AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Har en datter med vannkopper, og for en evighet siden booket vi en natt på hotell med hele familien. Det er om to dager, og da vil hun fortsatt ha vannkopper. Formen hennes er helt fin, hun har få vannkopper og virker ikke særlig plaget. Men er det greit å bo på hotell likevel? Hun kan jo, hypotetisk sett, smitte andre gjester. Vi har tenkt å holde henne unna andre barn det knappe døgnet vi er der, men likevel... Dessverre går det ikke an å avbestille (men kan muligens få igjen på reiseforsikring), og det er fullt der resten av sesongen. Hva ville dere gjort?Anonymous poster hash: 2a3ff...5a3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Avbestilt oppholdet. Og ikke risikere å smitte andre. Anonymous poster hash: 6ef70...223 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Ut i fra det du skriver her, hadde jeg reist.... Så lenge hun ikke virker syk, og har det fint går det nok bra. Er det lenge siden vannkoppene brøt ut hos henne? Slik at det kansje har kommet skorpe på de sisste om 2 dager, for da skal jo smittefaren være over. Anonymous poster hash: 20f2a...188
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Ut i fra det du skriver her, hadde jeg reist.... Så lenge hun ikke virker syk, og har det fint går det nok bra. Er det lenge siden vannkoppene brøt ut hos henne? Slik at det kansje har kommet skorpe på de sisste om 2 dager, for da skal jo smittefaren være over.Anonymous poster hash: 20f2a...188 Formen hennes er fin, men hun har fått et par nye blemmer i dag, så det er nok ikke skorpe på alle når vi drar. Tenker jo på hotellet og de andre gjestene. Samtidig er det synd hvis hotelloppholdet går i vasken, hun og eldre søsken har gledet seg.Anonymous poster hash: 2a3ff...5a3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Jeg hadde avbestilt når det fortsatt kommer nye blemmer. Hadde du selv likt at dere ble utsatt for smitte fordi noen ga f?Anonymous poster hash: 0d8d7...587 7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Sorry as, men her må dere tenke mer på andre enn dere selv. Det finnes mennesker som ikke kan vaksineres og som vannkopper er potensielt dødelig for. Anonymous poster hash: ac7dc...910 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Om det er noen voksne der som ikke har hatt vannkopper enda, så får de et hardt utbrudd. Jeg fikk det da jeg var 15 og ble skikkelig dårlig, i tillegg til at jeg hadde store blemmer overalt. Anonymous poster hash: 2a153...c60 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Jeg hadde avbestilt når det fortsatt kommer nye blemmer. Hadde du selv likt at dere ble utsatt for smitte fordi noen ga f?Anonymous poster hash: 0d8d7...587 Det hadde jeg ikke likt. Men hva er risikoen når vi holder henne unna andre barn? Litt av problemstillingen her er også at hotelloppholdet gir et avbrekk i en biltur som ellers er veldig lang. TSAnonymous poster hash: 2a3ff...5a3
Ulrikke Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Voksne som ikke har hatt det blir evt veldig dårlige. Andre, både voksne og barn, kan ha sykdommer ingen vet om og som ikke synes.... Kommer det ikke flere blemmer etter i dag, og oppholdet er på mandag eller tirsdag, ville jeg vurdert å reise, men kommer det flere blemmer i morgen og om morgenen etter ville jeg ha droppet det... Skjønner at det er kjipt, men det går på det praktiske/logistikkmessige/at det er planlagt hos dere.... Hos andre vil det muligens utgjøre helsefare.... Ganske stor forskjell.... Jeg smittet min far da jeg hadde vannkopper. Jeg var 8-9, han var 35.... Han måtte legges inn. Husker det enda, han var fryktelig dårlig.... Og han var i utgangspunktet frisk, ingen kroniske sykdommer av noe slag! Samtidig smitter vannkopper mindre og mindre ut i forløpet, så det avhenger selvfølgelig også av hvor lenge hun har hatt det... 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Jeg ville nok plaster de vannkoppene hun har uten skorpe, dersom dette bare er noen få :-) Jeg var på skolen da jeg hadde brannkopper. Fikk beskjed fra legen om å plastre det godt.Anonymous poster hash: 3308d...9ac
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 TS igjen. Gode nyheter! Vi fikk avbestille og tar heller oppholdet på hjemreisen. Så får heller reisen fram bli litt lang. Jeg hadde hatt dårlig samvittighet for å smitte noen, og på denne måten får vi mer ut av oppholdet selv også (ungen kan være med i spisesal, for eksempel). Vi var heldige, de hadde akkurat fått en avbestilling på hjemreisedatoen vår som gjorde det mulig, så litt flaks skal man ha TSAnonymous poster hash: 2a3ff...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 TS igjen. Gode nyheter! Vi fikk avbestille og tar heller oppholdet på hjemreisen. Så får heller reisen fram bli litt lang. Jeg hadde hatt dårlig samvittighet for å smitte noen, og på denne måten får vi mer ut av oppholdet selv også (ungen kan være med i spisesal, for eksempel). Vi var heldige, de hadde akkurat fått en avbestilling på hjemreisedatoen vår som gjorde det mulig, så litt flaks skal man ha TSAnonymous poster hash: 2a3ff...5a3 Det var godt å høre:) Er såå leit å måtte avlyse ting barna har gledet seg til pga sykdom... God tur:) Anonymous poster hash: 20f2a...188
Harlekin Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Godt å høre, TS! Da slipper dere å tenke på dårlig samvittighet. Det sies at man er smittsom et par dager før vannkoppene bryter ut og ca. 5 dager etter, og at koppene skal ha skorpet seg før man f.eks. kan gå i barnehagen. Så det ville vel blitt "touch and go". God ferie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå