Gå til innhold

Hva mamma kan!


kie

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg blir stadig imponert over mammaer som skaper sin egen arbeidsplass på egne premisser. Ofte er det spennende og smarte idèer de har kommet opp med også.

En inspirasjon for mange! Jeg elsker å kikke på sånne sider. Det gjør at man selv ser litt muligheter i eget liv.

Derfor har jeg også laget enda en topp 100 liste.

Håper dere vil ha link til sidene deres på denne.

http://www.topsitelists.com/start/hvamammakan/

Mvh

kie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Optimist.....

tror ikke det er så mange "mødre" som 100 som har skapt sin egen arbeidsplass som også gir en skikkelig inntekt,d.v.s. en inntekt som de kan leve av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste begynner i det små, også vokser bedriften etterhvert.

Andre synes det er en grei måte å få til økonomisk så de kan ha råd til å være hjemme mens ungene er små.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt noen...

Men det som jeg dessverre har sett, jenter starter opp spennende prosjekter, ja. Men gjerne med støtte første året, men det dessverre få prosjekt viser seg å være levedyktige. Noen går rett og slett konkurs og andre har vett til å slutte mens leken er god.

Selv har jeg startet en "spennende" butikk, men må avrunde for den gir ikke fortjeneste, og det er ikke tilstrekkelig å ha en butikk som hobby. For at et prosjekt skal ha livets rett, må det kunne skaffe fortjeneste.

Kjenner flere gifte som har noen spennende prosjekt gående som hobbyer, men de har menn med høy inntekt til å forsørge seg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er egentlig veldig interessant siden jeg har lekt med tanken på å starte opp på egenhånd selv! Jeg tror ikke det er umulig, men det krever nok mye arbeid, både før og etter oppstart. Noen som vet hvor man kan få hjelp til å vurdere om det er marked for det man vil starte med og sånt?? Kan man finne tips et eller annet sted? også ang støtte til å starte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker, men jeg har satt opp muligheten for et messageboard på lista med tanke på at man skal kunne støtte hverandre.

Ellers kan du jo spørre her på kvinneguiden i karriere og utdanning, da icon_smile.gif

Lykke til, forresten icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at kvinner som starter bedrifter sjeldnere går konkurs enn menn. De starter roligere, er mer kostnadbevisste, og mer realistiske. Det trenger ikke være SÅ nyskapende heller. Jeg kjenner til kvinner med systuer (startet som hobby og har nå flere ansatte) eller som syr refleksmerker.

Kjenner også en som utvikler pedagogiske spill for barn, for mobiltelefon, sammen med en venninne.

Men å drive med butikk eller kafevirksomhet er veldig veldig vanskelig. Det er mange om beinet, og mange som gjør det uten å tjene penger på det. Ikke lett å konkurrere når nabobutikkdama ikke trenger å tjene penger, for hun har jo en rik mann som forsørger seg - hun har bare lyst til å drive en butikk som selger lekre små saker (finner en del av disse på Frogner).12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...