AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Jeg datet en fyr for over en måned siden. Jeg har forklart han at jeg følte det ble feil mellom oss. Og forklarte grunnen til det. Det var en viss grunn til det, anngående hans liv og levesett som ikke passet meg inn. Siden jeg sa ifra har han mast flere ganger om dagen på meg. Og jeg føler at det virker truende og plagsomt ut. Altså han truer meg ikke, men han skriver på en pressende måte. Han skriver at han synes at grunnlaget for å gå fra hveandre er for dumt. Jeg har aldri vært sammen med fyren. Vi har bare datet. Så jeg får inntrykk av at han ser på oss som om det var noe mer enn det var. Jeg har barn, og er redd at han kan komme til å oppsøke meg eller barna på en måte. Jeg er redd at han er ustabil. Jeg fikk en følelse på meg at han virker veldig kontrollerende ut. Jeg følte at jeg kjente igjen måten han så på meg på, fra tidligere opplevelse fra da jeg var sammen med en kontrollerende mann. Og da ble jeg redd. Men dette har jeg ikke skrevet eller sagt til han. For da hadde jeg vært frekk. Er det rett av meg å bare kutte å svare han? Jeg prøver å ikke svare han nå, for jeg orker ikke dette mer. Jeg har svart han nok på det. Har skrevet at jeg trenger ro, og at jeg føler dette ble feil. Men han bare fortsetter. Noen tips? Jeg vet godt hvordan det er å bli avvist og såret. Jeg har taklet slike ting dårlig før jeg også, så forstår jo at hvis han var veldig interessert at han kan bli såret, og skrive mange meldinger, for det har jeg gjort selv før. Men nå sitter jeg på den siden og er frustrert og føler meg stresset av en som sender mange sutremeldinger til meg istedet. Og det er faktisk frustrerende. Jeg har ikke ment å være drittsekk mot han heller, men jeg kan ikke pga barna og meg selv være sammen med en jeg føler er ustabil. Jeg har en magefølelse av at han er kontrollerende og ustabil. Anonymous poster hash: 218dc...9ee
Polly Ester Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Ignorer, ja. Det er fullt lov til å si at du syns det er ubehagelig at han maser på deg og at du fra nå ikke ønsker å høre mer fra han og at du ikke kommer til å svare på flere av hans meldinger. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Bare å blokkere telefonnummer hans slik at meldinger og telefoner ikke når frem. Slett han også fra sosiale medier. Anonymous poster hash: ceb69...11d 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Hvis du ikke har gjort det, ville jeg sendt en siste melding med et konsist "årsaken til brudd er relevant så lenge det er slik jeg tenker og jeg kommer ikke til å ombestemme meg. Jeg vil sette pris på om du ikke kontakter meg igjen". Deretter ignorer. Dette virker veldig spesielt forresten, spesielt om det har gått en måned. Er det noen kulturforskjeller som spiller inn her også? Anonymous poster hash: 91a0c...909 2
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Så lenge du har sagt klart ifra at du ikke er interessert (altså ikke bare hintet slik mange kvinner gjør ), så syns jeg du bare skal ignorere mannen fra nå av. Det er ingen vits i å fortsette å prøve og forklare, avvise etc, for da vil han nok hele tiden øyne et lite håp om at han fortsatt har en sjanse. Bryt bare all kontakt tvert, uten noe mer forklaring. Når det er sagt; ta vare på alle meldinger han evnt fortsetter å sende. Siden han er såpass intens så kan dette være til hjelp dersom det skulle gå for langt og du f.eks anmelder han. 2
Gjest Bond Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Tråden ryddet for bilder med kopirett Bond, adm
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Ignorer Trådstarter: jeg ignorerer han mest mulig. Hater å måtte såre noen, for jeg har blitt så såret selv før da jeg har blitt dumpet i livet mitt. Men jeg har en god grunn for å dumpe han. Han virker ikke rederlig ut, og ærlig ut mot meg. Han har oppført seg som om han skjuler noe for meg, og dermed orker jeg det ikke mer. Og jeg har derfor mistet helt interessen for dette. I tillegg så virker hans å kontrollerende. Han ga meg like blikk som min eks ga meg. Og det skremmer. For han behandlet meg ikke bra, og dette vil jeg ikke oppleve igjen. Jeg merker at han er veldig masete. Men det beste er nok det at jeg har fortalt årsaken, og at pga at han ikke virket rederlig ut så føler jeg at det er helt feil for meg. Skrev at jeg trengte fred. Men det tok han ikke helt hensyn til for han maste i vei etterpå. Jeg mente virkelig at jeg trengte fred, for jeg har nok med mitt liv, og orker ikke uro rundt meg. Jeg vet hvor vondt det kan føles for han. Men han vet hva som gjorde at jeg reagerte. Han ba om å få rette det opp. Men jeg har ingen tro på det. Jeg tror at han har noe å skjule som gjør at jeg aldri vil holde ut et liv med han uansett. Jeg vil ikke komme innpå hva det gjelder, men av og til ser man at man ikke kan ha et forhold med noen selv om en kunne ønske at vedkommende var den rette. Såklart kunne jeg ønske det, men jeg har barn og vil ikke innvolvere meg i trøbbel . Husker da jeg selv ble avvist tidligere. Da kunne jeg også ta litt av med masse smser, og være lei meg. Jeg kjenner igjen den. Har gjort det selv. Så jeg prøver å ikke være for hard mot han. Jeg bare prøver å ignorere han nå. Jeg har sagt at det ikke funker for meg. Anonymous poster hash: 218dc...9ee
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Hvis du ikke har gjort det, ville jeg sendt en siste melding med et konsist "årsaken til brudd er relevant så lenge det er slik jeg tenker og jeg kommer ikke til å ombestemme meg. Jeg vil sette pris på om du ikke kontakter meg igjen". Deretter ignorer. Dette virker veldig spesielt forresten, spesielt om det har gått en måned. Er det noen kulturforskjeller som spiller inn her også? Anonymous poster hash: 91a0c...909 Trådstarter: Han er norsk. Men jeg synes at han oppfører seg merkelig. Akkurat som om han prøver å spille "dum" av og til på helt opplagte ting. Altså når jeg har funnet ut at han har noe å skjule... , så spiller han helt dum i svarene. På en opplagt tåpelig måte. Nei jeg har fått nok! Anonymous poster hash: 218dc...9ee
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Synes du bruker all for mye tid på å analysere hele problematikken. Dere traff hverandre, du fant han ikke passende for deg, end of story. Hvis du driver å holder han varm (fordi du egentlig liker å ha en fyr som maser og viser at han virkelig vil ha deg) så blir det bare mer problemer ut av det. Du sier du ikke orker dette nå, men samtidig har du behov for å fortelle oss hvorfor du føler det du gjør og vise oss hvem han er og hva du tenker om han. La han være, og være den han er, og gå videre med livet ditt. Det er ikke ditt problem uansett hva det er han måtte ha å skjule (som du tror men ikke vet) så lenge du ikke har han i livet ditt. Det er så mange av dere her inne som kompliserer ting så jævlig! *oppgitt* Anonymous poster hash: 41fae...d09 1
Gjest Whitestripes Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 Du skal ikke verken synes synd på han eller ta noe som helst slags hensyn til hva han måtte føle her. Du har sagt at du ikke vil ha kontakt, han respekterer ikke det, ergo trenger du ikke bry deg om hva han måtte føle. Si klart i fra at du ikke vil ha mer kontakt, slett og blokker hele fyren. Sånne typer kan man ikke gi noe respons, for da gir de seg ikke. For hver gang du svarer, tror han at du sikkert vil ha kontakt, og at du bare leker kostbar. Ta kontroll over eget liv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå