jeg fikk, og i brevet jeg fikk i posten etterpå står det: "Begrunnelse for karakter A: Kandidatnummer *** ", og videre en begrunnelse på karakter A. I begrunnelsen står det ingenting om noe som trekker en fra A og ned til B, så jeg tviler på at det er skrivefeil at det står A. Kan dette bety at de har revurdert oppgaven og trukket meg opp da jeg bad om begrunnelse, er det mulig? Eller må man alltid klage for at de skal kunne endre på karakteren? Er dette bare en generell begrunnelse på hva man må gjøre for å oppnå en A - men de gjør det da vel ikke så lettvint at de ikke gidder å se på min oppgave hva jeg må forbedre? Erfaringer eller noen som vet? Og ja, jeg skal ringe skolen og høre til uka, men er så spent på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Del Skrevet 5. juli 2014 Er dette UiO? De har tullet mye i det siste og sendt ut feil begrunnelser. Er du sikker på at begrunnelsen er myntet på din oppgave, og har du sjekket karakter i studentweb? Jeg tror ikke det er noen normal praksis å endre karakter bare fordi det blir bedt om begrunnelse, kun ved klage. Anonymous poster hash: e3833...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluttipott Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juli 2014 Er dette UiO? De har tullet mye i det siste og sendt ut feil begrunnelser. Er du sikker på at begrunnelsen er myntet på din oppgave, og har du sjekket karakter i studentweb? Jeg tror ikke det er noen normal praksis å endre karakter bare fordi det blir bedt om begrunnelse, kun ved klage. Anonymous poster hash: e3833...790 Nei, det er ikke UiO. På studentweb står det B, men skolen har vært svært treige med å oppdatere karakterer på studentweb gjennom hele studieåret.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Del Skrevet 5. juli 2014 Ok, jeg spør igjen: samsvarer begrunnelsen med din oppgave og ditt kandidatnummer? Står det noe sted at de har gått vekk fra opprinnelig karakter? Anonymous poster hash: e3833...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluttipott Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 5. juli 2014 Ok, jeg spør igjen: samsvarer begrunnelsen med din oppgave og ditt kandidatnummer? Står det noe sted at de har gått vekk fra opprinnelig karakter? Anonymous poster hash: e3833...790 Jeg svarte ikke noe spesifikt på det fordi jeg aner ikke om det samsvarer, begrunnelsen som står er en svært positiv omtale av en A-oppgave og det kunne godt ha vært myntet på min, eller ikke vært myntet på min. Jeg vet at jeg skriver godt og har jo allerede kun fått B og A i andre fag, så dette er utrolig vanskelig å si. Og nei det står ikke noe sted at de har gått vekk fra opprinnelig karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Del Skrevet 5. juli 2014 Enten har de ført inn feil karakter i Studentweb (det skjedde med ei i klassen min) eller så har du fått begrunnelsen til en annen student Anonymous poster hash: 7d8b9...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluttipott Skrevet 5. juli 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 5. juli 2014 Enten har de ført inn feil karakter i Studentweb (det skjedde med ei i klassen min) eller så har du fått begrunnelsen til en annen student Anonymous poster hash: 7d8b9...d85 Mulig begge deler, men merkelig om jeg har fått begrunnelsen til en annen student da det står: "Begrunnelse på karakter A: Kandidat *** ", altså mitt kandidatnummer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 5. juli 2014 #8 Del Skrevet 5. juli 2014 Mulig begge deler, men merkelig om jeg har fått begrunnelsen til en annen student da det står: "Begrunnelse på karakter A: Kandidat *** ", altså mitt kandidatnummer... Det kan høres ut som du har fått feil karakter da? Ta kontakt med skolen og fortell at du har fått begrunnelse for en A, men har fått en B på studentweb. Dersom det står ditt kandidatnummer på begrunnelsen så må jo karakteren på studentweb være feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg fikk B en gang og ba om skriftlig begrunnelse. I begrunnelsen stod det alt som var bra med oppgaven min, og ingenting negativt. Jeg valgte å klage. Karakteren ble uendret. Jeg synes altså ikke dette er så utenkelig som de andre i tråden, da jeg har opplevd det selv. Karakteren blir ikke endret uten klage så fremt det ikke faktisk er skrevet feil av administrasjonen. Anonymous poster hash: dcfbf...9ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 5. juli 2014 #10 Del Skrevet 5. juli 2014 (endret) Jeg fikk B en gang og ba om skriftlig begrunnelse. I begrunnelsen stod det alt som var bra med oppgaven min, og ingenting negativt. Jeg valgte å klage. Karakteren ble uendret. Jeg synes altså ikke dette er så utenkelig som de andre i tråden, da jeg har opplevd det selv. Karakteren blir ikke endret uten klage så fremt det ikke faktisk er skrevet feil av administrasjonen. Anonymous poster hash: dcfbf...9ff Ja men her går det frem at oppgavne er vurdert etter karakteren A som det står i begrunnelsen. I begrunnelser er det vanlig at karakteren blir nevnt. Det ble det gjort hos meg også når jeg ba om begrunnelse. Endret 5. juli 2014 av lillsunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Del Skrevet 5. juli 2014 Jeg opplevde at jeg fikk stryk på bacheloroppgaven min, og da jeg søkte om begrunnelse fikk jeg plutselig begrunnelsen for en B. Det er mulig administrasjonen har gjort en feil. Anonymous poster hash: 036db...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluttipott Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #12 Del Skrevet 6. juli 2014 Det kan høres ut som du har fått feil karakter da? Ta kontakt med skolen og fortell at du har fått begrunnelse for en A, men har fått en B på studentweb. Dersom det står ditt kandidatnummer på begrunnelsen så må jo karakteren på studentweb være feil. Jeg opplevde at jeg fikk stryk på bacheloroppgaven min, og da jeg søkte om begrunnelse fikk jeg plutselig begrunnelsen for en B. Det er mulig administrasjonen har gjort en feil.Anonymous poster hash: 036db...bae *Håper at jeg egentlig har fått en A, og at det som står på Studentweb er feil / de har endret karakteren til A* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #13 Del Skrevet 6. juli 2014 Dersom du sier i fra om dette TS, vil du skrive her hva som ble utfallet? Anonymous poster hash: ef80a...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluttipott Skrevet 6. juli 2014 Forfatter #14 Del Skrevet 6. juli 2014 Dersom du sier i fra om dette TS, vil du skrive her hva som ble utfallet? Anonymous poster hash: ef80a...45e Det skal jeg gjøre ringer skolen på tirsdag, så vet det nok da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluttipott Skrevet 8. juli 2014 Forfatter #15 Del Skrevet 8. juli 2014 Dersom du sier i fra om dette TS, vil du skrive her hva som ble utfallet? Anonymous poster hash: ef80a...45e Da fikk jeg endelig snakka med eksamenskontoret, men alle sensorene er på ferie så han kunne ikke finne ut og si sikkert hva som hadde skjedd før i august. Men han var likevel ganske sikker på at feilen lå i begrunnelsen jeg hadde fått, og ikke på Studentweb, da det er to forskjellige sensore uavhengig av hverandre som fører inn karakteren i Studentweb og at det var lite sannsynlig at begge de to gjorde samme feilen og skrev B i stedet for A.... (Det kommer opp en feilmelding dersom karakteren fra disse to ikke samsvarer med hverandre). I tillegg så sa han at de kunne ikke endre karakter på oppgaven min når jeg bare hadde bedt om begrunnelse. Så jeg har nok fått karakter B og ikke A Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #16 Del Skrevet 8. juli 2014 Da fikk jeg endelig snakka med eksamenskontoret, men alle sensorene er på ferie så han kunne ikke finne ut og si sikkert hva som hadde skjedd før i august. Men han var likevel ganske sikker på at feilen lå i begrunnelsen jeg hadde fått, og ikke på Studentweb, da det er to forskjellige sensore uavhengig av hverandre som fører inn karakteren i Studentweb og at det var lite sannsynlig at begge de to gjorde samme feilen og skrev B i stedet for A.... (Det kommer opp en feilmelding dersom karakteren fra disse to ikke samsvarer med hverandre). I tillegg så sa han at de kunne ikke endre karakter på oppgaven min når jeg bare hadde bedt om begrunnelse. Så jeg har nok fått karakter B og ikke A B er også en knallgod karakter! Anonymous poster hash: 4a895...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluttipott Skrevet 8. juli 2014 Forfatter #17 Del Skrevet 8. juli 2014 B er også en knallgod karakter! Anonymous poster hash: 4a895...8c9 Ja, jeg skal si meg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #18 Del Skrevet 8. juli 2014 kjipt da, men greit å få det avklart og så er det veldig betryggende å høre at det er to stykker som hver for seg skriver inn den samme karakteren! Anonymous poster hash: ef80a...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #19 Del Skrevet 8. juli 2014 Det høres ut som det vi også ville svart, det eneste som er feil er at det ikke er sensor som fører inn karakteren. Sensor fører karakteren på en protokoll, som føres inn av administrasjonen. Så feilen kan fremdeles ligge i at sensor har skrevet feil karakter på protokollen. Men det er riktig at feil i selve inntastingen ikke skjer, da det er to personer som gjør det uavhengig av hverandre og det kommer opp varsel med feil (heldigvis). Anonymous poster hash: dcfbf...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå