AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Hallo. jeg er en skikkelig godtemoms, jeg elsker godteri. Men i dag kjøpte jeg kun nøtter til kos. Og lurer på om det er "sunnere" å spise nøtter enn godteri? Jeg veit nøtter ikke er verdens beste ting å spise, men det er vel hvertfall bedre enn godteri? Jeg ønsker å gå ned i vekt og har derfor lyst til å kutte ned på godteri og heller spise nøtter og frukt i stedet. Anonymous poster hash: 9342b...6dc
Fame Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Burde ikke spise for mye nøtter, da. Jeg er ikke noe glad i godteri, men lager meg gjerne en fruktsalat på lørdagskvelden, eller gulrøter med dipp. Mye bedre enn godteri syns jeg
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Nøtter er sunt, men inneholder jo mye kalorier, så mengden bør ikke være tilsvarende lørdagsgodismengde om du ønsker å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 8802f...214 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Nøtter er sunt, men inneholder jo mye kalorier, så mengden bør ikke være tilsvarende lørdagsgodismengde om du ønsker å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 8802f...214 okei, jeg kjøpte en hel boks med "nøttefabrikken"-nøtter. Så det er ikke lurt å spise hele med en gang, men heller spare? Ts Anonymous poster hash: 9342b...6dc
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Nøtter inneholder masse fett og kalorier, så egentlig skal man ikke spise mere enn en håndfull hver dag. Anonymous poster hash: 5ad6e...fe2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 okei, jeg kjøpte en hel boks med "nøttefabrikken"-nøtter. Så det er ikke lurt å spise hele med en gang, men heller spare? Ts Anonymous poster hash: 9342b...6dc Heller spare litt, ja. Anonymous poster hash: 8802f...214
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Nøtter er et bedre alternativ enn smågodt iallefall. Men hva med å prøve ut sunne kaker og slikt da? Man kan lage ostekaker, sjokoladekaker, krydderkaker, vafler, verdens beste, panna cotta m.m på en sunnere måte med f.eks sukrin som søtning, bytte ut hvitt mel med mandelmel osv. Selv har jeg aldri vært noe glad i godteri, men har vært veldig glad i noe å kose meg med, og dette ble redningen for meg (nå skal det sies at jeg gikk helt over til et lavkarbokosthold da) 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 100 g nøtter inneholder ca 600 kalorier, så veeldig kaloririkt. Men det er for all del sunnere enn godteri ja. Anonymous poster hash: fecdb...5df
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 http://www.toolbox.as/pimages/6106/6106_300x300.jpg En sånn pose inneholder rundt 300 kalorier. Anonymous poster hash: fecdb...5df
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Vær også obs på at de nøttene kan inneholde tilsatt olje og/eller salt. Anonymous poster hash: 9c673...fc9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Men for all del - nøtter er et sunnere alternativ til godteri/junk såklart. Anonymous poster hash: 9c673...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Tja, vet ikke om jeg vil kalle noe som inneholder 600 kcal per 100 g for sunt. Rent vektmessig er det bedre for deg å spise godteri, da det ikke er like mye kalorier i det. Anonymous poster hash: 7ae40...4a2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Spis heller en neve nøtter og kutt opp noe grønt på siden F.eks gulrøtter/stangselleri/blomkål, og en sopp av avokado eller gresk yoghurt og krydder. Frosne bær er jo også naturens godteri og veldig kalorifattig Anonymous poster hash: 9c673...fc9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Spis heller en neve nøtter og kutt opp noe grønt på siden F.eks gulrøtter/stangselleri/blomkål, og en sopp av avokado eller gresk yoghurt og krydder. Frosne bær er jo også naturens godteri og veldig kalorifattig Anonymous poster hash: 9c673...fc9 Dipp, ikke sopp... HahaAnonymous poster hash: 9c673...fc9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #15 Skrevet 5. juli 2014 Spis heller en neve nøtter og kutt opp noe grønt på siden F.eks gulrøtter/stangselleri/blomkål, og en sopp av avokado eller gresk yoghurt og krydder. Frosne bær er jo også naturens godteri og veldig kalorifattig Anonymous poster hash: 9c673...fc9 vel jeg har blitt veldig hekta på å drikke smoothies, så lager mye av det men jeg vil heller bytte ut vanlig melk med mandelmelk. Er det lurt/bedre? Noen som vet? TS Anonymous poster hash: 9342b...6dc
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #16 Skrevet 5. juli 2014 vel jeg har blitt veldig hekta på å drikke smoothies, så lager mye av det men jeg vil heller bytte ut vanlig melk med mandelmelk. Er det lurt/bedre? Noen som vet? TS Anonymous poster hash: 9342b...6dc Husk at om du bruker frukt i smoothien så ender den fort opp med å inneholde mere sukker enn en brus. Det er ikke bra for vektnedgang, eller tenner. Anonymous poster hash: 5ad6e...fe2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 Husk at om du bruker frukt i smoothien så ender den fort opp med å inneholde mere sukker enn en brus. Det er ikke bra for vektnedgang, eller tenner. Anonymous poster hash: 5ad6e...fe2 Jeg bruker som oftes ikke så veldig mye frukt. Jeg bruker sånn fryst frukt man kjøper i pose. Og jeg bruker sånn ca 1/4 av den.. Så det er ikke så veldig mye frukt jeg bruker. Men kommer så klart ann på hvor mye jeg drikker selvsagt. i tilegg tar jeg oppi isbiter og lett melk. ts Anonymous poster hash: 9342b...6dc
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juli 2014 #18 Skrevet 5. juli 2014 Cottage cheese og fun light er det mange som bruker som snacks. Og nå er det jo sesong for en del bær
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #19 Skrevet 5. juli 2014 Cottage cheese og fun light er det mange som bruker som snacks. Og nå er det jo sesong for en del bær Fun Light som man fryser i sånne is-former er kjempegodt. Samme med yoghurtis! Anonymous poster hash: 5ad6e...fe2
Gjest Funky Punk Skrevet 5. juli 2014 #20 Skrevet 5. juli 2014 Fun Light som man fryser i sånne is-former er kjempegodt. Anonymous poster hash: 5ad6e...fe2 Ah, det skal jeg prøve Bruker også funlight til gelelokk på ostekaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå