NorthFace Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 Dere som slanker dere, forteller dere om dette til familie, venner og kollegaer? Selv synes jeg det er litt flaut å fortelle at jeg går på diett, fordi jeg ikke er blant de i verden som trenger det mest. Er redd for at folk skal få inntrykket at jeg er overhysterisk, eller tråkke på tærne til de som er "større". Selv vokste jeg opp omringet av slektninger på slanker'n og dette har nok påvirket meg. Men selv føler jeg ikke noe behov for å utbasunere det til hele verden. Likevel er det ikke lett når man er i beøk, har felles lunch o.l. plutselig å begynne og takke nei til søtsaker uten grunn. Hva mener dere andre?
Gjest Trulselinemor Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Jeg forteller kun til samboeren. De andre får tidsnok vite det. Jeg orker ikke å ha spørsmål om hvordan det går hele tiden.
Suzy Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Jeg forteller det ikke til noen jeg - men så slanker jeg meg ikke på den måten heller (sånn med en kur) jeg prøver å legge om på permanent basis, noe som involverer alle i familien (også passer jeg heller litt ekstra på meg selv)
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Jeg har også grudd meg litt til å fortelle at jeg er på slankern, men jeg har gjort det - for å slippe å måtte takke nei til alt som blir servert meg og føle meg dum av den grunn. For når folk vet det, så tar de faktisk hensyn til deg med tanke på matfristelser, og de er flinke til å backe deg opp. Men, det kan godt hende at du blir møtt med andre holdninger siden du egentlig ikke trenger å slanke deg, som du skriver. Og det er jo egentlig ikke rart at folk reagerer heller, syns jeg da, for i disse slankehysteri-tider så er det jo så mange som har et sykt forhold til mat og sin egen kropp, og som ødelegger seg selv helt med ubegrunnet slanking. Hvorfor vil du egentlig slanke deg når du selv sier at du egentlig ikke trenger det? K
NorthFace Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2004 Det jeg mente er at det er forskjell på å ha 5 kilo for mye og 20 kilo for mye. Jeg slanker meg fordi klærne mine strammer litt mer enn de skal, og for å føle meg mer vel. Men samtidig er jeg jo bevisst på at jeg er påvirket av oppveksten min der det å være tynn ble sett på som noe veldig viktig. Foreldre og bedteforeldre har alltid kommentert vekten min, enten den har svingt til ene eller andre siden.
Gjest Turi Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 Jeg skal også ned ca. 5 kilo, men forteller det ikke til noen. Men så takker jeg ikke nei til kake heller da :-) . Slanker meg når jeg er "privat", men tar en kake i selskap - det er jo ikke så ofte at jeg blir feit av det :-)
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #7 Skrevet 24. juni 2004 Det mest slitsomme med å fortelle det til andre er at plutselig har din slanking blitt en offentlig sak. Alle skal passe på hva du putter i munnen. Det er ikke ulovlig å ta noe søtt selv om du slanker deg. Særlig dersom du legger om til en sunnere livsstil, det vil ikke gå i lengden dersom du aldri unnet deg noe ekstra. Og vet du hva, det går greit å spise noe godt uten å legge på seg, du må bare redusere litt på det andre du spiser den dagen. Er det kake på jobb, så kan man jo droppen en skive.
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2004 #8 Skrevet 24. juni 2004 Det mest slitsomme med å fortelle det til andre er at plutselig har din slanking blitt en offentlig sak. Alle skal passe på hva du putter i munnen. Eller så kan det faktisk være sånn at folk tar hensyn til deg når godsaker serveres, du slipper å ha dårlig samvittighet for å takke nei til noe, folk gir komplimenter etc. Jeg har aldri opplevd å bli "passa" på i negativ forstand når jeg slanker meg. K
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå