Gå til innhold

Hvor mye forventer dere av vgsungdommer hjemme fra hybel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om folk forventer noe av vgselever som bor på hybel i ukene, og er hjemme i helgene? Og i feriene, når de er hjemme en uke eller mer i strekk.

Må de gjøre noe husarbeid, rydde, lage middag, klippe plenen osv? Eller er de fritatt for dette, siden de har en hybel å holde orden på i ukene?

Hvordan er det med studenter som er hjemme hele jula og sommeren, må de bidra med noe?

Anonymous poster hash: daea4...91a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om folk forventer noe av vgselever som bor på hybel i ukene, og er hjemme i helgene? Og i feriene, når de er hjemme en uke eller mer i strekk.

Må de gjøre noe husarbeid, rydde, lage middag, klippe plenen osv? Eller er de fritatt for dette, siden de har en hybel å holde orden på i ukene?

Hvordan er det med studenter som er hjemme hele jula og sommeren, må de bidra med noe?

Anonymous poster hash: daea4...91a

Jeg synes alle skal hjelpe til noe, men i helgene synes jeg ungdommene skal få være litt fritatt for "større" oppgaver som å støvsuger, vaske osv. De har tross alt en hybel å holde i orden i tillegg til at de skal konsentrere seg om skolearbeid. Det er viktig å få tid til å hvile, og også å ha det litt gøy :) I lengre ferier synes jeg de kan bidra noe mer.

Anonymous poster hash: 6ace6...e76

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at de har sitt eget hushold å stå for. Men man kan jo be dem om å delta på noe eller hjelpe til av og til.

Og når de kommer "hjem til jul", er det vel naturlig at de er med litt på juleforberedelsene -det er jo koselig :)

Anonymous poster hash: e68ed...c25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor de hjemme hele sommerferien, hele juleferien etc skal de bidra på lik linje som når de bodde hjemme. Men for helger og kortere ferier syntes jeg godt de kan få fri. De er jo faktisk ganske ansvarlige for alderen i hverdagen allerede.

Når ueg studerte slapp jeg godt unna i feriene. Bidro med middagslaging selvsagt men ikke stort ut over det, men jeg jobba stort sett hele feriene da, så ferie hadde jeg egentlig ikke i det hele tatt. Så mamma var snill og lot meg slippe særlig husarbeid.

Anonymous poster hash: 5e4d5...5d2

AnonymBruker
Skrevet

VGSungdommer har ofte mer hjemlengsel og behov for hyggelig samvær enn de som bor hjemme hele uken, så jeg ville gjort endel for å gjøre oppholdet hyggelig.

Jeg hadde forventet at de holdt det normalt ryddig, men ikke at de deltok på rengjøringsoppgaver av større mengder som vasking av bad/gulvvask osv.

Jeg hadde nok stelt litt ekstra for dem ifht å legge på sengetøy/sørge for nyvasket rom osv, laget middag for dem+++ siden jeg ville savnet dem veldig. Og jeg er ikke husmortypen overhodet som duller og daller med ungene til fingerspissene.

Men jeg husker selv som tenåring at dette var en måte å føle seg veldig velkommen på.

Anonymous poster hash: 94af6...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...